Görgényi Ernő (Fidesz) polgármester kiemelte: a város 2010-ben a turizmus további fejlesztését tűzte ki célul, azon belül Gyula újrapozicionálását az idegenforgalmi piacon és a téli szezonalitás negatív hatásainak csökkentését. Úgy vélte, a legfrissebb adatok szerint sikerült elérni a kitűzött célt.
Fejlesztések, egységes arculat
Elmondta, hogy az eredményt a bővülő idegenforgalmi beruházások és szolgáltatások generálták. Újabb minőségi szálláshelyek létesültek, bővült a város programkínálata, megnyitotta kapuit a Várfürdőben az AquaPalota. A bővülő idegenforgalmi adóbevételt visszaforgatása az ágazatban számos új beruházást generált a gyulai vállalkozóknál.
Hozzátette: 2011-ben megalakult a helyi Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM), ennek köszönhetően Gyula egységes arculattal, erőteljesebb marketingprogrammal jelent meg a hazai és a külföldi turisztikai piacon.
A polgármester kiemelte, hogy új munkahelyek jönnek létre az ágazatban és újabb vállalkozások alakulnak, a városban 2 ezer ember él a turizmusból. Gyula a Dél-Alföld vezető turisztikai célpontja, Magyarország tíz leglátogatottabb városa között van a belföldi turizmusban és ezt a pozíciót hosszú távon kívánja megőrizni.
A Gyulai Várfürdő igazgatója, Boros László Attila az első nyolc havi adatokról kiemelte: a kedvezőtlen volt a nyári időjárás, ám a tavaly decembertől üzemelő AquaPalota élményfürdő megmentette a szezont. Nyár vége előtt nyereségesen üzemelt az új fürdőkomplexum. Augusztusig csak az AquaPalotát 77 ezer vendég látogatta meg. A Várfürdőnek augusztusig összesen 142 ezer látogatója volt, ez 42 százalékkal haladta meg az éves szinten tervezett százezer vendéget. Az energiatakarékos beruházásoknak köszönhetően a fürdő üzemeltetési költségei a tervezett szint alatt maradtak - tette hozzá az igazgató.
Forrás: MTI