Parfüm és nyakkendő helyett idén legyen egy élmény az ajándék

Töltsünk több időt szeretteinkkel, a tárgyak helyett úgyis az élmények tesznek minket igazán boldoggá. Új szemléletformáló kampányt hirdetett a Magyar Turisztikai Ügynökség "Ajándékozz élményt" címmel.

Az év vége közeledtével a minőségi élmény és az együtt töltött idő fontosságára hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség. Az ’Ajándékozz élményt’ programot a szemléletformálás jegyében hirdette meg az ügynökség.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációját is megújítja. Ennek szellemében arra törekszik, hogy üzeneteit új, alternatív kommunikációs csatornák, illetve „trendformáló hírvivők” útján is eljuttassa a kívánt utazói célcsoportokhoz, ezúttal a belföldi utazókhoz. Az ’Ajándékozz élményt’ programmal az MTÜ a szemléletformálás szándékával arra kívánja felhívni a figyelmet az év vége közeledtével, hogy az ünnepi ajándékozás alkalmával a tárgyak helyett az élményekre és azokra fókuszáljunk, akikkel ezeket megosztjuk.

A közösen megélt élmények minőségivé tételének fontosságára a pszichológus szakértő, Panyi Anna Dr. Thomas Gilovich, a Cornell Egyetem pszichológia professzorának kutatását idézve hívta fel a figyelmet: „bármennyire is kötődünk az anyagi, tárgyi dolgainkhoz, azok mégsem válnak a részünkké. Az élményeink ezzel szemben meghatározó összetevői személyiségünknek: mindannyian a megélt tapasztalataink összességéből épülünk fel. Azaz, sokkal inkább ezek tesznek bennünket boldoggá”.

Azok a pillanatok, amikor a másik emberre, a közös élményre figyelünk, sokkal értékesebb ajándékok, mint azok a tárgyak, amivel általában megajándékozzuk szeretteinket. Ez az élmény lehet egy színházi előadás, egy kiállítás, koncert közös megtekintése, fürdőlátogatás, közösen elköltött ebéd, vagy vacsora, illetve lehet akár egy év eleji, néhány napos belföldi pihenés is.

A program kommunikációjában részt vesznek a Hooligans együttes tagjai, Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó és Vastag Csaba énekes, akik az MTÜ partnerei voltak az ügynökség őszi belföldi marketingaktivitásában, a ’Jó itt lenni’ programban is. Ennek keretében a budapesti alternatív városnézéseiről jól ismert Hosszúlépés – járunk? stábja és hírességeink kalauzoltak négy kiemelt magyarországi turisztikai régióba, hogy kedvet csináljanak az országjáráshoz. Városbemutató sétáikat élőben lehetett követni a Facebookon.

A magyarok itthoni utazásainak súlyát a turizmusban jól mutatja, hogy a szálláshelyek összes vendégéjszakáinak megközelítőleg a felét teszik ki belföldi vendégéjszakák, számuk 2010 óta folyamatosan emelkedik. A KSH tavalyi keresletfelmérése szerint 2,7%-kal több honfitársunk vett részt többnapos belföldi pihenésen, és ennek során 4,4%-kal többet költöttek, mint 2014-ben. A tendencia az idei évben is folytatódott, a többnapos belföldi turisták száma az első félév adatai szerint 4,7%-kal, költésük 1,5%-kal növekedett.

Háttér: a belföldi turizmus számokban

A magyarok itthoni utazásainak súlyát a turizmusban jól mutatja, hogy a kereskedelmi szálláshelyek összes vendégéjszakáinak megközelítőleg a felét (2015-ben 49,9%) teszik ki a belföldi vendégéjszakák. Belföldi turizmusunk kereslete – a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmi mutatói alapján – 2010 óta folyamatosan növekszik. 2010 és 2015 között 3 millióval emelkedett a belföldi vendégéjszakák száma, ami 30%-os növekedésnek felel meg.

A KSH keresletfelmérése szerint 2015-ben:

• a (többnapos) belföldi turisták száma (15,3 millió fő) 2,7%-kal;

• a (többnapos) belföldi turisták költése (307,4 milliárd Ft) 4,4%-kal nőtt.

A turisták költése 2016-ban is tovább növekedett: 2016 első félévében a turisztikai motivációval útra kelt

• (többnapos) belföldi turisták száma (6,5 millió fő) 4,7%-kal;

• (többnapos) belföldi turisták költése (120,4 milliárd Ft) ugyanakkor 1,5%-kal nőtt 2015 I. félévéhez képest.

Amennyiben a marketingtevékenység által kevésbé befolyásolt rokon és ismerőslátogatás, valamint hobbi célú utazások nélküli turisztikai motivációjú többnapos napos utak számát nézzük,

• a belföldi turisták száma (3,1 millió) 2,9%-kal,

• költésük (95 milliárd Ft) 6,5%-kal nőtt 2015 I. félévéhez képest.


Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.