„Ez volt az utolsó év, amelynek szervezésében részt vettem” — így az alapító Gerendai. „Szeretem annyira a Szigetet, hogy hagyom tovább fejlődni, nem akarok ennek a fejlődésnek gátja lenni. Az én életem már más, nem is nagyon ismerem a mai zenekarokat” — ismerte el a plénum előtt, az újabban a Lupa-tavi strandjába és éttermeibe energiát fektető Gerendai Károly. Hozzátette: a szervezők átllagéletkora 30 év. Aminél ő jóval fiatalabb volt, amikor 25 éve — mai áron — alig 90 ezer eurós költségvetéssel útjára indították a Diákszigetet. „25 év, még elhinni is nehéz” — sóhajtott fel a 47 éves Gerendai
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az amerikai Providence Equity Partners megvásárolta a Sziget Kft. 70%-át. Az új tulajdonos azonban bevallásuk szerint nem szól bele a fesztivál koncepciójába, a háttérből figyeli, hogy jól fektetett-e be közel 8,5 milliárd forintot. A Sziget Kft. a menedzsment jogokat továbbra is kézben tartja. „5-6 éve dőlt el, hogy átadom a vezetést, véletlen egybeesés, hogy idén vették meg a céget” — igyekezett Gerendai elejét venni különböző találgatásoknak. Vevők már korábban is érdeklődtek, de a Sziget Kft-nél azzal akartak üzletet kötni, aki tiszteletben tartja a fesztivál alapértékeit. A befektető nem csupán piacot akart szerezni, hanem akár exportálható márkát és tudást – magyarázták.
Az idén már mintegy 20 millió eurós költségvetésű Sziget tavaly elérte kapacitásának felső határát a közel félmilliós látogatószámmal. Ebben az évben 450 ezerre számítanak. A nyereség hasonló mértékű csökkenésétől azonban nem tartanak. A többnapos belépők már jó előre elkeltek. Bár a szombati nap éjjelén még mindig lehetett szombatra napijegyet venni, azért aznapra is jutott mintegy 90 ezer látogató. A napijegyeket idén is elsősorban magyarok vásárolták, míg a jellemzően többnapos belépőket vásárló külföldiek közül a hollandok vezetik sort a franciák, olaszok és németek előtt. A magyar közönség aránya idén 50% alatt alakul. Berta András a Sziget Kft. nemzetközi igazgatója úgy látja: a fesztiválpiacon túlkínálat állt elő, a növekvő kereslet miatt a fellépők akár 50-60%-kal is emelik áraikat, amit a jegyárakba szinte lehetetlen beépíteni. Szerinte a piac konszolidációja várható.
Arra az újságírói kérdésre, hogy mit gondol a magyar kormány az állami apanázst is kapó Sziget által képviselt elfogadásról és nyitottságról a Gerendai Károlytól a stafétát átvevő Kádár Tamás azt felelte: nincs mindenben összhang a politikával, de politikai kérdéseket nem kommentálnak. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy a Sziget a legnagyobb hazai idegenforgalmi attrakció. Az idén mintegy 100 országból érkező szigetlakók a várakozások szerint mintegy 42 millió eurót költenek el magyarországi tartózkodásuk során. Eddigi története alatt 320 millió euróval járult hozzá a Sziget a magyar GDP-hez, míg adóként 16 millió eurót fizettek be.