A konferencia idei hívószava:
„Beyond Boundaries – Határokon túl”,
amely nemcsak a turizmus újragondolására, hanem egyben szemléletformálásra is hív. Arról szól, hogyan lépjünk túl a régi modelleken, hogyan alakítsuk át a turizmust egy fenntarthatóbb, inkluzívabb és innovatívabb jövő felé. Egy olyan jövő felé, amelyben a turizmus a közösségekért is van – nemcsak a látogatókért.
Fotó: Depositphotos
Kiemelt előadó és témák:
Európa versenyképessége és a turizmus új modelljei
Norbert Kettner, a Bécsi Turisztikai Hivatal vezérigazgatója bemutatja a Visitor Economy modellt, amely túlmutat a turizmus hagyományos megközelítésén, és eszközként tekint a turizmusra a gazdasági diverzifikáció, társadalmi kohézió és a fenntartható városfejlesztés előmozdításában.
Dr. Eduardo Santander, az Európai Turisztikai Bizottság vezérigazgatója arról fogja megosztani tapasztalatait, hogy hogyan tehetik a városok vonzóbbá magukat a látogatók, a szakmai tehetségek és a befektetők számára, miközben megőrzik hitelességüket és fenntarthatóságukat.
A turizmus mint a társadalmi hatás mozgatórugója
A turizmus társadalmi hatásairól szóló szekcióban, Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója és Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója egy izgalmas panelbeszélgetésen fognak részt venni, ahol csatlakozik hozzájuk Dániából Pia Lange Christensen, a Visit Aarhus vezérigazgatója és Szlovéniából Petra Stušek, a Ljubljana Tourism vezérigazgatója.
A beszélgetésük fő fókusza lesz, hogy hogyan tudnak a városi desztinációk valódi társadalmi változást elérni: a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésével, a helyi közösségek bevonásával, a kulturális értékek újraértelmezésével és a munkaerőpiaci sokszínűség támogatásával.
Gyakorlati példákon keresztül mutatják be, hogyan alakítható a turizmus úgy, hogy az ne csupán a látogatókat szolgálja, hanem azokat is, akik ezeket a városokat otthonuknak nevezik.
Fenntarthatóság és klímavédelem – a növekedés újragondolása
Paloma Zapata (Sustainable Travel International), Susanne Andersson (Visit Sweden), Gwen Raez (VisitScotland) és Dr. Nina Nesterova (CSTT) gyakorlati példákon keresztül mutatják be a szektor dekarbonizációs és körforgásos gazdasági lehetőségeit.
Hannah Babineau (The Data Appeal Company) és Carlos Cendra Cruz (Mabrian Technologies) előadása arról szól, miként segíti az AI és az adatelemzés a látogatók egyenletesebb elosztását és az élmények optimalizálását.
Adatalapú, emberközpontú látogatói élmény
A Destination Success: Wealth & Wellbeing szekcióban Gracen Chungath, a Destination Canada fejlesztési alelnöke és Dr. Rachel Dodds, a Toronto Metropolitan University professzora új turisztikai mérőszámokat és módszertanokat fog bemutatni, többek között a lakossági elégedettségmérés, az overtourism kezelését és a környezeti hatások mérését is vizsgáló eszközöket is felsorakoztatva.
A Hospitality Starts at Home előadás során Doug Lansky nemzetközi turisztikai tanácsadó inspiráló előadásában fogja elmesélni, hogyan lehet helyi közösségeket aktívan bevonni a turisztikai élmények alakításába, hogy a desztinációkba érkező vendégek hitelesebb és emlékezetesebb élményekkel távozzanak.
A Smarter Cities, Smarter Tourism szekcióban Sam Beni, a Platin Ventures vezérigazgatója mutatja be, hogyan alakítja át az AI és a prediktív analitika a turizmus marketingjét, az élménymenedzsmentet és a várostervezést.
A program, az előadók és a regisztráció részletei elérhetők a citydestinationsalliance.eu oldalon.