Külön alelnöke lenne a turizmusnak a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarában

A turizmus, a vendéglátás és a kézművesség adja a magyar bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát, ebben a nagy foglalkoztató ágazatban tevékenykedik "a magyar középréteg gerince" - mondta Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke csütörtökön egy konferencián Debrecenben.

A 21. század kihívásai a kézműiparban és a turizmusban címmel kezdődött kétnapos konferencián, A kézművesség ezer éve a Kárpát-medencében programsorozat keretében Parragh László megnyitójában elmondta, az ágazat a jövőben is támasza lehet a magyar társadalomfejlődésnek, de ehhez erősíteni kell a turizmust és a kézművességet is. Kifejtette: a most zajló kamarai választások eredményeként szeretné elérni, hogy a turizmusnak külön alelnöke legyen az országos elnökségben.

Papp László (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere azt mondta, a városban nagy hagyománya és biztos jövője van a kézművességnek és a turizmusnak. A szűr, a guba, a cseréppipa, a pároskolbász mind Debrecen kézműves portékái - mondta, és meggyőződésének nevezte, hogy a jövőben is nagy keletje lesz a nem futószalagon gyártott, egyedi, egy adott tájegységre jellemző kézműves termékeknek.

A polgármester bejelentette: Debrecen főutcájára, amely az egykori vásárokat idézve viseli a Piac utca nevet, visszahozzák a régi nagyvásárok hangulatát, a jövőben ott rendezik meg a kézműipari termékek és régiségek vásárát.

Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), a hajdú-bihari közgyűlés elnöke közölte: a megye rendelkezésére álló fejlesztési forrásokból 975 millió forintot különítettek el az egykori szürkemarha hajtóút - a Nyugat-Európában Oxenweg útként ismert, és ma is turisztikai célpontot jelentő hagyomány - felélesztésére, amelynek keretében hét hajdú-bihari település bekapcsolódásával alakítanak ki turisztika attrakciókat.

Elmondta azt is, hogy kilenc hajdú-bihari és öt érmelléki település összefogásával létrehozták a megyei vásárszövetséget, amely a térségi kézműves termékek piacra jutását segíti.

Katona Ilona, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) észak-alföldi regionális marketingigazgatója szerint Magyarország stratégiai célja a turizmus jövedelemtermelő képességének növelése. Az ágazat jelentőségét mutatja, hogy az idén eddig hatmillió vendég tizenötmillió vendégéjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, ez ötszázalékos növekedés. Az MTÜ célja, hogy a mennyiségi helyett a minőségi turizmus kerüljön előtérbe, és két éven belül megduplázzák a külföldiek magyarországi költéseit - fűzte hozzá Katona Ilona.

Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem (DE) rektora a konferencián kiemelte: egyetemük az egészségipar fejlesztését tűzte zászlajára, együttműködve a helyi önkormányzatokkal, a kamarával és az ágazat szereplőivel. Ebbe beletartozik az egészségmegőrzés, a betegségmegelőzés, a diagnosztikai eszközök fejlesztése, a gyógyszeripar és a különféle, köztük a termálturisztikai szolgáltatások fejlesztése, támogatása az egyetemi tudás felhasználásával - sorolta.

A rektor szólt arról, hogy az innovációs lánc nem egyforma az ágazatokban: az élelmiszeripari termékek és a termálszolgáltatások területén például 2-3 év a piacra jutási idő a kutatások elindításától, míg a gyógyszerfejlesztések esetében 15 év szükséges.

Beszprémy Katalin, a Hagyományok Háza tárvezetője arról számolt be, hogy tanulmányt készítenek arról, hogy milyen erőt tud képviselni a népi kézművesség a vidékfejlesztésben.

A helyi termék, a helyi érték gazdaságfejlesztő erő, megerősíti a helyi közösségeket, hozzájárul a falusi turizmus és vendéglátás fejlesztéséhez - emelte ki. Rámutatott, hogy jelenleg hiányzik a kézműves termékek értékesítési hálózata. Beszprémy Katalin ezért üdvözölte a hajdú-bihari vásárszövetség megalakítását.

A konferencia pénteken szekcióülésekkel folytatódik, eközben A kézművesség ezer éve a Kárpát-medencében programsorozathoz kapcsolódóan a város főterén csütörtökön megkezdődött a négy napig tartó VI. Debreceni Népi Kézműves Fesztivál, a Kölcsey központban pedig átadták a magyar Kézműves Remek országos pályázat díjait.

Forrás: MTI


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.