Mi is jellemző Kovács Nimród életfilozófiájára? Leginkább örök optimizmusa, hiszen ahogy maga is vallja, erősen hisz a pozitív gondolkodás erejében, abban, hogy szerencsések vagyunk azért, amilyenek vagyunk, és a világban rengeteg lehetőség vár ránk, csak meg kell találni őket. Tapasztalt reklámszakemberként állítja, hogy mindenki egy márka az életben. A vendéglátás pedig színtiszta pszichológia! A vendéglátásban ismertem meg az embereket! - emlékezik.
Hosszú, kalandos és tanulságos volt az út, amely Kovács Nimródot 1971-ben a budapesti nyolcadik kerületből az olasz menekülttáboron át az Egyesült Államokba, majd vissza Budapestre és Egerbe vezette. Különleges életpálya a legismertebb New York-i reklámügynökségektől, a kábeltelevíziós világtól, a Discovery Chanel megalapításától, az HBO magyarországi sugárzásától a UPC közép-európai elnöki székébe és onnan a saját borászatáig.
Sikeres lett, megdolgozott érte. Szerinte nincs kudarc, csak lecke és a szerencse megjutalmazza azt, aki készen áll megdolgozni érte. „Vallom, mert megtapasztaltam, hogy ha jelentős értéket adsz a világnak, abból Neked is busásan jut.” – állítja a hatvanhét éves üzletember-borász, aki még mindig keresi a választ arra, hogy miről is szól az élet.
A nagyvállalatok világától visszavonult, de továbbra is aktív befektető, számos társaság tagja. 2005-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztjével tüntették ki. 2016-ban az év Gasztro-borászának választották a Best of Budapest & Hungary szavazásán. Egyre büszkébb a borászatára és szeretné, ha egyszer majd úgy emlegetnék, hogy: Eger büszkesége.
Lehet tőle tanulni, nagyon sok mindent, elsősorban egy olyan nyitottságot és pozitív életszemléletet, mely nagyon hiányzik a mindennapjainkból. Úgy mosolyogni, hogy az tényleg szívből jön.
László Ágnes, Jó pincér voltam... című könyve a Kossuth kiadó gondozásában jelent meg.
Forrás: Vendég&Hotel Online