Mit lehet tudni rólatok, mit tanultatok, mivel foglalkoztatok korábban?
Tamás: Hárman indítottuk a Mad Scientist sörfőzdét, én pszichológiát tanultam, a srácok közül Csabi biomérnök, Gergő pedig gépészmérnök.
Mikor kezdődött a kézműves sörök iránti rajongásotok?
Gergő: Nehéz megmondani, a sörök iránt gimnáziumban kezdtem el érdeklődni. Ekkortájt főleg belga, német és cseh söröket kóstoltam. Az első „craft” kategóriás sör a Brewdog Punk IPA-ja volt. Ez körülbelül 2012-ben volt, és azon a nyáron már megfőztem életem első saját sörét.
Tamás: Az általános tapasztalat pedig azt mutatja, hogy innen már nincs megállás.
Hogyan jött az ötlet, hogy saját sörfőzdét indítsatok? Mikor indult a főzde?
Csabi: A házi sörfőzés után az utunk a hazai sörfőzdékbe vezetett, ahol lefőztük az első saját sörünket nagyobb tételben.
Tamás: Felmerült bennünk, hogy ha igazán akarnánk, ezt akár mi is tudnánk csinálni, és gőzerővel elkezdtünk abba az irányba teperni, hogy összehozzuk a sajátunkat.
Gergő: 2016 március 15-én főztük az első sörünket a saját sörfőzdénkben. Ez a dátum innentől kezdve duplán ünnep nekünk.
A PAKK elsősorban a dizájnról szól. Hogyan találtátok ki ezt a különleges címkesorozatot?
Tamás: Amikor a saját főzdénket építgettük, az egész elkezdett egy belsőséges dologgá válni számunkra. Már csak az érdekelt minket, hogy a „saját gyermekünk” a legszebb legyen a világon. Úgy döntöttünk, hogy nem alkalmazott grafikust, hanem grafikusművészt bízunk meg a címkék tervezésére. Ezáltal szerettünk volna egy olyan terméket létrehozni, ami kívül-belül műalkotás. Baranyai András grafikusművész mindenért a „felelős”.
Honnan jött az egyes ízek és a képi világ összekapcsolása?
Gergő: Minden sörnél egy történet volt a fejünkben. A Monkey Temple sörünk esetében például egy bajor búzasörről van szó, ami vanília hozzáadásával készült. A majmok és a dzsungel környezet erre enged asszociálni. A majmokról a banán, a templomról, és a dzsungel környezetben megjelenő vanília virágokról pedig a vanília juthat az ember eszébe.
Csaba: Az összes sörnél van egy tematika. A Limerick ír vörös sörünk kicsit druidás hangulatú, mintha ők főznék a sört, a Colonial Bitter olyan, mintha egy gyarmati időszakból lenne egy hazatérő sörfőző újragondolt söre. A Jam72 intenzitásával ízben és a képi világban is egy amerikai rockfesztivál őrültségét idézheti a fogyasztó számára.
Tamás: Próbáltuk vizuálisan elképzelni az érzéseket, amik megjelennek bennünk akkor, amikor ezeket a söröket kóstoljuk. Andrisnak ezeket elmeséltük, és innentől kezdve ő már szabadkezet kapott. Az egész „műalkotás” koncepciónak pont ez volt az alapja.
Négyféle sörrel pályáztatok, várható-e bővítés, és ha igen, azt milyen képi világ jellemzi majd?
Gergő: Mára már nyolc féle sörünk van. A kisüzemi sörfőzdék nagy előnye, hogy mindig van valami új.
Csaba: Az új söröket is hasonló koncepcióban alkotjuk meg. Ezeket is Andris tervezi majd.
Tamás: Az új sörök főként sorozatok részei, a Colonial Witbier például egy újabb utazás a gyarmati érába. Itt a Colonial Bitter címkéjének egy mutációját használjuk. Van továbbá egy „brewlab” sorozatunk is, aminek a címkéje kicsit olyan, mint egy főzőházi napló. Az első igazán új dizájn a szeptemberi új sörünknél fog majd érkezni.
Forrás: Kreatív Online