Áprilisban az exkluzív, Magyarországon egyedülálló koncepcióval működő, ötcsillagos Buddha Bar Hotel Lounge területére hívtuk vendégeinket, ahol ezúttal minden a pénz, az utazás és a legújabb szállodai, éttermi design körül forgott. Az előadások után a gasztronómiai kényeztetésről házigazdáink Baalbek nevű libanoni éttermi csapata gondoskodott, Oszama Kutaini executive séf irányításával.
Először a vendéglátók nevében Fazekas Tamás szállodaigazgató köszöntötte a vendégeket, egyben meghívta őket a programot követően háznézésre. Arra azért ő sem számított (mi sem), hogy a jelen lévő mintegy 70 szállodai és éttermi döntéshozó közül majd mindenkit érdekel a háznézés, így három részre bontva mutatták meg azt a két szabad szobát, amely látogatható volt, illetve a hotel és az étterem vendégtereit.
Első előadásunk témája nem új keletű, azonban mindenkit érdekel és érint is: ez a pénz, az adózás témaköre. Dr. Antalóczy Györgyné adószakértő, jogi tanácsadó beszélt a mikrovállatokról, az újonnan létrehozott adótraffipaxról, ahol bárki figyelemmel kísérheti, hogy a NAV az adott hónapban mit és merre ellenőriz, mesélt a régmúlt idők fényadóiról és mindenféle más, lehetetlen adózási módokról, valamint felhívta a közönség figyelmét a közelgő április 26-i időpontra,az szja beadásának határidejére.
Áfamentességről, valamint adófizetési kötelezettségről hallhattunk, és a szakértő is kijelentette, amit mindnyájan sejtettünk: a vendéglátás áfája körül teljes a káosz és a bizonytalanság. Az áfakulcsváltozásokat olyan csak bonyolultan lehet jogszerűen alkalmazni, hogy vendéglátós legyen a talpán, akinek ez sikerül. Akkora a kavarodás a rendezvényeknél, az étkeztetéseknél, a cateringnél alkalmazható áfakulcsoknál, amilyen korábban sosem volt: 27, 18, majd a közelgő 5 százalék a bűvös számsor, de hogy mikor melyik alkalmazható – ezt felelősséggel csak a szakember tudja megmondani.
A számmisztika után egy sokkal látványosabb területre, a design, az anyagok, a lágy esésű textilek világába invitált bennünket következő előadónk, Bakody Katalin, a németországi JAB Csoport magyarországi képviseletének vezetője. Aki többek között mesélt cégének különleges bemutatóhoteljéről a Fekete-erdő mélyén, valamint a magyarországi JAB legutóbbi munkáiról, feladatairól. Kiderült, a kisebb családi hotelektől kezdve a luxusházakig terjed a repertoárjuk. Majd az idei év és a további időszak textiltrendjeiről hallhattunk. Elsőként a mindent beborító, szépséges fehér uralmáról, a bársony időtlen eleganciájáról, a selymek finom tapintásáról, a nagy ívű minták divatjáról, a természetes anyagok visszatéréséről, a növény- és állatvilágot idéző mintákról, formákról.
A textilek utcájában tett sétánk után a vendéglátóterek és szállodai bútorok új generációját mutatta be Mezőfi Melinda, az Alex Fémbútor Kft. Hotel és gasztroüzletágának vezetője. A zsámbéki székhelyű cég profilbővítésének köszönhetően immár szállodai szobák bútorozását, székeket, asztalokat, bárszékeket, éttermi boxokat, lounge-berendezéseket, wellness és kerti bútorokat készít – amelyeket saját tervezői álmodnak meg, és a saját gyártóüzemben hoznak létre.
Minden szállodás és vendéglátós célja, hogy az, amit kínál, egyszer igazi márkává, branddé váljon. Buday Viktória, az egy éve öt alkalmazottal működő Centrade/Cheil business menedzsere tanácsa, hogy a márkaépítést érdemes mindig szakemberre, szakértői csapatra bízni a sikeres megvalósítás érdekében. A folyamatosan jó minőség garantálása csak az egyik alappillér, amely szükséges a jó brand kialakításához. A digitális márkaépítés ma a kulcsszó, hallhattuk a szakértőtől. Egy márkának mindig múltja, története van, összeköti az adott terméket a fogyasztóval, szakrális lehet, és azokat is meggyőzi az erejéről, akik amúgy nem hinnének benne.
Klubtalálkozónk utolsó előadását Dörnyei Otília tartotta, a Gfk ügyfélkapcsolati igazgatója, aki a három–öt éves időtartamot meghatározó nemzetközi utazási trendeket mutatta be. Kiderült, a ma utazójának kevés az ideje, azt azonban szereti maximálisan kihasználni. Méghozzá oly módon, hogy abba minden élmény beleférjen (sőt, még annál több is…). Még egy alapvető és a mai utazói kört meghatározó trend az uralkodó: ez pedig a biztonság, amellyel szerencsére országunk rendelkezik, és ez nagy hívóerő. Például a tengerentúlon az utazás a legutolsó, amiről bárki is lemondana, inkább előbb adnak oda bármit, mint hogy a világ, új helyek felfedezését elvessék. És számukra is a biztonság az első szempont, fejtette ki a szakértő.
A Buddha Bar Hotel Lounge-ban tartott programunk kávéperceiről a Vendo Service Hungary gondoskodott. Topgyümölcsleveket ezúttal is a Rauch hozott hozzánk. A Napfény Paplan kiállította szép, exkluzív párnáit, paplanjait, allergénmentes ágyneműit, ahogy a JAB is a legújabb textiltermékeiből, mintáiból, tapétáiból tartott minibemutatót.
A neszmélyi Hilltop boraiból készültek különféle trendi borkoktélok a libanoni ízvilágú catering kísérőjeként. A felszolgált ebéd pedig olyan finom és különleges volt, hogy érdemes idemásolni az étlapot: humusz pitával, padlizsánkrém szőlőlevélbe töltve, borskrém mogyoróval, falafel tahiniszósszal, különböző zöldségtekercsek, joghurtsajtok.
Főételként csirkét libanoni módon elkészítve kínáltak és marhagombócokat paradicsommártással, rizzsel. Sajttorta sötét csokival és rózsavizes panna cotta, valamint különféle egzotikus gyümölcsök szerepeltek a desszertkínálatban.
Forrás: Vendég & Hotel Online