Nagy érdeklődés kísérte az első Travel Agency Day-t

A szakmai napra 350 előregisztráció érkezett. Mind az egyetem hallgatói, mind a szakma képviselői részéről nagy volt az érdeklődés az egész napos esemény iránt - tájékoztatták lapunkat a szervezők.

A szakmai esemény első alkalommal került megrendezésre annak érdekében, hogy felkeltse a hallgatók érdeklődését az utazásszervezési szakma szépségei, sokszínűsége iránt és közelebb hozza és megismertesse velük az utazási irodai tárgyakhoz kapcsolódó utazási vállalkozásokat. Az utazási szakmából meghívott előadók a hallgatóknak és az érdeklődőknek is tartalmas prezentációkban mutatták be cégeik alapítás óta eltelt történetét, sikereit, tevékenységeik részleteit és az általuk alkalmazott új értékesítési megoldásokat, illetve őszintén azt is, hogy milyen kihivásokkal kellett szembe néznie e vállalkozásoknak az elmúlt években és sajnos jelenleg is (Covid-időszak, extraadók, árfolyamproblémák ,a háború és az energiaválság okozta megtorpanás).

A résztvevők bemutatták jövőbeni terveiket, és azt is, merre tart az utazási irodák szekere. A megnyitón Dr. Szalók Csilla egyetemi docens, a BGE Intézetvezetője és Molnár Judit MUISZ Elnök , az OTP Travel Utazási Iroda Kft. ügyvezetője köszöntötte a hallgatókat és az érdeklődőket. Mindketten kiemelték, hogy az iparág számára a BGE az egyik legjelentősebb munkaerő utánpótlási bázis, ezért úgy gondolják, hogy a turisztikai szakmának is fontos, hogy bemutatkozzon a jelenlegi hallgatóknál, és minél jobban megismertesse, hogy milyen széles területet fognak át az utazásszervezéshez, értékesítéshez, desztináció- és szolgáltatás marketinghez kapcsolódó szervezetek és cégek.

A szervezők az egésznapos program keretében az utazási irodai tevékenységhez kapcsolódó szinte összes területről hívtak előadót, és minden szekcióban a szervezetek és cégek tevékenysége, bemutatása után panelbeszélgetésekre került sor, a beutazás, a kiutazás, a hagyományos és digitális termékértékesítés, a social media utazási bloggerek és az utazási irodai szoftverek területéről. A délelőtti előadók között volt: Wirth Klára Nemzetközi Piacszakértő az MTÜ - Visit Hungary képviseletében, Faix Csaba vezérigazgató a Budapest Brand Zrt képviseletében, Békefy Anna turisztikai szakértő a kongresszusi és rendezvényszervezés területet képviselve és Erdei Bálint az MTSZA és a Cityrama garantált programokat értékesítő utazási iroda képviseletében.

Ők a Magyarországra történő beutaztatáshoz kapcsolódóan fejtették ki, hogy egy nagyon nehéz, sokszor teljes lezárásokat hozó Covid-járvány időszakon van túl a beutaztató szakma, de az idei év már igen pozitív eredményekkel kecsegtet, legfőképpen a budapesti turisztikai forgalomban. A legfontosabb európai és amerikai küldőpiacok, ha nem is teljes mértékben, de folyamatosan rendeződnek vissza, az egyéni beutazás számai kimagaslóan jók néhány országból.  Mindemellett azonban a szervezetten érkező ázsiai turisták és az európai pl. német, osztrák csoportos piac, a rendezvény- és konferencia szektor a 2019-es rekordév forgalmát talán 2024/25-re éri majd csak el.

A kerekasztal-beszélgetésen minden résztvevő megemlítette a jelenlegi piaci veszélyek és bizonytalan környezet negatív hatásait a turisztikai bevételekre. Minden előadó nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható, illetve regeneratív és egyben minőségi turizmus felé való elmozdulásra, a kocsma- és buliturizmus szintentartása mellett a magas bevételt hozó MICE turizmus előtérbe helyezését szorgalmazták.

A kiutazási szekcióban Termes Nóra hálózati és marketing igazgató, a 120 éves múltra visszatekintő és egyben legnagyobb forgalmú utazási iroda képviseletében rövid képes történelmi betekintést adott az IBUSZ történelméről, majd Molnár Judit ügyvezető mutatta be a legnagyobb hazai corporate utaztató, az OTP Travel üzletkörét, minőségi szolgáltatásnyújtási megoldásait és a cég kiutaztató piacait. Végül Bocsák Zsófia a REWE-DER- csoport termékmenedzsere tartott bemutatót a a világ második legnagyobb német tulajdonban lévő turisztikai holdingjának üzletfilozófiájáról és a magyarországi cég a Kartago Tours kiutazási termékeiről.

Mindhárman egyetértettek, hogy a 2020/21-es év komoly forgalmi és gazdálkodási nehézségei ellenére a cégeik stabil tulajdonosi háttere és az előző évek sikeres üzletmenete biztosította a túlélést és megmaradást valamint az újra kezdést . A 2022-es évhez nagy reményekkel kezdtek neki, és ez forgalmi számaikban be is igazolódott, éves szinten akár a 2019-es rekordévet is túlszárnyalják, de az eredményességen igen sokat ront a háború és az energiaválság következtében kialakult árfolyam-krízis, és a repülést is sújtó extraprofitadók bevezetése. Bizonytalanságban kezdik meg az irodák a téli kiutazási időszakot, a piacon szeptember óta jelentős megtorpanás volt tapasztalható.

A délutáni szekciókat a digitális–online értékesítést előtérbe helyező irodák kaptak helyet. Elsőként Márffy György az utazom.com tulajdonos ügyvezetője mesélt a cég filozófiájáról, az online értékesítés és online marketing kihívásairól, a Covid-időszak hatásáról, amely tovább segítette az online megoldások szinte teljeskörű bevezetését. Ezután Magyarország legszélesebb online elérhető utazásszervezői kínálatával és frachise rendszerű offline irodahálózattal jelenlevő Invia részéről Szokodi Béla és Péhl Beatrix vezetők beszéltek az iroda által alkalmazott online értékesítési módszereikről, az utazásszervezők kínálatának becsatornázási rendszereiről és az elmúlt nyár kereslet-robbanásának kihívásairól. Utánuk Holczinger Zoltán és Herczegh Zoltán online repülőjegy értékesítés üzletág- és marketing vezetők beszéltek a legsikeresebb magyar online repülőjegy weboldal, a Weco Travel által üzemeltetett repjegy.hu módszereiről. Mindhárom cég képviselője kifejtette hogy ma az online utazási termékértékesítés legnagyobb kihívása a magas technológiai és fejlesztési költségek, valamint a két technológiai óriáshoz, a Google-hez és a Facebook-hoz áramló marketingköltés.

A „Közösségi média, értékesítés ösztönző megoldások” c. panelbeszélgetés keretében Szikszai Anna (Világgá mentem, majd jövök), Szilágyi Anna (Utazás a köbön), Gyémánt Balázs (Balázs utazik) és Mátai András (utazgatok.hu) az utazásaik során gyűjtött élményeik megosztását követően a közösségi médiában megjelenő tartalomgyártás fortélyairól tájékoztatták a hallgatóságot. Az előadók kiemelték, hogy kulcsfontosságú az őszinteség, a valódi pillanatok megosztása és élmények átadása, amellyel közelebb tudják hozni a követőket az érintett desztinációhoz. A beszélgetés során bemutatták az utazó bloggerek és a szakmai partnerek közötti együttműködések formáit, valamint tájékoztatták a hallgatókat a jelentősebb üzleti modellekről. Ezt követően az utazási irodák által használt szoftverek kerültek a fókuszba.

Elsőként Bodza Ferenc, a TravelGATE – TREVOlution Teljesen Felhőalapú - Pénzügyi - Turisztikai - Foglalás & árualap kezelő rendszer tulajdonosa bemutatta a szoftver felépítését, a rendszer által kínált lehetőségeket, különös tekintettel az adminisztrációt támogató kiegészítő szolgáltatásokat. Folt János, a Foltnet tulajdonosa az előadásában ismertette a Nagyutazás utazás irodai szoftver felépítését, főbb funkcióit, a foglalások rögzítését és kezelését.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.