Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Ha időközben ráadásul megváltozik az üzenet, az alkalmazkodást kíván: Siófok tudatos koncepciójának köszönhetően már nem csak a buli, szórakozás városa, hanem a családosokévá is.
A város strandja 17 km hosszú, de nem csak ez az oka, hogy vendégéjszakáinak száma 2018-ban is meghaladta az egymilliót. Stadler-Szentpéteri Ildikótól, a Siófoki Tourinform iroda vezetőjétől megtudtuk, hogy a tervezésnek komoly szerepe van a sikerhez vezető úton. Siófok turizmusfejlesztési koncepciója 2020-ig adja meg az irányt.
Az online megjelenések nagyon fontos elemei ennek a stratégiának, és külön figyelmet kaptak a közösségi média (Facebook, Instagram, Google Adwords) megjelenések is. „Az elmúlt években a siófoki szállodáknak workshopokat szerveztünk, ismertettük velük a stratégiáinkat, hogy milyen piacokat, célközönségeket próbálunk megszólítani, mi a cél ezekkel a kommunikációs csatornákkal. A szállodákat bevontuk ebbe, stratégailag kapcsolódtak ehhez” – egészítette ki Stadler-Szentpéteri Ildikó.
Az eredmények pedig magukért beszélnek: a Siófoki Nagystrand jegyárbevételei a 2018-as évben 24,82 %-kal nőttek, ami azt jelenti, hogy az elmúlt 2 évben összességében 52 %-os növekedés realizálódott. A 2017-ben közel 200.000 látogatót fogadtak, tavaly pedig már 228.136 fizető vendéget regisztráltak a Nagystrandon.
De nem panaszkodhat a Szabadtéri Színpad sem. 2018-ban összesen 18 előadás volt a Színparton, ezeket 10.041 néző látta. 2017-ben ez a két mutatószám 27 előadás és 9831 néző volt. A 2017. évi 364 fős átlag nézőszám 557 fő átlagra emelkedett, mely 53 %-os növekedést eredményez.
A Galerius Fürdő vendégforgalmát is növekedett. 2018 eleji, téli-tavaszi időszakban, január-május hónapban 10%-kal növekedett a vendégforgalom, január-szeptember hónapban pedig 6%-os emelkedés volt az eddigi legjobb, 2016-os évhez viszonyítva. A nyári időszakban összességében szintén emelkedett a látogatottság: a május-júniusi időjárás kedvezett a fürdőnek, ebben a két hónapban 30.000 vendéget fogadtott a Galerius, amely a nyitás óta eltelt 12 év időszakához képest is kiugróan magas forgalomnak számít.
+1
Balaton Parti Kft. ügyvezető igazgatója, Pintér Tamás szerint a 2019-es év még jobb is lesz a 2018-asnál, hiszen a jubileumi év tapasztalatait már fel tudják használni a tervezéskor. Éppen ezért folyamatosan várják a visszajelzéseket a helyiektől és a látogatóktól is, hogy minél jobbak legyenek a siófoki rendezvények, és minél vonzóbb legyen mindenki számára a város.