Meglehetősen konzervatív fotósok vagyunk

Bár sokat fotózunk a nyaralás alatt, a képeket inkább csak a családdal, barátokkal osztjuk meg akkor is, ha valamelyik közösségi oldalra feltöltjük. Az egy hetes nyaralás alatt naponta átlagosan 30 képet készítenek a nyaralók. A legújabb fotózási divateszközt, a szelfibotot a válaszadók mindössze négy százaléka használja, azonban kétszer ennyien (8%) tervezik az eszköz beszerzését. Az örömteli pihenésről minden negyedik magyar hűtőmágnessel tér haza - derült ki a maiUtazás.hu idei nyári felméréséből. 

A közösségi vásárlóoldal nem reprezentatív felmérésében több mint ötszáz fő megkérdezésével mérte fel a nyaralás alatti fotózási szokásainkat. A válaszok alapján a témákat tekintve mindenevők vagyunk, fotózzuk a tájat, a családot, a barátokat, az állatokat – ami éppen megtetszik. Lesifotókat ugyanakkor nem készítünk, mert azt etikátlannak tartjuk, bár azok a szerencsések (összesen 9 fő), akik találkoztak nyaralásuk alatt hírességgel, megörökítették a pillanatot. Az egy hetes nyaralás alatt átlagosan több mint 210 képet készítenek a magyarok, ami naponta 30 fotót jelent. Az extrém válaszok között az egy hét alatt 2000 fotót készítő válaszadó nyert – ezt a japán turisták is megirigyelnék.

Az elkészült képeket szeretjük visszanézni, mutogatni – csupán 6 százalék mondta, hogy feltöltik digitális emlékeiket a számítógépre, majd valószínűleg sosem nézik meg azokat újra. A képek előhívása, kinyomtatása, album készítése már nem divat (csak minden tizedik utazó teszi ezt meg), a harminc év alatti válaszadókra pedig egyáltalán nem jellemző. A fotókat leginkább csak a családnak és a barátainknak mutatjuk meg, akkor is, ha azokat feltöltjük valamelyik közösségi oldalra. A megkérdezettek negyede (122 fő) nem publikálja a fotókat, aki viszont feltölti, jellemzően a Facebook felületét használja erre. A posztolók is inkább csak alkalomszerűen osztanak meg egy-egy jól sikerült képet, csupán húsz válaszadó állította, hogy minden nap végén megosztja az aznapi termést. A válaszokból kitűnik: nem vagyunk a technika ördögei. A válaszadók kétharmada semmit nem módosít a képeken, aki pedig igen, az is csak a jobbakat „igazítja meg”.  

A legújabb fotózási divateszközt, a szelfibotot a válaszadók mindössze négy százaléka használja, azonban kétszer ennyien (8%) tervezi későbbiekben ennek beszerzését. A döntő többség azonban egyelőre nem hódol be a legújabb trendeknek, sőt majdnem 10% (jellemzően az idősebb válaszadók) még nem is hallottak erről az eszközről.

A megkérdezettek döntő többsége hoz haza valami szuvenírt, 35% mindig, több mint a fele (53%) pedig inkább külföldről vagy olyan helyről hoz emléket, ahol korábban még nem járt. A tárgyi emlékek többsége valami helyi jellegzetesség vagy finomság, esetleg az adott helyre emlékeztető tárgy, de még mindig jellemző a magyarokra a hűtőmágnesgyűjtés is – minden negyedik utazó ezzel tér haza.

 

 


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.