Mint ezzel kapcsolatos, hozzánk eljuttatott közleményükből kiderül, az
Art is Business egy olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely találkozásokat indukál a művészeti és az üzleti gondolkodók között, hogy együttműködéseket hozhassanak létre.
Kulturális turisztika kategóriában harmadik alkalommal várják a nevezéseket. A nyertes Nyíregyháza és Pécs nyomdokaiba léphet és mutathatja meg, miért is fontos számára a helyi kulturális értékek és művészet bemutatása az odalátogató turistáknak és a helyi lakosoknak. A kategória szakmai partnere a Hungary NEXT Országmárka Műhely.
A 6. Art is Business Díjra 2024. szeptember 15-ig lehet jelentkezni.
Az előző években, olyan városok érdemelték ki a díjat, mint Pécs (2022) és Nyíregyháza (2020), a vállalatok és magánemberek közül pedig, mint a B. Braun Magyarország, a Mastercard, a BMW Magyarország, a KPMG, a Magyar Telekom, az Intelligent Power Solutions, a Vylyan Pincészet, a Káli Art Inn, az Egis Gyógyszergyár, a Duda Éva Társulat, Gazsi Zoltán, Sófi József, Horgas Eszter, Dinyés Dániel, Rényi Andrea, Polgár András, Gergye Krisztián.
Mint írják, az Art is Business kétévente hirdeti meg a “Kulturális turizmus” kategóriát, amelynek célja, hogy bemutassa azokat a magyarországi településeket, amelyek a történelmi, művészeti és kulturális emlékeiket stratégiai szinten igyekeznek bemutatni a helyi közösségnek és turistáknak, illetve a település szerves részeként képesek beépíteni a kultúrát a működésébe.
A díjra a pályázati űrlap kitöltésével jelentkezhetnek a települések/település-hálózatok 2024. szeptember 15-ig. Az elbírálás során hangsúlyos szempontként jelenik meg, hogy milyen régóta építkezik a település stratégia szinten, milyen formában és csatornákon érik el a célcsoportjaikat, illetve, hogy a település/település-hálózat lakói mennyire involválódnak.
További információ a pályázatról IDE KATTINTVA elérhető.