Egy biztos: próbáljuk magunkat lehűteni, vagy legalábbis valahogy menekülni a meleg elől – derül ki az Árukereső.hu legújabb adataiból.
Az Árukereső.hu elmúlt három heti kereséseiből az derül ki, hogy a vízben használatos termékek iránt jóval többen érdeklődnek. Például 2,5-szer annyian kerestek vízipisztolyokat, és 30%-kal többen matracokat, hogy a Balatonon vagy más helyekről élvezzék a hűs vizet. Persze az üdítők és koktélok sem az igaziak citromlé nélkül, így több mint kétszeresére ugrott a citromprések és több mint 80%-kal nőtt meg a gyümölcsprések iránti érdeklődés – ahogy a sétabotoké és a hálózsákoké, mivel sokan a természetbe vonulnak el a hőség elől.
A hőmérséklet jelenti azonban a legnagyobb problémát, így nem meglepő, hogy több mint hatszoros volt az érdeklődés a mobil, és több mint négyszeres a hagyományos klímák iránt.
A szomszédos országok közül nem meglepő módon a légkondikat keresik szinte kivétel nélkül mindenhol, de a csehek a kutyamedencéket (89%) is, míg a szlovákok a kikapcsolódást választják: evezőket (81%), bőröndvédőket (70%), hajómotorokat (63%), kulacsokat (62%), limonádékat (58%) és motoros táskákat (53%) kerestek.
Leginkább azonban az edzésre fókuszálnak, kiderült ugyanis több mint hatszorosára nőtt az étrendkiegészítők iránti érdeklődés.
Szlovéniában is a gyümölcsprések (215%), az evezők (191%) és a robogók (122%) kapták a legtöbb keresést. Horvátországban viszont több mint kétszeres érdeklődés övezte az evezőket, ahogy a kézi mixereket és az utazótáskákat is – az ételaszalókat pedig közel háromszoros. Közel kétszeresére nőtt a mentőmellények keresése, és 45%-kal kutattak többen jacuzzikat, míg Szerbiában a légkondikon és ventilátorokon túl a medencefelszerelések és a biciklik voltak kifejezetten népszerűek.