Ennek java része természetesen emberi tulajdonságokhoz köthető, abból fakadóan pedig már jönnek a döntések, amiket meghozol, és amik ahhoz kellenek, hogy valóban a piac éllovasává válhass, hogy szakmailag jó legyél, és ennek meglegyenek az anyagi következményei is. Mai cikkünkben éppen ezért az egyik legfontosabb vezetői viselkedés- és gondolkodásmintát vesszük górcső alá.
Soha nem lehet megállni a fejlődésben!
Aki szeretne sikeressé válni a saját területén, annak bizony nagyon sokat kell tanulnia, olvasnia, méghozzá folyamatosan. Cégvezetőknek egyenesen kihagyhatatlan a Klikkmarketing alapítójának legújabb könyve, amelyből nem pusztán az online marketing használatát fogod tudni elsajátítani, hanem annál sokkal többet: stratégiát, gondolkodásmódot, attitűdöt fogsz tudni fejleszteni vele.
Mert akár hiszed, akár nem, minden, de szó szerint minden azon múlik, hogy proaktív vagy reaktív vagy-e vezetőként.
Miért is fontos ez?
Mert ha reaktív vagy, akkor nem csinálsz mást, mint szaladsz a világ után. Más emberek döntésére reagálsz, azok fogják befolyásolni nemcsak a te, hanem a céged és vele együtt az alkalmazottaid jövőjét. Mivel csak mész a dolgok után, tüzet oltasz, kapkodsz, ezért nem marad idő arra, hogy alaposan átgondolj mindent, és tervezetten cselekedj.
Vagyis éppen a proaktivitásra nem marad időd, amivel pedig előrébb tudod vinni a saját ügyedet. Mert ha megrázod magad, és úgy döntesz, hogy holnaptól terv és menetrend szerint fogsz haladni, akkor sokkal hatékonyabb leszel, mind te magad, mind pedig az online marketinged.
Tényleg csak ezen múlik?
Természetesen nem azt akarjuk mondani, hogy nincsenek váratlan események, amelyek keresztülhúznak egy-egy tervet, de összességében elmondható, hogy a te döntéseden fog múlni, hogy merre halad majd a vállalkozásod.
Vegyük a mostani legfelkapottabb témát: a mesterséges intelligencia által írt tartalmakat.
Egy reaktív vezető azonnal belekap, azonnal meneszt mindenkit, aki eddig a tartalmait gyártotta, majd egyszer csak rájön, hogy ez bizony elhamarkodott és rossz döntés volt.
Így mielőtt döntenél, mindenképpen érdemes alaposan végiggondolni, hogy azért akarsz-e beleugrani, mert mások is ezt csinálják, vagy azért fogod te is csinálni, mert felmérted, hogy a Pareto-elv alapján megéri foglalkozni az adott dologgal, marketingeszközzel.
A tájékozódás jelentősége!
Sokan esnek abba a hibába, hogy más cégeket, más vállalkozásokat utánoznak anélkül, hogy pontosan tudnák, mit miért csinálnak. Éppen ezért nem győzzük hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az olvasás, a szakértők által írt könyvek feldolgozása és beépítése, a különféle szakértői vélemények feltérképezése, összehasonlítása, végiggondolása.