Nagyon ráfér a hírverés az Andrássy úti luxusboltokra

Alig akad köztük nyereséges - írja a Napi.hu.

A táskaárus Louis Vuitton vitte el a pálmát. A legendás francia táskagyártó üzletében ugyanis szinte mindig tucatnyi turista látható, a forgalom azonban évek óta stagnál. A tavalyi 1,2 milliárdos forgalom szinte forintra megegyezik a 2012-es és 2011-es bevétellel, és a nyereség sem gigantikus, az adózás előtti eredmény 135 millió forint volt 2013-ban. 

Hasonlóan alakulta Gucci forgalma 44 milliós veszteség mellett. A német Max Mara márkaboltja - a Dorottya utcai üzlettel együtt - 562 milliós árbevételhez jutott, amihez 99 milliós nyereség társult. A magyar tulajdonú Zegna márkabolt évek óta 180 millió forint körüli árbevételt és szerény nyereséget tud felmutatni.

A Gattyán György által grundolt z Il Bacio di Stile a 2013-as évet 475 millió forintos árbevétellel és 2,15 milliárdos veszteséggel zárta. Igaz, csak ősszel nyitottak, így a mérleg nem teljes üzleti évet tükröz és a gigantikus veszteségben a beruházás kiadásai is benne vannak. 

Nehéz ugyanakkor megítélni, felmérni a külföldi tulajdonban levő luxusboltok - Boggi, Breitling, Perla, Vertu - forgalmát és teljesítményét, hiszen ezek adatait nem találni a hazai céginformációs rendszerekben. Ugyanez vonatkozik az anyacég tulajdonában lévő üzletekre - Burberry, Monclers TAg Heuer - is.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.