A TKI index 2025. februárban 0 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán értelmezve), mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket semlegesnek érzékelték. Az index értéke jelentősen, 14 ponttal nyolchavi csúcsára ugrott az év második hónapjában, de még így is 1 ponttal elmarad az egy évvel ezelőtti értékétől. A szálláshely-szolgáltatásban 5 ponttal +1 pontra, a vendéglátásban nagyon alacsony szintről indulva, 19 ponttal -2 pontra, míg az egyéb turisztikai szektorban 12 ponttal +2 pontra nőtt az index.
Fotó: GKI
A TKI index februárban 7 ponttal meghaladta a GKI EU számára végzett konjunktúra kutatásában mért szolgáltatási szektor konjunktúraindexét (-7 pont), jelentősen meghaladta a nemzetgazdasági átlagot képviselő GKI üzleti bizalmi index értékét (-12 pont), valamint az ipar (-12 pont), az építőipar (-20 pont) és a kereskedelem (-23 pont) indexeit is.
Fotó: GKI
Amennyiben a 2025. februári TKI indexet összevetjük az egy évvel korábbival (2024. február), 1 pontos csökkenést tapasztalunk. Az alszektorok közül éves összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás indexe csökkent (7 ponttal), a vendéglátásé stagnált, az egyéb turisztikai szektoré pedig emelkedett (5 ponttal).
A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 44 százaléka növekedést, 11 százalékuk pedig visszaesést vár a vendégéjszakák számában. A vendéglátásban működők közül 54 százalék vár vendégforgalom növekedést, 15 százalékuk pedig visszaesést vetít előre. Az egyéb turisztikai szektorban működők 57 százaléka vár ügyfélforgalom növekedést, míg visszaesést 14 százalék vár.
Fotó: GKI
Februárban a turisztikai cégek 40 százaléka jelezte, hogy a következő 3 hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásának árát (januárban 43 százalék volt ez az arány), 60 százalékuk nem változtat az árakon, míg csökkentést senki sem tervez (januárban 6 százalék volt utóbbiak aránya). A szálláshely-szolgáltatásban 41 százalék az emelést tervezők aránya, a vendéglátásban 42 százalék, míg az egyéb turisztikai szektorban 29 százalék. A turisztikai cégek 17 százaléka közelmúltban is emelt árat és a közeljövőben is emelni fog (mely arány 8 százalékponttal alacsonyabb a januárban, 15 százalékponttal a decemberben mértnél).