Az október 10-én megrendezett eseményen az újonnan megválasztott turisztikai szakember elmondta, a következő időszakban a kereslet csökkeni fog, ezért a turisztikai cég jelentős feladata, hogy enyhítse ezt a problémát az erőforrásaik legmegfelelőbb kiaknázása mellett.
Az ügyvezető szerint mérhető a látogatások száma, a gazdasági mutató, valamint az is, hogy mennyire sikeres a város, vagy a desztináció. Az ügyvezető előadás keretében bemutatta az új turisztikai termékfejlesztést, milyen módon kapcsolja be a partneri körökbe a szállás- és vendéglátóhelyeket, valamint a turisztikai szolgáltatókat.
A látogatómenedzsment kapcsán az új Tourinform pontot mutatta be: július 1-je óta mintegy 5.500 látogatót fogadtak a ponton, melynek a 32%-a külföldi vendég volt. Megjegyezte azt is, hogy a vendégéjszakák száma augusztusig Esztergomban 168.088 fő volt. Az ügyvezető továbbá bemutatta a rendezvények területén a kiemelt tervezett programokat is, melyek önálló utazási motivációt jelentenek.
Megfogalmazta a kommunikációs stratégiájukat is, ahol a szlovák és angol nyelvű tartalommegjelenéseket emelte ki, a küldőterületek megszólítása céljából. Végül lerántotta a leplet az új arculatukról, valamint a várható platformokról.
Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatója számokban ismertette a Budapest és környéke térség turisztikai eredményeit. Míg 2021-ben mintegy 1,3 millió volt a vendégéjszakák száma, addig ez a szám idén januártól szeptemberig már közel 1,8 milliót ért el.
A térség turizmusának kétharmada a belföldi vendégekből tevődik össze, de kiemelt szerepet játszanak a német, a szlovák és az osztrák turisták is, ezért ezeket a küldőpiacokat tovább kell erősíteni. Az turisztikai igazgató megemlítette azt is, hogy jelenleg a belföldi kampányukat a gasztronómiára és a borra építik, míg a külföldi imázsfilmjükben a budapesti épített örökséget célozzák meg.
Lőrincz Ágnes, a Szentendre és Térsége TDM Nonprofit Kft. vezetője „Szentendre, mint kreatív város” címmel tartott előadást. 2021-ben készült el Szentendre turisztikai koncepciója, melyek között szerepel a helyi identitás erősítése, az életminőség javítása, a helyi lakossági és vállalkozások dinamizálása, valamint a látogatóforgalom átalakítása.
Elmondta, a TDM elkezdte felépíteni a Szentendre márkát is, de termékboltot, helyi piacot, a városmarketinget és a programok egy részét is ők szervezik. A turisztikai vezető elmondta azt is, hogy fontosnak tartja a D4-et, azt a dunakanyari turisztikai összefogást, amely négy település közreműködéseként valósul meg: Szentendre, Vác, Visegrád és Esztergom. Jelenleg itt is elkezdődött a közös munka, ahol a vendégforgalmat optimalizálják, felmérik a fogyasztási igényeket, amiből minőségi élményteret hoznak létre
Forrás: visitesztergom / Turizmus Online