Ganczer Gábor és Rókusfalvy Gábor neve valószínűleg egy rendezvényiparban tevékenykedőnek sem cseng ismeretlenül. A Hungexpo vezérigazgatója és a Roxer Kommunikációs Kft.egyik tulajdonosa a Pont Itt legújabb számában szakmai érdekességek mellett személyes érdekességeket is megosztanak az olvasókkal. Az alábbiakban pedig a rendezvény trendekről, a szervezés sikerességéről és a fejlődési lehetőségekről olvashatnak.
Mik a legújabb rendezvény trendek és igények?
GG: A digitalizáció nagyon átalakítja a rendezvénypiacot is - fontos a digitális tartalomszolgáltatás, az, ahogy az információ átjön. A különböző rendezvény applikációk, és a rendezvényeket támogató digitális eszközök ma már nélkülözhetetlenek. Technológiailag pedig jobbat kell csinálnunk, mint a környező országok és erre az épülő kongresszusi központunk felszereltsége a legmodernebb technikával alkalmassá is tesz bennünket.
A kongresszusoknál is egyre jelentősebb szerepe van a tudományos tartalmon túl a CSR aktivitásoknak, illetve a rendezvény hagyatékának a helyszínül választott város számára. Az idén nálunk rendezett 9000 fős ERA -EDTA vesetudományi orvoskongresszus egyik jelentős programja volt az a jótékonysági futás, amelynek teljes bevételét a hazai Vesebetegekért Alapítvány számára utalták át.
RG: A digitalizáció mindenhova odaért, a rendezvényeknél is kikerülhetetlen. Mi magunk saját digitális csapatot tartunk fenn, a feladatuk elsősorban a tartalomgyártás – a beharangozástól kezdve, a meghívón át, a program frissítése. Nem a naprakész szó itt a megfelelő, hanem a percrekész. Fontos, hogy azonnali frissítések legyenek elérhetőek legyenek rendezvényen résztvevő vendég számára a telefonján. Ez lehet applikáció, vagy egyéb digitális megoldás. Ezen kívül a gasztronómia és a fenntarthatóság legújabb trendjei megjelennek a rendezvényeken is.
Ön mitől értékel sikeresnek egy rendezvényt?
GG: Kiállításoknál a siker mércéje, hogy egy adott iparág szereplői közül minél többen megjelenjenek kiállítóként, évről-évre. A partnerek visszajelzései alapján tudom megítélni, hogy egy rendezvény sikeres volt-e, vagy nem. Például, ha visszatér az ügyfelünk, az egy igen jó visszajelzés. De minden rendezvényünk esetében mérjük a látogatói és kiállítói elégedettséget, a kollégákkal kiértékelünk és levonjuk a tanulságokat, hogy a jövőben még sikeresebbé tegyünk egy- egy rendezvényt. És természetesen az is a siker fokmérője, hogy mennyire volt jövedelmező a rendezvény.
RG: Vállalkozóként fontos, hogy egy win-win helyzet legyen az egész: a megrendelő is elégedett legyen, és számunkra is járjon üzleti profittal. Az abban a pillanatban, hogy aláírtuk a szerződést, ez utóbbi garantált. A legfontosabb, hogy a megrendelő, a partner sikeresnek értékelje, elérje a briefben meghatározott célokat. Úgy érezze, hogy megfelelő partnert választott.
Ön mit tud tenni azért, hogy fejlődhessen még ebben a szakmában?
GG: Külföldi tapasztalatokkal, külföldi best practice-ek megismerésével sok időt meg lehet spórolni, jobb, mintha mi találnánk ki újra a meleg vizet. Ez sok pénzt és időt elvisz, de megéri. Járok szakmai konferenciákra, és az anyacégünk képzéseire is, emellett az itt töltött elmúlt 10 évben szinte mindenkivel beszélgettem a rendezvényszakma és az egyes iparágak legfontosabb szereplői közül. Talán ez a leginspirálóbb a szakmai fejlődés tekintetében.
RG: Sok rendezvényt látogatok, nyilván nem csak a saját eseményeket, hanem a mások által szervezetteket is. Igyekszem minél több külföldi rendezvényen is részt venni. Ilyenkor mindig összehasonlítja az ember a saját gondolatait, rendezvényeit a kint látottakkal, és szerintem a magyar rendezvényiparnak nincs szégyenkezni valója. A mi szakmánk kicsit olvasztótégely: rengeteg kulturális hatás befolyásol minket egy-egy ötletnél vagy koncepciónál, dekorációnál, színpadképnél. Egy egyszerű színházlátogatás vagy szórakoztató esemény tud inspirálni.