Mindig percrekészen

A legfrissebb Mice Itiner lapszámunk elkészüléséhez a hazai rendezvényszervezés két megkerülhetetlen alakjával is beszélgettünk. Ami a lapból kimaradt, azt itt olvashatják, a többiért pedig itt tudnak előfizetni!

Ganczer Gábor és Rókusfalvy Gábor neve valószínűleg egy rendezvényiparban tevékenykedőnek sem cseng ismeretlenül. A Hungexpo vezérigazgatója és a Roxer Kommunikációs Kft.egyik tulajdonosa a Pont Itt legújabb számában szakmai érdekességek mellett személyes érdekességeket is megosztanak az olvasókkal. Az alábbiakban pedig a rendezvény trendekről, a szervezés sikerességéről és a fejlődési lehetőségekről olvashatnak. 

Mik a legújabb rendezvény trendek és igények?

GG: A digitalizáció nagyon átalakítja a rendezvénypiacot is - fontos a digitális tartalomszolgáltatás, az, ahogy az információ átjön. A különböző rendezvény applikációk, és a rendezvényeket támogató digitális eszközök ma már nélkülözhetetlenek. Technológiailag pedig jobbat kell csinálnunk, mint a környező országok és erre az épülő kongresszusi központunk felszereltsége a legmodernebb technikával alkalmassá is tesz bennünket.

A kongresszusoknál is egyre jelentősebb szerepe van a tudományos tartalmon túl a CSR aktivitásoknak, illetve a rendezvény hagyatékának a helyszínül választott város számára. Az idén nálunk rendezett 9000 fős ERA -EDTA vesetudományi orvoskongresszus egyik jelentős programja volt az a jótékonysági futás, amelynek teljes bevételét a hazai Vesebetegekért Alapítvány számára utalták át.

RG: A digitalizáció mindenhova odaért, a rendezvényeknél is kikerülhetetlen. Mi magunk saját digitális csapatot tartunk fenn, a feladatuk elsősorban a tartalomgyártás – a beharangozástól kezdve, a meghívón át, a program frissítése. Nem a naprakész szó itt a megfelelő, hanem a percrekész. Fontos, hogy azonnali frissítések legyenek elérhetőek legyenek rendezvényen résztvevő vendég számára a telefonján. Ez lehet applikáció, vagy egyéb digitális megoldás. Ezen kívül a gasztronómia és a fenntarthatóság legújabb trendjei megjelennek a rendezvényeken is.

Ön mitől értékel sikeresnek egy rendezvényt?

GG: Kiállításoknál a siker mércéje, hogy egy adott iparág szereplői közül minél többen megjelenjenek kiállítóként, évről-évre. A partnerek visszajelzései alapján tudom megítélni, hogy egy rendezvény sikeres volt-e, vagy nem. Például, ha visszatér az ügyfelünk, az egy igen jó visszajelzés. De minden rendezvényünk esetében mérjük a látogatói és kiállítói elégedettséget, a kollégákkal kiértékelünk és levonjuk a tanulságokat, hogy a jövőben még sikeresebbé tegyünk egy- egy rendezvényt. És természetesen az is a siker fokmérője, hogy mennyire volt jövedelmező a rendezvény.

RG: Vállalkozóként fontos, hogy egy win-win helyzet legyen az egész: a megrendelő is elégedett legyen, és számunkra is járjon üzleti profittal. Az abban a pillanatban, hogy aláírtuk a szerződést, ez utóbbi garantált. A legfontosabb, hogy a megrendelő, a partner sikeresnek értékelje, elérje a briefben meghatározott célokat. Úgy érezze, hogy megfelelő partnert választott.

Ön mit tud tenni azért, hogy fejlődhessen még ebben a szakmában?

GG: Külföldi tapasztalatokkal, külföldi best practice-ek megismerésével sok időt meg lehet spórolni, jobb, mintha mi találnánk ki újra a meleg vizet. Ez sok pénzt és időt elvisz, de megéri. Járok szakmai konferenciákra, és az anyacégünk képzéseire is, emellett az itt töltött elmúlt 10 évben szinte mindenkivel beszélgettem a rendezvényszakma és az egyes iparágak legfontosabb szereplői közül. Talán ez a leginspirálóbb a szakmai fejlődés tekintetében.

RG: Sok rendezvényt látogatok, nyilván nem csak a saját eseményeket, hanem a mások által szervezetteket is. Igyekszem minél több külföldi rendezvényen is részt venni. Ilyenkor mindig összehasonlítja az ember a saját gondolatait, rendezvényeit a kint látottakkal, és szerintem a magyar rendezvényiparnak nincs szégyenkezni valója. A mi szakmánk kicsit olvasztótégely: rengeteg kulturális hatás befolyásol minket egy-egy ötletnél vagy koncepciónál, dekorációnál, színpadképnél. Egy egyszerű színházlátogatás vagy szórakoztató esemény tud inspirálni.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.