A közösségi vásárlóoldal nem reprezentatív felmérésében több mint ötszáz fő megkérdezésével mérte fel a nyaralás alatti fotózási szokásainkat. A válaszok alapján a témákat tekintve mindenevők vagyunk, fotózzuk a tájat, a családot, a barátokat, az állatokat – ami éppen megtetszik. Lesifotókat ugyanakkor nem készítünk, mert azt etikátlannak tartjuk, bár azok a szerencsések (összesen 9 fő), akik találkoztak nyaralásuk alatt hírességgel, megörökítették a pillanatot. Az egy hetes nyaralás alatt átlagosan több mint 210 képet készítenek a magyarok, ami naponta 30 fotót jelent. Az extrém válaszok között az egy hét alatt 2000 fotót készítő válaszadó nyert – ezt a japán turisták is megirigyelnék.
Az elkészült képeket szeretjük visszanézni, mutogatni – csupán 6 százalék mondta, hogy feltöltik digitális emlékeiket a számítógépre, majd valószínűleg sosem nézik meg azokat újra. A képek előhívása, kinyomtatása, album készítése már nem divat (csak minden tizedik utazó teszi ezt meg), a harminc év alatti válaszadókra pedig egyáltalán nem jellemző. A fotókat leginkább csak a családnak és a barátainknak mutatjuk meg, akkor is, ha azokat feltöltjük valamelyik közösségi oldalra. A megkérdezettek negyede (122 fő) nem publikálja a fotókat, aki viszont feltölti, jellemzően a Facebook felületét használja erre. A posztolók is inkább csak alkalomszerűen osztanak meg egy-egy jól sikerült képet, csupán húsz válaszadó állította, hogy minden nap végén megosztja az aznapi termést. A válaszokból kitűnik: nem vagyunk a technika ördögei. A válaszadók kétharmada semmit nem módosít a képeken, aki pedig igen, az is csak a jobbakat „igazítja meg”.
A legújabb fotózási divateszközt, a szelfibotot a válaszadók mindössze négy százaléka használja, azonban kétszer ennyien (8%) tervezi későbbiekben ennek beszerzését. A döntő többség azonban egyelőre nem hódol be a legújabb trendeknek, sőt majdnem 10% (jellemzően az idősebb válaszadók) még nem is hallottak erről az eszközről.
A megkérdezettek döntő többsége hoz haza valami szuvenírt, 35% mindig, több mint a fele (53%) pedig inkább külföldről vagy olyan helyről hoz emléket, ahol korábban még nem járt. A tárgyi emlékek többsége valami helyi jellegzetesség vagy finomság, esetleg az adott helyre emlékeztető tárgy, de még mindig jellemző a magyarokra a hűtőmágnesgyűjtés is – minden negyedik utazó ezzel tér haza.