A repülőgép unikalitását fokozza, hogy prototípusról van szó, s az első világháború időszakából ez az egyetlen fennmaradt, eredeti fődarabokat tartalmazó repülőgép a magyarországi közgyűjteményekben.
A géphez fűződő világrekordok nemzetközi szinten is nyilvántartott és elismert ritkasággá teszik. 1914 júniusában a gép Bier Henrik vezérigazgató vezetésével az asperni nemzetközi repülőversenyen több magassági világrekordot ért el:
Magassági rekord egy utassal, 6171 méter.
Magassági rekord két utassal 5400 méter.
E sikert követően a repülőgépet a Császári és Királyi Hadsereg átvette és a háború kitörése után nyomban a déli hadszíntére vezényelte. A gép két esztendőn keresztül felderítéseken kívül bombákkal és drótnélküli távíró berendezéssel ellátva, mint hadirepülőgép működött.
A törzsön és a szárnyakon látható számtalan ellenséges lövéstől eredő találatok mutatják, hogy hányszor voltak a bátor hadipilótáink a legnagyobb életveszélynek kitéve.
Kétévi hűséges szolgálat után a repülőgép a Magyar Lloyd gyárhoz került vissza. Az igazgatóság a repülőgépet 1917-ben a Magyar Királyi Közlekedésügyi múzeumnak ajánlotta fel. Az első Hadirepülőgép Kiállításon már erősen hiányos állapotban került bemutatásra (motor, hűtő, légcsavar, futókerék gumik hiányoztak). E „légi veteránt”, mely úgy ipari, mint sport és haditechnikai szempontból Magyarország részére történelmi beccsel bír. Különleges figyelmet érdemel ez az első ipari körülmények között előállított repülőgép, a magyar repülőgépipar legjelentősebb alkotása.
Az elmúlt évtizedek alatt a repülőgépet többször felújították. Jelenlegi formáját 1997 áprilisában kapta meg. 2015 óta egy raktárban várta, hogy újra kiállításra kerüljön. Idén augusztus 31-től a RepTárban csodálhatják meg a látogatók ezt a repüléstörténeti kuriózumot.