A fokozott érdeklődés egyik előadónknak is köszönhető, hiszen sokan voltak kíváncsiak Gerendai Károly véleményére, aki saját tapasztalata alapján elmondta, különböző hazai fesztiválok, nagyközönségi bemutatók alkalmával milyen cateringgel érdemes megjelennie egy vendéglátósnak, és mi az, amire érdemes figyelnie.
Nyomon követhető forgalom
„Árérzékeny, de kezelhető közönség látogat ki a tömegrendezvényekre” – kezdte előadását Gerendai, akinek esetében könnyebb felsorolni, mivel nem foglalkozik. Érdekeltségei köréből mindenesetre érdemes kiemelni Magyarország első Michelin-csillagos éttermét, a Costest, a Szigetet, a Balaton Soundot, a soproni VOLT Fesztivált és a budai Gourmet Fesztivált. Balatoni rendezvényük kapcsán megjegyezte, igaz, idén rossz helyre került a gasztroudvar, azonban a speciális fizetési rendszernek köszönhetően (amelyet minden tömegrendezvényük során alkalmaznak) pontosan nyomon tudják követni, hogy változik a bevétel, és ez alapján kiderült, nem alakult rosszul a vendégforgalom.
Felhívta a szakma figyelmét arra, hogy nem elég jó minőségű ételt hozni egy rendezvényre – a körítés, ez esetben a pavilon kinézete, megjelenése sem mindegy. Számára elfogadhatatlan, ha egy tömegrendezvényen a rendezők nem nézik meg, ki vállalja a cateringet, hanem „majd valaki megcsinálja” felkiáltással kötik meg a szerződést a legolcsóbb ajánlattévővel a jelentkezők közül. Végül a kitelepülés Gerendai-féle szabályairól is hallhattunk: nem kell minden alkalomra eszközöket bérelni (érdemes a legfontosabbakat magunk számára beszerezni), azonban a könnyen felállíthatóság, lebonthatóság, a praktikum ajánlatos. Mivel nagy a túlkínálat a cateringben, szerinte hamarosan letisztul a mezőny, és csak a minőséget kínáló catering maradhat meg a vendéglátói piacon.
Élmény legyen a fesztivál- és vendéglátóhely-látogatás
Gerendai előadásához szorosan kapcsolódott a budaörsi Coninvest cég alapító-ügyvezetője, Kertész Mirjam prezentációja, akinek cége korábban szakkiállítások állandó szereplője volt, néhány éve azonban váltottak, és inkább nagyközönségnek szóló kiállítások résztvevőivé váltak. Ennek egyik oka az ügyvezető asszony elmondása szerint a szakmai kiállítások látogatószámának csökkenése, a másik pedig az, hogy az emberek ma inkább különleges programot, élményt várnak egy kiállítástól, nem pedig száraz bemutatót.
A hűvös idő beköszöntével egy új, igen hasznos, topminőségű brit innováció importőre, a Stylus Design Kft. ügyvezetője, Gábor Anett mutatott be egy új elektromos kültéri melegítő eszközt, amely rövid múltja ellenére annyira sikeres, hogy már 26 országban forgalmazzák. A topsztorihoz nyilván hozzájárul, hogy nemcsak energiatakarékos, gáz- és szén-dioxid-mentes kültéri fűtés megoldásról van szó, annyira biztonságos is, hogy bárki megfoghatja használat közben, mert nem égeti a bőrt, de vizet vagy bármilyen folyadékot is locsolhat rá, a Chillchasernek meg sem kottyan – vígan fűt tovább.
A gázszámla önmagáért beszél
Az energiaszolgáltatás jegyében hangzott el az a profin, több oldalról összerakott előadás, amelynek három szereplője közül kettő – Szilágyi Csaba és Fogas Máté – az egyik nagy, a hazai piacon is jelen lévő, földgázelosztással és kereskedelemmel foglalkozó multinacionális cég, a GDF Suez képviseletében érkezett hozzánk, és magukkal hozták Szajbert Pétert is, aki a Hotel Ramada Balaton energetikus beszerzője, és az Almádiban lévő szálloda energetikaikereskedő-váltásának okairól beszélt. Adott egy megszívlelendő tanácsot is a szakmának: minden hasonló esetben nyugodt szívvel írjanak ki pályázatot, mert így összevethető a pályázó gázcégek ajánlata (ez nem kerül semmibe), és a legjobb választható ki. Fogas Máté (GDF Suez) két gázszámlát mutatott vendégeinknek, és elmagyarázta, mit érdemes a számok, adatok tengerében egy szállodásnak, éttermesnek figyelmesen megnéznie. Majd a multicég külső partner menedzsmentvezetője, Szilágyi Csaba mutatta be röviden a hazai szabadpiacon aktívan jelen lévő, amúgy 260 országban sikerrel működő vállalat arculatát és négy pontban összegezhető stratégiáját: ez dedikált, személyes kapcsolattartást, szakmai tanácsadást, minimális adminisztrációs munkát és gyors ügyintézést jelent.
Hogy érdemes megjelenni a világhálón?
Kovács Lóránt online szakértő, weblapkészítő előadása a jó és rossz website-ot, a világhálón való megjelenést taglalta, előadásának tartalmáról korábbi számunkban (2014. szeptember) részletesen írtunk, ott megtalálható.
Szeptemberi találkozónkat sokan támogatták, mindenekelőtt a gyönyörű helyszínt és fine dining ételsort kínáló, Andrássy úti La Perle Noire étterem & lounge. A Progast ezúttal is a kávés perceket, a Rauch a topgyümölcsleveket, a Zila Kávéház és Étterem pedig az év tortájának megválasztott somlói revolúciót hozta desszertként a rendezvényre. Az érpataki Zsindelyes prémiumminőségű pálinkákat kóstoltatott, a balatonszemesi Bujdosó Pincészet pedig kiváló, friss, gyümölcsös borokat hozott Pestre, a találkozóra. Végül álljon itt a kínált menüsor, amelyet a ház séfje, Koncz László komponált: füstöltpisztráng-parfait édesköménnyel (amuse bouche), préselt nyúlpástétom szegfűszeges hecsedlipürével, tintahalas kalácsmorzsával (előétel), étcsokoládés borjúpofamignon sütőtökpürével, gesztenyével, gombákkal (főétel), máktorta citromkrémmel (petit four).
Forrás: Vendég & Hotel