Kiemelt szolgáltatásunk: A településmenedzsment

“Cégünk létrejöttének ihletét a turisztikai attrakciókkal rendelkező önkormányzatok vállalkozói és menedzsment szemléletű működésének megsegítése, menedzselése adta. Ezen területen szeretnénk továbbra is kiteljesedni, természetesen a szállodamenedzsment, marketing és értékesítés szolgáltatásainkkal kéz a kézben járva. (X)

Kiemelt szolgáltatásunk: A településmenedzsment

“Cégünk létrejöttének ihletét a turisztikai attrakciókkal rendelkező önkormányzatok vállalkozói és menedzsment szemléletű működésének megsegítése, menedzselése adta. Ezen területen szeretnénk továbbra is kiteljesedni, természetesen a szállodamenedzsment, marketing és értékesítés szolgáltatásainkkal kéz a kézben járva. 

 

Az elmúlt 8 évnek és Orosháza-Gyopárosfürdőnek köszönhetően rendelkezünk egy teljes turisztikai vertikum működtetéséhez szükséges tapasztalattal és tudással, melyhez a vállalkozásaink megléte és egy kiváló csapat párosul 2019 év eleje óta. Az előbbiekben említett időszakban lehetőségünk volt TDM szervezetet, fürdőt, kempingeket, kalandparkot, szállodát és rendezvényközpontot is működtetni, melyhez nagyrendezvények szervezése, új termékek bevezetése, marketing és értékesítési feladatok ellátása is párosult kimagasló eredményekkel (lásd lentebb). 

 

 

Az új szolgáltatást mi így hívjuk: településmenedzsment. 

 

Számtalan önkormányzat rendelkezik olyan turisztikai egységekkel, melyek fenntartása minden évben a költségvetés elkészítésekor, annak elfogadásakor több tíz millió, vagy rosszabb esetben több száz millió forintos refinanszírozást igényelnek. Ennek a kiküszöböléséhez sokszor a tudatosan felépített marketing-eszköztár, költségek racionalizálása, szolgáltatás-és termékfejlesztések és rendszerfejlesztés is megoldást nyújthatnak. 

 

Hozzátartozik, hogy elmúlt időszakban a turisztikai egységeket üzemeltető önkormányzatok komoly megpróbáltatásokon mentek keresztül. A költségvetési intézmények, önkormányzati tulajdonú vállalkozások működése, s a személyi állomány megtartása komoly erőfeszítésekkel járt, sok helyen fájdalmas döntéseket kellett hozni például a kollégákat illetően. Véleményem szerint a következő időszakban még inkább fókuszba fog kerülni a vállalkozói szemléletű, profitorientált működési modell melyre cégünk szakosodott, hiszen sokan "ugyanarról a vonalról” indulnak most, egyenlő esélyekkel.

 

Ezzel együtt számtalan kiaknázatlan terület fellelhető a települések mindennapjaiban, melyek integrálása és a turisztikai palettára helyezése segíti mind a település költségvetését, mind a helyi vállalkozókat akár már rövid távon is, s ehhez nem mindig szükséges hatalmas beruházás vagy újabb attrakciók építése.

 

Hogyan épül fel mindez?

 

Az adott település és térség rendelkezésre álló erőforrásait feltárjuk, azokat rendszerbe foglaljuk, új szolgáltatásokat, termékeket vagy működési modellt bevezetve tervezett: 3-5 éves intervallumban menedzseljük a különböző stratégiai szinteket teljeskörűen, sikerokozókkal. Nehéz ezt általánosítani, minden településen más és más... A marketing, értékesítés, rendszerfejlesztés, továbbá a rendezvények halmaza egy olyan hozzáadott értéket teremt, melyek mindegyike nagyban hozzájárul a vendégszám, vendégéjszakaszám, idegenforgalmi adó és az árbevételszint emelkedéséhez települési szinten. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy mindez tudatosan, több éven keresztül egy irányba mutatva, az előre szegmentált célcsoportokra irányulva menjen végbe. Kollégánk ezen folyamatokat egyszerűen megfogalmazta: “Minél több kiáramoltatás, annál nagyobb beáramlás…

 

Mindezek hatása természetesen rövid vagy középtávon multiplikálódik több szinten, hiszen egy település/térség turisztikai fellendülésének haszonélvezője lesz a lakosság, a szállásadók, a vendéglóegységek tulajdonosai, továbbá akár a kisbolt vagy gyógyszertár is egyaránt, mindenki számára win-win.”

Amennyiben az alábbi problémák valamelyikét sajátjának érzi, vegye fel velünk a kapcsolatot, s egy kötetlen beszélgetést eszközöljön kollégáinkkal:

  • Refinanszírozást igényel önkormányzatának tulajdonában álló turisztikai vállalkozások működése? 
  • Szeretné a települését híressé tenni és/vagy brandet építeni?
  • Üzleti alapokon működő forprofit önkormányzati turisztikai vállalkozásokat szeretne?
  • Tervezésben, stratégiai szinten vonalvezetőre van szüksége a működéshez?

 

Pearl Marketing and Management Kft.

[email protected]

+36-30-714-44-08

 

Turisztikai elismeréseink:

·      2019- “TOP 10 Legbefolyásosabb fiatal a turizmusban”(Kiss László)

·      2019- Magyar Marketing Szövetség Marketing Diamond Award márkaépítés kategóriában

·      2019- Magyar Marketing Szövetség Marketing Diamond Award tartalommarketing kategóriában

·       2019- Magyar Marketing Szövetség 3x Városmarketing Gyémánt Díj belső-és külső kommunikációs megoldások kategóriában

·       2018- “TOP 10 Legbefolyásosabb fiatal a turizmusban”(Kiss László)

·       2018- Év Feltörekvő Fürdője I. hely (Orosháza-Gyopárosfürdő)

·       2017- Magyar Marketing Szövetség 3x Városmarketing Gyémánt Díj külső kommunikációs megoldások kategóriában

·       2017- Magyar Marketing Szövetség Marketing Gyémánt Díj márkaépítés kategóriában

·       2017- “Év Fürdője” szavazás Gyopárosfürdő III. hely(Orosháza-Gyopárosfürdő)

·       2016 – Magyar Marketing Szövetség Városmarketing Gyémánt díj külső kommunikációs megoldás kategóriában

·       2016 – 4. Legkedveltebb fürdő Gyopárosfürdő a termalfurdo.hu szerint

·       2016 – Magyar Marketing Szövetség Gyémánt díj márkaépítés kategóriában

·       2015 – Magyar Marketing Szövetség Városmarketing Gyémánt díj kommunikációs megoldások kategóriában

·       2014 – TOP 25 turisztikai város Magyarországon

·       2014 – eFesztivál – Legjobb weboldal

 

(X)


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.