Top 10 belföldi úti cél - 2. helyezett

A turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került -a tavalyi helyezését megtartva-, a dobogó második fokára Siófok.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Ha időközben ráadásul megváltozik az üzenet, az alkalmazkodást kíván: Siófok tudatos koncepciójának köszönhetően már nem csak a buli, szórakozás városa, hanem a családosokévá is.

A város strandja 17 km hosszú, de nem csak ez az oka, hogy vendégéjszakáinak száma 2018-ban is meghaladta az egymilliót. Stadler-Szentpéteri Ildikótól, a Siófoki Tourinform iroda vezetőjétől megtudtuk, hogy a tervezésnek komoly szerepe van a sikerhez vezető úton. Siófok turizmusfejlesztési koncepciója 2020-ig adja meg az irányt.

Az online megjelenések nagyon fontos elemei ennek a stratégiának, és külön figyelmet kaptak a közösségi média (Facebook, Instagram, Google Adwords) megjelenések is. „Az elmúlt években a siófoki szállodáknak workshopokat szerveztünk, ismertettük velük a stratégiáinkat, hogy milyen piacokat, célközönségeket próbálunk megszólítani, mi a cél ezekkel a kommunikációs csatornákkal. A szállodákat bevontuk ebbe, stratégailag kapcsolódtak ehhez” – egészítette ki Stadler-Szentpéteri Ildikó.

Az eredmények pedig magukért beszélnek: a Siófoki Nagystrand jegyárbevételei a 2018-as évben 24,82 %-kal nőttek, ami azt jelenti, hogy az elmúlt 2 évben összességében 52 %-os növekedés realizálódott. A 2017-ben közel 200.000 látogatót fogadtak, tavaly pedig már 228.136 fizető vendéget regisztráltak a Nagystrandon.

De nem panaszkodhat a Szabadtéri Színpad sem. 2018-ban összesen 18 előadás volt a Színparton, ezeket 10.041 néző látta. 2017-ben ez a két mutatószám 27 előadás és 9831 néző volt. A 2017. évi 364 fős átlag nézőszám 557 fő átlagra emelkedett, mely 53 %-os növekedést eredményez.

A Galerius Fürdő vendégforgalmát is növekedett. 2018 eleji, téli-tavaszi időszakban, január-május hónapban 10%-kal növekedett a vendégforgalom, január-szeptember hónapban pedig 6%-os emelkedés volt az eddigi legjobb, 2016-os évhez viszonyítva. A nyári időszakban összességében szintén emelkedett a látogatottság: a május-júniusi időjárás kedvezett a fürdőnek, ebben a két hónapban 30.000 vendéget fogadtott a Galerius, amely a nyitás óta eltelt 12 év időszakához képest is kiugróan magas forgalomnak számít.

+1

Balaton Parti Kft. ügyvezető igazgatója, Pintér Tamás szerint a 2019-es év még jobb is lesz a 2018-asnál, hiszen a jubileumi év tapasztalatait már fel tudják használni a tervezéskor. Éppen ezért folyamatosan várják a visszajelzéseket a helyiektől és a látogatóktól is, hogy minél jobbak legyenek a siófoki rendezvények, és minél vonzóbb legyen mindenki számára a város.


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.