Sziget: elfogadás és nyitottság maradnak a hívószavak

Bár lapzártánk idején még javában zajlik a 2017-es Sziget záróbulija, az már szinte biztosra vehető a szervezők szerint, hogy az idei jegyeladások 8-10 százalékkal maradnak el a tavalyitól. Ugyanakkor a rendezvény a jövőben is az elfogadásról és nyitottságról szól majd — nyugtatott meg mindenkit Gerendai Károly, a Sziget Kft. leköszönő vezetője a helyszínen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón.

„Ez volt az utolsó év, amelynek szervezésében részt vettem” — így az alapító Gerendai. „Szeretem annyira a Szigetet, hogy hagyom tovább fejlődni, nem akarok ennek a fejlődésnek gátja lenni. Az én életem már más, nem is nagyon ismerem a mai zenekarokat” — ismerte el a plénum előtt, az újabban a Lupa-tavi strandjába és éttermeibe energiát fektető Gerendai Károly. Hozzátette: a szervezők átllagéletkora 30 év. Aminél ő jóval fiatalabb volt, amikor 25 éve — mai áron — alig 90 ezer eurós költségvetéssel útjára indították a Diákszigetet. „25 év, még elhinni is nehéz” — sóhajtott fel a 47 éves Gerendai

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az amerikai Providence Equity Partners megvásárolta a Sziget Kft. 70%-át. Az új tulajdonos azonban bevallásuk szerint nem szól bele a fesztivál koncepciójába, a háttérből figyeli, hogy jól fektetett-e be közel 8,5 milliárd forintot. A Sziget Kft. a menedzsment jogokat továbbra is kézben tartja. „5-6 éve dőlt el, hogy átadom a vezetést, véletlen egybeesés, hogy idén vették meg a céget” — igyekezett Gerendai elejét venni különböző találgatásoknak. Vevők már korábban is érdeklődtek, de a Sziget Kft-nél azzal akartak üzletet kötni, aki tiszteletben tartja a fesztivál alapértékeit. A befektető nem csupán piacot akart szerezni, hanem akár exportálható márkát és tudást – magyarázták.

Az idén már mintegy 20 millió eurós költségvetésű Sziget tavaly elérte kapacitásának felső határát a közel félmilliós látogatószámmal. Ebben az évben 450 ezerre számítanak. A nyereség hasonló mértékű csökkenésétől azonban nem tartanak. A többnapos belépők már jó előre elkeltek. Bár a szombati nap éjjelén még mindig lehetett szombatra napijegyet venni, azért aznapra is jutott mintegy 90 ezer látogató. A napijegyeket idén is elsősorban magyarok vásárolták, míg a jellemzően többnapos belépőket vásárló külföldiek közül a hollandok vezetik sort a franciák, olaszok és németek előtt. A magyar közönség aránya idén 50% alatt alakul. Berta András a Sziget Kft. nemzetközi igazgatója úgy látja: a fesztiválpiacon túlkínálat állt elő, a növekvő kereslet miatt a fellépők akár 50-60%-kal is emelik áraikat, amit a jegyárakba szinte lehetetlen beépíteni. Szerinte a piac konszolidációja várható.

Arra az újságírói kérdésre, hogy mit gondol a magyar kormány az állami apanázst is kapó Sziget által képviselt elfogadásról és nyitottságról a Gerendai Károlytól a stafétát átvevő Kádár Tamás azt felelte: nincs mindenben összhang a politikával, de politikai kérdéseket nem kommentálnak. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy a Sziget a legnagyobb hazai idegenforgalmi attrakció. Az idén mintegy 100 országból érkező szigetlakók a várakozások szerint mintegy 42 millió eurót költenek el magyarországi tartózkodásuk során. Eddigi története alatt 320 millió euróval járult hozzá a Sziget a magyar GDP-hez, míg adóként 16 millió eurót fizettek be.


Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.