Magyarország Rád vár! - elindult az MTÜ új kampánya

A Magyar Turisztikai Ügynökség több hónapos belföldi integrált kommunikációs kampányt indított. Az országos szemléletformáló kampány célja, hogy belföldi utazásra inspirálja a magyar utazni vágyókat. 

A kampány a hazai úti célokat, kulturális és természeti értékeket mutatja be és népszerűsíti. Az Ügynökség a klasszikus kampányeszközök mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez a digitális megoldásokra. A kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák növekedését várja az MTÜ.

A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön nyaralók.

A KSH 2016-os adatai szerint belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly. 

Az MTÜ ezért a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló, az idei év tavaszán végzett saját kutatásában arra is kereste a választ, hogy mi lenne az, ami miatt a magyar háztartások hajlandóak lennének hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat, azaz miért maradnának tovább.

A felmérésből kiderült, hogy amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy valamilyen érdekes, tematikus út, látnivaló. 

Többek között ennek az utazási döntésnek a meghozatalában segít az ügynökség 2017 júniusában induló országos kommunikációs kampánya, amely hazai, kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít.

A kampánnyal arra inspiráljuk a magyar családokat, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Erre utal az MTÜ kampányának szlogenje is: Magyarország rád vár! 

Az augusztus 31-ig tartó több hónapos kampány klasszikus médiaeszközöket (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) foglal magában, ugyanakkor az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet „fedezdfel.itthon.hu" címmel, valamint közösségi média aktivitásokat is tervez. 

Az Ügynökség a legnagyobb nyári nagy fesztiválokra is készül, a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például VR (virtuális valóság) megoldásokkal hívják fel az adott fesztiválra látogatók figyelmét a környéken lévő attrakciókra. A média és social media felületeken pedig ismert véleményvezérek bevonásával tervez hirdetni az MTÜ.

„A nyári belföldi kampány fontos fókusza a kiemelt turisztikai desztinációk, így Sopron-Fertő térsége is. Ezért az MTÜ a VOLT fesztivál kapcsán tervezi a fesztiválra ellátogatók figyelmét felhívni a VOLT területén Sopron történelmi belvárosa mellett más fontos, érdekes, történelmi és természeti kincseinkre. Így 360 fokban, virtuálisan bejárhatóvá tesszük majd Sopron műemléki belvárosa mellett Balf, Bük, Hegykő fürdőit, a Fertő-parti cölöpházakat, a környékbeli pincészeteket. 

A turizmus versenyképességének növekedése nem várható pusztán a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is.

A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nemcsak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni." – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. „Magyarországot érdemes felfedezni, érdemes több időt szánni arra, hogy megismerjük azokat a kincseket, amelyek közelebb vannak hozzánk, mint gondolnánk" – tette hozzá Guller Zoltán.

A kampány három érték – a Fertő tavi cölöpházak, a Balaton-felvidéki Hegyestű és az egerszalóki sódomb – megjelenítésével indul, amelyeket további inspirációt adó attrakciók követnek majd.

A nyári kampány fókuszában a Balaton áll majd, de az Ügynökség az ország más részeiben található értékek megjelenítését is tervezi a fedezdfel.itthon.hu weboldalon.

Fertő tavi cölöpházak

A Fertő magyarországi részének egyik kiemelkedő jellegzetessége az úgynevezett cölöpház-sor. A tó partja Soprontól 10 kilométerre, közvetlenül Fertőrákosról érhető el. Ez a környék vitorláséletének is a központja, de modern játszótér és strand is szolgálja itt a pihenést. A cölöpházakhoz egy összekötő móló visz el, amelyhez egyedi bejárók kötik az épületeket.

Az egyedülálló kialakításnak köszönhetően a legtöbb házhoz saját fürdőlejáró, esetenként csónak- vagy vitorlás kikötőhely is tartozik. Számos házat kínálnak bérlésre, így nem csak egy rövid sétára, de akár több napos kikapcsolódásra alkalmas a látványosság. A Fertő tó partja könnyedén megközelíthető autóval, de menetrendszerinti buszjárattal is.

Balaton-felvidéki Hegyestű bazalthegy

A Balaton-felvidéken, a Káli-medencében található a Hegyestű. A bazalthegy egy körülbelül 8 millió évvel ezelőtt ott működött vulkán maradványa, amely nevét a vulkán kráterében megdermedt lávaoszlopok összekeskenyedő csúcsairól kapta.

A huszadik századi bányászat során a hegy északi oldalát gyakorlatilag teljesen lefejtették, feltárva a vulkán belsejét. Ez európai viszonylatban is ritka látványosság.

Az egykori kőbánya területén ma már geológiai bemutatóhely működik. Az egyik régvolt bányaépületben ismerkedhetnek meg a látogatók a környék természeti értékeivel, a hegy kialakulásának folyamatával és a Balaton-felvidék földtörténetével. 

Az egykori bányaudvaron pedig a Káli-medence jellegzetes kőzeteiből kerültek minták kiállításra. A bemutatóhely fölött, a Hegyestű tetején található kilátópontról a Balaton, valamint a Káli-medence panorámája bontakozik ki. A látványosságok mindössze néhány száz forintért látogathatóak. A Hegyestű jellegzetes alakjának köszönhetően egyébként a vitorlás hajók egyik gyakori navigációs támpontja is.

Egerszalóki sódomb

Egertől mindössze 6 kilométerre található Egerszalók. A hely igazi kuriózuma a sódomb. Az egyedülálló geológiai képződményt több ezer év alatt alakította ki a 65-68 Celsius fokos hévíz, amely 410 méteres mélységből feltörve mészkőlerakódást hagy maga után a felszínen.

A lecsorgó vízből kicsapódó maradványanyag mára egy 1200 négyzetméteres, fantasztikus látványosságot hozott létre. A sódomb csak néhány méteres távolságból tekinthető meg, hiszen a napjainkban is feltörő víz rendkívül forró.

Egerszalók nevezetessége igazi unikumnak számít, hiszen ezen kívül mindössze néhány hasonló képződmény található a világon: az egyik például az amerikai kontinensen, a Yellowstone Nemzeti Parkban, egy másik pedig Törökországban.

 


MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről

MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről 

Módosult a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet, ami a következő kötelezettségeket rója az utazási vállalkozásokra:
Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten

Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten 

A főváros legnagyobb világzenei fesztiválját, a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmot ismét megrendezik.
Megvan, melyik lett az év fája

Megvan, melyik lett az év fája 

Az idei jelöltek a kecskefűz, a korai juhar és a rezgő nyár voltak.
A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.