A KSH 2014-re vonatkozó előzetes adatai alapján a kanadai vendégek száma hazánkban 5,4%-kal, kereskedelmi szálláshelyeinken eltöltött vendégéjszakáik száma 8,3%-kal nőtt az előző évhez képest. A nemzeti turisztikai marketingszervezet első ízben jelent meg a kanadai Ottawában rendezett Travel and Vacation Show kiállításon március 28-29. között. A vásári megjelenés mellett a magyar turisztikai kínálatot a média és a szakma képviselőinek is bemutatták: a kiállítást megelőző napon az ottawai magyar nagykövetség fogadásán, majd a kiállítás nyitónapján is sor került Magyarország-prezentációra. A rendezvény tapasztalatai alapján a kanadai fogyasztókat elsősorban hazánk termálvizei és wellness-szolgáltatásai érdeklik.
Március 31-én Kanada második legnagyobb médiuma, a torontói Globe and Mail jelentetett meg cikket Budapestről: Amerika egyik leginnovatívabb, nagy tapasztalattal bíró szállodatulajdonosa, Henry Kallan Budapest öt látnivalóját ajánlja az olvasóknak annak apropóján, hogy hotelláncának új gyöngyszeme, az ötcsillagos Hotel Aria márciusban nyitott meg Budapest belvárosában.
Februárban már a második légitársaság, a SkyGreece jelentett be járatindítást Budapest és Toronto között, amely májustól egész évben heti két járattal folytatja majd működését. A kanadai magyar nagykövetség szerint az új közvetlen járat hozzájárul a magyar-kanadai gazdasági kapcsolatok mélyítéséhez, a turizmus fejlesztéséhez, és segíti a kanadai magyarság kapcsolattartását Magyarországgal.
Forrás: Vendég & Hotel Online
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.