A magyar főiskolások és egyetemisták egyre nagyobb számban használják ki, hogy tavaly nyár óta külön díj nélkül használhatók a mobilinternetes csomagok az Európai Unió országaiban. A kutatás szerint tízből kilenc magyar hallgató szabadidős célból utazott tavaly április és szeptember között. A megkérdezettek leginkább szülőkkel, testvérekkel, illetve partnereikkel vagy barátokkal, ismerősökkel töltötték az időt. A diákok többsége legalább egy hétig, közel ötödük pedig több mint két hétig volt távol otthonától. A válaszadók több mint háromnegyede üdülési célból utazott, leginkább fesztiválokat és egyéb rendezvényeket kerestek fel, illetve a városlátogatás is népszerű utazási cél volt körükben.
Az utazás előkészítése során a válaszadók közel fele szállást is foglalt már okostelefonján az elmúlt időszakban, tizedük böngészőn keresztül, az erre a célra szolgáló dedikált alkalmazások azonban nem számítanak igazán népszerűnek körükben. A hallgatók harmada 1 gigabyte-os vagy kisebb mobilinternet-csomaggal rendelkezik, minden ötödik megkérdezett azonban 3–6 gigabyte-tal gazdálkodhat egy hónapban.
A fiatalok fele bel- és külföldön egyaránt használta mobilinternet-elérését utazásai során az elmúlt fél évben – elsősorban fordítóprogramokat, navigációs és térképalkalmazásokat, illetve közösségi appokat. A helyi idegenvezető-alkalmazások ugyanakkor nem számítanak népszerűnek a fiatalabb generációk számára, illetve az online jegyvásárlást, mobilos online fizetést sem kedvelik kiemelkedően. A legtöbb egyetemista hagyományos fényképezőképet már nem visz magával utazásaira, többségük számára pedig az okostelefon az elsődleges tájékozódási, kapcsolattartási és navigációs eszköz az ismeretlen helyszínek felfedezése során.
A családdal, ismerősökkel elsősorban a Facebook Messenger üzenetküldő funkciójának segítségével tartják a kapcsolatot a válaszadók, de népszerű az Instagram-képmegosztás, a Messenger hang- és videótelefonálási lehetősége, illetve Facebook-posztolás is, legyen szó akár szöveges, akár képes tartalomról. Ritkábban használják ugyanakkor a Snapchatet, az Instagram videómegosztási lehetőségét, a Vibert, illetve legkevésbé a Skype-ot.