A háromnapos esemény előadásai és kötetlen beszélgetései a folyami hajózás jövőjére és aktuális kihívásaira összpontosítottak, olvasható a GD Consulting legfrissebb cikkében.
Mint írják, a konferencia főszponzorai magyar részről a Visit Hungary Zrt. és a Mahart Passnave Kft. voltak, míg kiállítóként a Visit Esztergom, a Liget Budapest és a Costes Csoport csapata mutatkozott be. A hazai turisztikai szolgáltatásokat a DMC oldaláról a Contact Travel és az Inspiration Travel képviselte.
A budapesti helyszínválasztás nagyban hozzájárult a rekord részvételhez
A 28. Nemzetközi Hajózási és Turisztikai Dunakonferencia immár harmadik alkalommal tért vissza Budapestre, amely 2011 és 2015 után idén ismét házigazdája volt az eseménynek. Míg az első, közel három évtizeddel ezelőtt megrendezett dunai konferencián még csak húszan ültek az asztal körül, idén több mint 350 regisztrált vendég vett részt az eseményen.
A cél akkor és most is az európai hajóstársaságok, szolgáltatók és hatóságok közti párbeszéd előmozdítása volt.
Azóta az esemény rangos nemzetközi fórummá nőtte ki magát, ahol kormányzati, önkormányzati és piaci szereplők egyaránt képviseltetik magukat.
„Az idei budapesti konferencián több hozzászóló kiemelte, hogy a mai nemzetközi konfliktusokkal és terrorveszéllyel terhelt világban a Duna és Közép-Európa biztonságos, vonzó régiónak számít.” – emelte ki Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő, hozzátéve, hogy a digitalizációs és fenntarthatósági megoldások integrációja volt szakmai előadások egyik fő fókusza, amelyek az ágazat napi kihívásai közé tartoznak.
Harald Zeiss, a Harz Egyetem fenntarthatósági professzora keynote előadásában hangsúlyozta, hogy a fenntarthatóság témája egyre nagyobb akadályokba ütközik a tévhitek és álhírek terjedése miatt. Kiemelte, hogy a turisztikai ágazat szereplőinek óriási felelősségük van a szemléletformálásban és az edukációban. Bemutatta azt is, hogy az elkövetkező években várhatóan jelentősen nő az idősebb, tehetősebb női utazók aránya, akik egyre nagyobb hatással lesznek a keresletre
- olvasható a GD Consulting tudósításában.
Daniel Thiriet, a svájci Sea Chefs Cruise ügyvezetője, előadásában párhuzamot vont a túlturizmus jelensége és Goethe „Varázslóinas” című műve között. Illusztrációként levetítette Walt Disney hasonló című klasszikus Mickey egér-animációját, amelyben a túlfeszített vágyak és következményeik úgy jelennek meg, ahogy Amszterdam, Velence vagy éppen Bamberg esetében is láthatóak a túlturizmus negatív hatásai.
A konferencián bemutattak több jó gyakorlatot is az optimális látogatóterelés és felelős utaztatás területéről: a német Chamäleon Travel társadalmi felelősségvállalás jegyében szervezett élményutak koncepciója a helyi lakosság bevonására hívta fel a figyelmet, ami nagyban hozzájárulhat a fenntartható turizmus sikeréhez.
Jövőre azonos időpontban a Bajorországi Straubing lesz a 29. konferencia helyszíne...