Idén márciusban második alkalommal adott otthont fővárosunk az USA piac kiemelkedő globális szövetségi konferenciájának, az ASTA River Cruise Expo-nak. Az esemény keretében 750 amerikai utazási szakember látogatott el hazánkba, ezzel másfélszeresére emelkedett az idei rendezvény látogatóinak száma a 2022-ben rendezett azonos programhoz képest. A résztvevők nemcsak a Duna-menti fontos hajózási desztinációt ismerhették meg személyesen, hanem workshopok keretében fejleszthették értékesítési tudásukat. Az MTÜ szakmai támogatásával megvalósult program ezen felül fontos találkozási és kapcsolatépítési lehetőséget biztosított a kiemelt hajós utazásszervezőknek, hazai és nemzetközi turisztikai szolgáltatóknak - írja az igyutazunk.hu.
Szégner Zsuzsa, a Magyar Turisztikai Ügynökség nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója köszönetét fejezte ki az ASTA-nak, amiért a szervezet Magyarországot az Év Nemzetközi Desztinációs Partnerének ismerte el. "Ez a díj fontos szakmai megerősítése annak, hogy Budapest képes magas színvonalú és megbízható helyszínt biztosítani olyan nagyszabású szövetségi rendezvények számára, mint a River Cruise Expo. Az elismerés nemcsak az MTÜ-nek szól, hanem minden hazai szolgáltató partnerünknek is, akikkel közösen azért dolgozunk, hogy egyre több nemzetközi rendezvényszervező fedezze fel a Magyarországban rejlő lehetőségeteket."
Az ASTA több mint 250 nemzetközi tagvállalatán keresztül tízezernél is több amerikai utazási irodát és szolgáltató céget képvisel, amelyek összesen több mint százezer embert foglalkoztatnak 123 országban.
A nemzetközi mellett a közelmúltban hazai elismerésben is részesült az ASTA River Cruse Expo 2023. A Business Traveller Hungary magazin 13. alkalommal megrendezett Business Excellence díjára jelölték a legjobb hazánkban szervezett nemzetközi üzleti esemény kategóriájában.
Ez a piac azért is fontos a hazai turizmus számára, mert a Nemzeti Turisztikai Adaszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján az USA Budapestet tekintve a negyedik, országosan pedig a kilencedik legfontosabb, továbbá az egyik legnagyobb költéssel rendelkező long-haul küldőpiacunk. Az Amerikai Egyesült államokból 2022-ben 228 ezer turista érkezett, akik 696 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. 2023-ban május végéig 80 ezer vendéget fogadtunk, akiktől 241 ezer vendégéjszakát regisztráltak szálláshelyeink, az év további részére pedig már 75 ezer előfoglalást rögzítettek a hazai szálláshelyszolgáltatók. Legkedveltebb attrakcióink az Amerikai Egyesült Államokból érkezők számára a Parlament, a Halászbástya, a Szent István Bazilika, a Citadella, a Vörösmarty tér, a Margit-sziget, a Dohány utcai Zsinagóga és a Széchenyi Fürdő.