Igazi balatoni környezetben, a Hotel Yacht Wellness & Business Siófokban zajlott az I. Országos Városmarketing Konferencia, amelyre az egész országból érkeztek érdeklődők, főként önkormányzatoktól, turisztikai, kulturális és civil szervezetektől, illetve régiós szakmai egyesületektől.
A konferencián szó volt a tervezési és kivitelezési folyamatokról, a digitális marketingről, az identitásépítésről, a márkázásról, illetve az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő, és a városmarketing területén is rendkívül sokat ígérő gamifikációról, azaz a játékosításról is.
Házigazdaként a siófoki Tourinform iroda vezetője, Stadler-Szentpéteri Ildikó tartott átfogó előadást a Turisztikai Egyesület szakmai munkájáról. A résztvevők meghallgatták, milyen marketing stratégia alapján dolgozik az egyesület, mik voltak a mérföldkövek és mit tervez az iroda városi marketingkommunikáció terén a 2019-es évre. Mindezek mellett az eredményekről is beszámolt az irodavezető.
Az előadások után számos módszert és jó példát megismertettek a résztvevőkkel a 2019-es Városmarketing Díjjal kapcsolatban. A szakmai nap végén Dr. Piskóti István bemutatta a MMSZ Város- és turizmusmarketing Tagozatát. Az országos együttműködési rendszer új szakmai platformként a coopetition, azaz az „együttműködve versenyzés” elvének előtérbe helyezésével működik majd.