Nagy érdeklődés kísérte az első Travel Agency Day-t

A szakmai napra 350 előregisztráció érkezett. Mind az egyetem hallgatói, mind a szakma képviselői részéről nagy volt az érdeklődés az egész napos esemény iránt - tájékoztatták lapunkat a szervezők.

A szakmai esemény első alkalommal került megrendezésre annak érdekében, hogy felkeltse a hallgatók érdeklődését az utazásszervezési szakma szépségei, sokszínűsége iránt és közelebb hozza és megismertesse velük az utazási irodai tárgyakhoz kapcsolódó utazási vállalkozásokat. Az utazási szakmából meghívott előadók a hallgatóknak és az érdeklődőknek is tartalmas prezentációkban mutatták be cégeik alapítás óta eltelt történetét, sikereit, tevékenységeik részleteit és az általuk alkalmazott új értékesítési megoldásokat, illetve őszintén azt is, hogy milyen kihivásokkal kellett szembe néznie e vállalkozásoknak az elmúlt években és sajnos jelenleg is (Covid-időszak, extraadók, árfolyamproblémák ,a háború és az energiaválság okozta megtorpanás).

A résztvevők bemutatták jövőbeni terveiket, és azt is, merre tart az utazási irodák szekere. A megnyitón Dr. Szalók Csilla egyetemi docens, a BGE Intézetvezetője és Molnár Judit MUISZ Elnök , az OTP Travel Utazási Iroda Kft. ügyvezetője köszöntötte a hallgatókat és az érdeklődőket. Mindketten kiemelték, hogy az iparág számára a BGE az egyik legjelentősebb munkaerő utánpótlási bázis, ezért úgy gondolják, hogy a turisztikai szakmának is fontos, hogy bemutatkozzon a jelenlegi hallgatóknál, és minél jobban megismertesse, hogy milyen széles területet fognak át az utazásszervezéshez, értékesítéshez, desztináció- és szolgáltatás marketinghez kapcsolódó szervezetek és cégek.

A szervezők az egésznapos program keretében az utazási irodai tevékenységhez kapcsolódó szinte összes területről hívtak előadót, és minden szekcióban a szervezetek és cégek tevékenysége, bemutatása után panelbeszélgetésekre került sor, a beutazás, a kiutazás, a hagyományos és digitális termékértékesítés, a social media utazási bloggerek és az utazási irodai szoftverek területéről. A délelőtti előadók között volt: Wirth Klára Nemzetközi Piacszakértő az MTÜ - Visit Hungary képviseletében, Faix Csaba vezérigazgató a Budapest Brand Zrt képviseletében, Békefy Anna turisztikai szakértő a kongresszusi és rendezvényszervezés területet képviselve és Erdei Bálint az MTSZA és a Cityrama garantált programokat értékesítő utazási iroda képviseletében.

Ők a Magyarországra történő beutaztatáshoz kapcsolódóan fejtették ki, hogy egy nagyon nehéz, sokszor teljes lezárásokat hozó Covid-járvány időszakon van túl a beutaztató szakma, de az idei év már igen pozitív eredményekkel kecsegtet, legfőképpen a budapesti turisztikai forgalomban. A legfontosabb európai és amerikai küldőpiacok, ha nem is teljes mértékben, de folyamatosan rendeződnek vissza, az egyéni beutazás számai kimagaslóan jók néhány országból.  Mindemellett azonban a szervezetten érkező ázsiai turisták és az európai pl. német, osztrák csoportos piac, a rendezvény- és konferencia szektor a 2019-es rekordév forgalmát talán 2024/25-re éri majd csak el.

A kerekasztal-beszélgetésen minden résztvevő megemlítette a jelenlegi piaci veszélyek és bizonytalan környezet negatív hatásait a turisztikai bevételekre. Minden előadó nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható, illetve regeneratív és egyben minőségi turizmus felé való elmozdulásra, a kocsma- és buliturizmus szintentartása mellett a magas bevételt hozó MICE turizmus előtérbe helyezését szorgalmazták.

A kiutazási szekcióban Termes Nóra hálózati és marketing igazgató, a 120 éves múltra visszatekintő és egyben legnagyobb forgalmú utazási iroda képviseletében rövid képes történelmi betekintést adott az IBUSZ történelméről, majd Molnár Judit ügyvezető mutatta be a legnagyobb hazai corporate utaztató, az OTP Travel üzletkörét, minőségi szolgáltatásnyújtási megoldásait és a cég kiutaztató piacait. Végül Bocsák Zsófia a REWE-DER- csoport termékmenedzsere tartott bemutatót a a világ második legnagyobb német tulajdonban lévő turisztikai holdingjának üzletfilozófiájáról és a magyarországi cég a Kartago Tours kiutazási termékeiről.

Mindhárman egyetértettek, hogy a 2020/21-es év komoly forgalmi és gazdálkodási nehézségei ellenére a cégeik stabil tulajdonosi háttere és az előző évek sikeres üzletmenete biztosította a túlélést és megmaradást valamint az újra kezdést . A 2022-es évhez nagy reményekkel kezdtek neki, és ez forgalmi számaikban be is igazolódott, éves szinten akár a 2019-es rekordévet is túlszárnyalják, de az eredményességen igen sokat ront a háború és az energiaválság következtében kialakult árfolyam-krízis, és a repülést is sújtó extraprofitadók bevezetése. Bizonytalanságban kezdik meg az irodák a téli kiutazási időszakot, a piacon szeptember óta jelentős megtorpanás volt tapasztalható.

A délutáni szekciókat a digitális–online értékesítést előtérbe helyező irodák kaptak helyet. Elsőként Márffy György az utazom.com tulajdonos ügyvezetője mesélt a cég filozófiájáról, az online értékesítés és online marketing kihívásairól, a Covid-időszak hatásáról, amely tovább segítette az online megoldások szinte teljeskörű bevezetését. Ezután Magyarország legszélesebb online elérhető utazásszervezői kínálatával és frachise rendszerű offline irodahálózattal jelenlevő Invia részéről Szokodi Béla és Péhl Beatrix vezetők beszéltek az iroda által alkalmazott online értékesítési módszereikről, az utazásszervezők kínálatának becsatornázási rendszereiről és az elmúlt nyár kereslet-robbanásának kihívásairól. Utánuk Holczinger Zoltán és Herczegh Zoltán online repülőjegy értékesítés üzletág- és marketing vezetők beszéltek a legsikeresebb magyar online repülőjegy weboldal, a Weco Travel által üzemeltetett repjegy.hu módszereiről. Mindhárom cég képviselője kifejtette hogy ma az online utazási termékértékesítés legnagyobb kihívása a magas technológiai és fejlesztési költségek, valamint a két technológiai óriáshoz, a Google-hez és a Facebook-hoz áramló marketingköltés.

A „Közösségi média, értékesítés ösztönző megoldások” c. panelbeszélgetés keretében Szikszai Anna (Világgá mentem, majd jövök), Szilágyi Anna (Utazás a köbön), Gyémánt Balázs (Balázs utazik) és Mátai András (utazgatok.hu) az utazásaik során gyűjtött élményeik megosztását követően a közösségi médiában megjelenő tartalomgyártás fortélyairól tájékoztatták a hallgatóságot. Az előadók kiemelték, hogy kulcsfontosságú az őszinteség, a valódi pillanatok megosztása és élmények átadása, amellyel közelebb tudják hozni a követőket az érintett desztinációhoz. A beszélgetés során bemutatták az utazó bloggerek és a szakmai partnerek közötti együttműködések formáit, valamint tájékoztatták a hallgatókat a jelentősebb üzleti modellekről. Ezt követően az utazási irodák által használt szoftverek kerültek a fókuszba.

Elsőként Bodza Ferenc, a TravelGATE – TREVOlution Teljesen Felhőalapú - Pénzügyi - Turisztikai - Foglalás & árualap kezelő rendszer tulajdonosa bemutatta a szoftver felépítését, a rendszer által kínált lehetőségeket, különös tekintettel az adminisztrációt támogató kiegészítő szolgáltatásokat. Folt János, a Foltnet tulajdonosa az előadásában ismertette a Nagyutazás utazás irodai szoftver felépítését, főbb funkcióit, a foglalások rögzítését és kezelését.


Az utazási irodások már készülnek nagyszabású őszi rendezvényükre

Az utazási irodások már készülnek nagyszabású őszi rendezvényükre 

A MUISZ a következő időpontban nagyszabású programot szervez 50. születésnapja alkalmából.
Tengeri kaland Budapest legnagyobb homokozójában

Tengeri kaland Budapest legnagyobb homokozójában  

Gyereknapi programok a Városháza pop-up parkban!
Gördeszka-kiállítás Pécsett

Gördeszka-kiállítás Pécsett 

Dizájnolt deszkák, underground relikviák, magazinok és plakátok a ’60-es évekből – minden, ami a gördeszka-kultúrához tartozik.
Egy éves a Madame Tussauds Budapest

Egy éves a Madame Tussauds Budapest 

A meglepetések sora nem ér véget: a Madame Tussauds Budapest hamarosan újabb sztárok érkezését jelenti be, nemsokára két állandó figurával 54-re bővül a hírességek névsora.
Erste pénzügyi pontok mostantól hatvan Tescóban

Erste pénzügyi pontok mostantól hatvan Tescóban 

Együttműködési megállapodást kötött a Tesco és az Erste.
Itt a vidéki vállalkozások díjazottjainak névsora

Itt a vidéki vállalkozások díjazottjainak névsora 

Az est során 1.751.000 Ft gyűlt össze az alapítvány javára, mely során igazgyöngyös gyerekek által festett öt festmény is kalapács alá került.
Ilyen még nem volt: kultúrbuli a Millennium Házában

Ilyen még nem volt: kultúrbuli a Millennium Házában 

A fergeteges zene mellett lendületes, informatív és izgalmas tárlatvezetések is várnak ránk, hiszen ez az utolsó este, amikor ebben a formában.
Egyedülálló kortárs kiállítás Köveskálon

Egyedülálló kortárs kiállítás Köveskálon 

Kihirdették a 4. Káli Art-Park szobrászati pályázatának eredményét.
Fiatal kortárs művész festményei az Oktogonon

Fiatal kortárs művész festményei az Oktogonon 

„Éld át az ismeretlent” hirdetik a kiállítás plakátjai és molinói városszerte.
Új kiállítás Balatonfüreden

Új kiállítás Balatonfüreden 

A reformkorba repít vissza a balatonfüredi látógatóközpont.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.