A pályázat elkészítése és a nyertes címviselő város projektjének lebonyolítása önkormányzati feladat, azonban a hosszú távú fejlesztés tervezése, megvalósítása és üzemeltetése több kormányzati ágazatot is érint. A közlemény szerint a kormány azért látta szükségesnek a bizottság felállítását, hogy a pályáztatás során a nemzeti szempontok érvényesüljenek, a közpénzek optimálisan hasznosuljanak, és fenntartható fejlesztések valósuljanak meg.
A bizottság a kormány javaslattevő, véleményező, tanácsadó testülete. Elnöke Balog Zoltán, a kultúráért is felelős miniszter, titkára az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kulturális kapcsolatokért és fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára.
A bizottság tagjai között vannak többek között az európai uniós ügyek koordinációjáért, az európai uniós források felhasználásáért, a kulturális örökség védelméért, a településfejlesztésért és településrendezésért, a helyi önkormányzatokért, a turizmusért és a külpolitikáért felelős miniszterek által kijelölt személyek, a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) elnöke, valamint a Központi Statisztikai Hivatal elnöke által kijelölt személyek. Állandó meghívottja a megyei Jogú Városok szövetségének elnöke, valamint a Magyar Önkormányzatok szövetségének elnöke.
A bizottság alakuló ülésén elfogadta a pályázati felhívás véglegesítésének módját, és az Emmit jelölte ki irányító hatóságként, hogy a címviselésig ellátandó tagállami feladatokat elvégezze, így közzétegye a pályázati felhívást február 20-ig, és segítse a pályázó városok felkészülését. A pályázati időszak december 20-ig tart - olvasható a közleményben.
Forrás: MTI