A kampány a hazai úti célokat, kulturális és természeti értékeket mutatja be és népszerűsíti. Az Ügynökség a klasszikus kampányeszközök mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez a digitális megoldásokra. A kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák növekedését várja az MTÜ.
A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön nyaralók.
A KSH 2016-os adatai szerint belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly.
Az MTÜ ezért a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló, az idei év tavaszán végzett saját kutatásában arra is kereste a választ, hogy mi lenne az, ami miatt a magyar háztartások hajlandóak lennének hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat, azaz miért maradnának tovább.
A felmérésből kiderült, hogy amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy valamilyen érdekes, tematikus út, látnivaló.
Többek között ennek az utazási döntésnek a meghozatalában segít az ügynökség 2017 júniusában induló országos kommunikációs kampánya, amely hazai, kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít.
A kampánnyal arra inspiráljuk a magyar családokat, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Erre utal az MTÜ kampányának szlogenje is: Magyarország rád vár!
Az augusztus 31-ig tartó több hónapos kampány klasszikus médiaeszközöket (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) foglal magában, ugyanakkor az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet „fedezdfel.itthon.hu" címmel, valamint közösségi média aktivitásokat is tervez.
Az Ügynökség a legnagyobb nyári nagy fesztiválokra is készül, a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például VR (virtuális valóság) megoldásokkal hívják fel az adott fesztiválra látogatók figyelmét a környéken lévő attrakciókra. A média és social media felületeken pedig ismert véleményvezérek bevonásával tervez hirdetni az MTÜ.
„A nyári belföldi kampány fontos fókusza a kiemelt turisztikai desztinációk, így Sopron-Fertő térsége is. Ezért az MTÜ a VOLT fesztivál kapcsán tervezi a fesztiválra ellátogatók figyelmét felhívni a VOLT területén Sopron történelmi belvárosa mellett más fontos, érdekes, történelmi és természeti kincseinkre. Így 360 fokban, virtuálisan bejárhatóvá tesszük majd Sopron műemléki belvárosa mellett Balf, Bük, Hegykő fürdőit, a Fertő-parti cölöpházakat, a környékbeli pincészeteket.
A turizmus versenyképességének növekedése nem várható pusztán a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is.
A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nemcsak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni." – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. „Magyarországot érdemes felfedezni, érdemes több időt szánni arra, hogy megismerjük azokat a kincseket, amelyek közelebb vannak hozzánk, mint gondolnánk" – tette hozzá Guller Zoltán.
A kampány három érték – a Fertő tavi cölöpházak, a Balaton-felvidéki Hegyestű és az egerszalóki sódomb – megjelenítésével indul, amelyeket további inspirációt adó attrakciók követnek majd.
A nyári kampány fókuszában a Balaton áll majd, de az Ügynökség az ország más részeiben található értékek megjelenítését is tervezi a fedezdfel.itthon.hu weboldalon.
Fertő tavi cölöpházak
A Fertő magyarországi részének egyik kiemelkedő jellegzetessége az úgynevezett cölöpház-sor. A tó partja Soprontól 10 kilométerre, közvetlenül Fertőrákosról érhető el. Ez a környék vitorláséletének is a központja, de modern játszótér és strand is szolgálja itt a pihenést. A cölöpházakhoz egy összekötő móló visz el, amelyhez egyedi bejárók kötik az épületeket.
Az egyedülálló kialakításnak köszönhetően a legtöbb házhoz saját fürdőlejáró, esetenként csónak- vagy vitorlás kikötőhely is tartozik. Számos házat kínálnak bérlésre, így nem csak egy rövid sétára, de akár több napos kikapcsolódásra alkalmas a látványosság. A Fertő tó partja könnyedén megközelíthető autóval, de menetrendszerinti buszjárattal is.
Balaton-felvidéki Hegyestű bazalthegy
A Balaton-felvidéken, a Káli-medencében található a Hegyestű. A bazalthegy egy körülbelül 8 millió évvel ezelőtt ott működött vulkán maradványa, amely nevét a vulkán kráterében megdermedt lávaoszlopok összekeskenyedő csúcsairól kapta.
A huszadik századi bányászat során a hegy északi oldalát gyakorlatilag teljesen lefejtették, feltárva a vulkán belsejét. Ez európai viszonylatban is ritka látványosság.
Az egykori kőbánya területén ma már geológiai bemutatóhely működik. Az egyik régvolt bányaépületben ismerkedhetnek meg a látogatók a környék természeti értékeivel, a hegy kialakulásának folyamatával és a Balaton-felvidék földtörténetével.
Az egykori bányaudvaron pedig a Káli-medence jellegzetes kőzeteiből kerültek minták kiállításra. A bemutatóhely fölött, a Hegyestű tetején található kilátópontról a Balaton, valamint a Káli-medence panorámája bontakozik ki. A látványosságok mindössze néhány száz forintért látogathatóak. A Hegyestű jellegzetes alakjának köszönhetően egyébként a vitorlás hajók egyik gyakori navigációs támpontja is.
Egerszalóki sódomb
Egertől mindössze 6 kilométerre található Egerszalók. A hely igazi kuriózuma a sódomb. Az egyedülálló geológiai képződményt több ezer év alatt alakította ki a 65-68 Celsius fokos hévíz, amely 410 méteres mélységből feltörve mészkőlerakódást hagy maga után a felszínen.
A lecsorgó vízből kicsapódó maradványanyag mára egy 1200 négyzetméteres, fantasztikus látványosságot hozott létre. A sódomb csak néhány méteres távolságból tekinthető meg, hiszen a napjainkban is feltörő víz rendkívül forró.
Egerszalók nevezetessége igazi unikumnak számít, hiszen ezen kívül mindössze néhány hasonló képződmény található a világon: az egyik például az amerikai kontinensen, a Yellowstone Nemzeti Parkban, egy másik pedig Törökországban.
Forrás: Turizmus Online