Lehet egy luxusmárka üzlete turisztikai attrakció?

Hogyan lesz egy csődközeli cégből egy sikeres, nemzetközileg ismert vállalkozás? Hogyan lehet turisztikai attrakció egy bolt? Hol van helye az államnak és a turizmusnak a divat világában? Ezekre a kérdésekre a Nanushka Store & Café zártkörű bemutatóján kaptunk választ.  

Amikor a Nanushka márkát 2005-ben megalapította Sándor Szandra, még nem tudhatta, hogy egyszer globálisan 200 viszonteladónál találja majd meg a ruháit. A cég 2016 végére csőd közelébe került, de jött az EXIM Növekedési Magántőkealap, és befektetésével megmentette a vállalkozást. Baldaszti Péter a Nanushka társtulajdonosa elmondta, hogy a csődközeli állapot után az addigi működés teljes felülvizsgálatára és a hibák kiszűrésére volt szükség. Ezután - a szakmai munkatársakon kívül - egy teljesen új csapat felállításával készen álltak arra, hogy nyereségessé tegyék a céget. A 2017-es év –még nem auditált- adózott eredménye szerint 2017 még veszteséges volt, de 2018 már valószínűleg nullszaldós, de inkább nyereséges lesz.

Bár a cég bevételének jelentős hányada származik az online értékesítésből, a valódi bolt kialakítása is fontos volt: az új, Bécsi utcában nyílt üzlet előtérben nem egy halom ruha kapott helyet, hanem kanapé, kandalló és kávézó. A tulajdonosok szerint ez jobban megszólítja a Fast Fashionből kiábrándult vásárlókat. A tér célja, hogy a rohanásból kilépve lelassítsa az időt.

És hogy hogy jön ide a turizmus?

Ezt a teret turisztika attrakcióvá kívánják tenni. "Az a cél, hogy aki Budapestre jön, és érdeklődik a design, a divatkultúra-, vagy a kortárs kultúra iránt, eljöjjön a Nanushka boltba" - mondta Baldaszti Péter.

Ezen kívül is van létjogosultsága annak, hogy beszéljünk a divat és a turizmus kapcsolatáról. Február eleje óta az Magyar Turisztikai Ügynökség feladata, hogy foglalkozzon a divatiparral is: kidolgozza a magyar divat- és designipari stratégiát, koordinálja és összehangolja a belföldi és a külföldi regionális divat- és designipari megjelenéseket. Szakmai koordinációt végezzen, javaslatokat fogalmazzon meg a divat- és designipar területén működő hazai szervezetek között, az egységes szakmai módszertanok érvényesítése érdekében.

A Nanushka igyekszik a kapcsolataival és tapasztalataival segíteni az MTÜ munkáját. Baldaszti Péter elmondása szerint a világon mindenhol - ahol jelentős a ruhaipar és a design - működik állami szerepvállalás. Véleménye szerint kell a támogatás ennek a szegmensnek, hogy aztán pénzt tudjon termelni. Példaként említette, hogy Koppenhágában egy márka sikere az egész divatipart felemelte. Akár nálunk is lehet hasonló.

 


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.