Mi, magyarok így készülünk a nyaralásra

Sokak számára a nyári szabadság utazásról, feltöltődésről szól. Az egyik piacvezető biztosítási platform legújabb kutatásában felmérte, hogyan készülünk mi magyarok a nyaralásra, mennyire vagyunk elővigyázatosak és milyen stratégiákkal igyekszünk elérni a lehető legnyugalmasabb élményt.

 

Minden negyedik kitöltő (26%) belföldre tervez idén utazni, nagyjából másfélszer ennyien (38%) külföldre készülnek, minden ötödik kitöltő (22%) pedig egyaránt tervezget belföldi és külföldi nyaralásokat is az idei szezonban.  A válaszadók 14%-a azonban egyáltalán nem tervez 2024-ben nyaralni menni, derül ki a Cherrisk 1163 fő részvételével végzett online felméréséből. 

A felkészülés nagyobb boldogság, mint maga a nyaralás

A nyaralásra való készülés több boldogságot ad, mint maga a szabadságon töltött idő, ezt már több pszichológiai kutatás igazolta. Boldogságkutatók megállapították, hogy a várakozás alatti tervezés, készülődés segít elképzelni a pozitív élményeket oly módon, hogy a helyzet egyedisége mégis végig fenn tudja tartani elménk érdeklődését. Mráz Kata pszichológus szerint

a tervezgetés során az elménk részben már átéli az eseményt, ami pozitív érzelmeket vált ki belőlünk, emellett pedig fokozza az érdeklődést és az izgalmat. Így már a várakozás alatti tervezés és készülődés egyfajta boldogságforrássá válhat az életünkben, ami elősegíti a pozitív élmények teljesebb megélését és az lehet az érzésünk, mintha a nyaralás részben már el is kezdődött volna.”

 A biztosítási platform 1000 ügyfélválasz alapján összeállított kutatási eredményeiből kiderül, hogy a válaszadók 28%-a több mint 5 hónapon keresztül készül a várva-várt nyaralásra, a kitöltők több, mint fele pedig 2-5 hónappal az utazás kezdete előtt kezdi el tervezgetni a nyári szabadságát. Ez a stratégia segítheti a készülődés adta pozitív élmények minél komplexebb megélését.

Minden negyedik kitöltő (26%) belföldre tervez idén utazni
Minden negyedik kitöltő (26%) belföldre tervez idén utazni
Fotó: Cherrisk

Magabiztos magyar nyaralók

Az előkészületek sora azonban a jó élmények megtervezésével nem ér véget, hanem a lehetséges veszélyek felmérése is hozzá tartozik. A kutatás alapján a kitöltők nagy többsége, 86%-a felkészült utazónak tartja magát, és 83%-uk meg is tesz mindent, hogy ne történhessen velük baj a nyaralás alatt. A felmérésből az is kiderült, hogy amíg bizonyos negatív események (napégés, megbetegedés, járatkésés) bekövetkeztét gyakorinak tartjuk, az emberben van egy biztonságérzet, ami miatt azt gondolja, hogy balesetek csak másokkal történhetnek meg.

Ennek oka többek között az is lehet, hogy az emberi elme hajlamos arra, hogy saját helyzetére vonatkozóan kedvezőbb jövőbeli kimenetelt jósoljon, mint másokéra. Ez még kedvezőtlen előjelek vagy az utazással kapcsolatos bizonytalanságok esetén is segít fenntartani a motivációt és a kitartást, valamint csökkentheti a stresszt és a szorongást a kockázatos helyzetekben. A személyes tapasztalatok és az előző utazások során szerzett pozitív élmények pedig tovább erősíthetik ezt a hozzáállást, hiszen az ember hajlamos a pozitív emlékekre összpontosítani és a negatívakat relativizálni, vagy elfelejteni.

mondja Mráz Kata, majd hozzáteszi, hogy az igazságos világba vetett hit’ nevű kognitív torzítás miatt nehezebben tudjuk elhinni és elképzelni, hogy velünk is történhetnek rossz dolgok, hiszen mindent megtettünk, hogy elkerüljük azokat. Ilyenkor úgy gondolhatjuk, hogy ’velünk ez biztosan nem történik meg, mi majd jobban vigyázunk, vagy én biztosan nem indultam volna el akkor/úgy/anélkül/stb. 

A felmérésben résztvevők 31%-a tart a járatkéséstől
A felmérésben résztvevők 31%-a tart a járatkéséstől
Fotó: Pixabay

Ezt támasztja alá, hogy a járatkésést gyakoribbnak találják (38%), mint amennyire tartanak tőle (31%), és ugyanez igaz a megbetegedésre (40% tartja gyakorinak, 31% tart tőle).

Elővigyázatosság és nagyobb nyugalom

Az elővigyázatosság fontos az előkészületek és a nyaralás ideje alatt is, hogy a jó élményeket ne árnyékolja be semmi. Váratlan események bármikor bekövetkezhetnek, de a nyugodt pihenéshez szükséges a kontroll érzete is, ezért szeretünk élni olyan praktikákkal, amelyek hozzájárulnak a biztonságérzetünk növeléséhez. Klasszikus példája ennek a strandon alkalmazott ‘lopásgátló törölköző’ használata, amikor otthagyott dolgainkat letakarjuk. A megkérdezettek 64%-a beveti ezt az eszközt annak érdekében, hogy nyugodtabban élvezhesse a lubickolást. A nyaralás alatt bekövetkező betegségek ellen a válaszadók 78%-a otthonról viszi az ismert gyógyszereket. Repülős utazáskor a feladott poggyászt a kitöltők több, mint fele lakatolja le.

Ezek a praktikák mind olyan eszközök, amelyekkel jobban el tudjuk engedni magunkat a szabadságunk alatt, a CHERRISK ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a 100% nyugalom érzést utasbiztosítás és útlemondás biztosítás vásárlásával nagyobb eséllyel lehet elérni.

Fényvédelem nem csak a tengerparton

A kitöltők 58%-a bőrállapotának megfelelő fényvédő használatára is odafigyel
A kitöltők 58%-a bőrállapotának megfelelő fényvédő használatára is odafigyel
Fotó: depostiphotos

A kérdőív kitöltőinek nagy része (57%-a) a napégést tartotta legnagyobb valószínűséggel bekövetkező negatív eseménynek a nyaralás során, viszont nagymamáink által javasolt tejfölös kezelést már csak 8%-uk alkalmazna ilyen helyzetben. A napégés súlyos eseteit már orvosi kezeléssel érdemes kezelni, erre a káreseményre is kaphatunk térítést, ha van megfelelő utasbiztosításunk. A felmérés pozitív képet fest a magyarok fényvédő használati szokásaival kapcsolatban, hiszen a válaszadók 77%-a szerint naponta többször érdemes bekenni magunkat és csupán 17%-uk gondolja úgy, hogy elég ezt a tengerparton megtenni. A családos kitöltők még tudatosabb naptej-használók, 84%-uk különös figyelmet fordít a gyermekei számára megfelelő fényvédő beszerzésére már az utazás előtt.

„Különleges figyelmet igényel a gyermekek bőre, amely még éretlen az UV-sugarakkal szemben, így ajánlott számukra készült fényvédőkkel és megfelelő ruházattal óvni őket”

– mondta el Dr. Kádas Martina bőrgyógyász, a Bioderma kozmetikumok szakértője.

A kitöltők 58%-a bőrállapotának megfelelő fényvédő használatára is odafigyel és rendszeresen újrakeni azt.

A kutatás további eredményei és egyéb hasznos tippek a nyugodt nyaraláshoz ITT érhetőek el.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.