Top 10 belföldi úti cél - 4. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezését megtartva Hajdúszoboszló.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Hajdúszoboszló gyógyvizének köszönhetően vált az ország egyik legjelentősebb turisztikai desztinációjává. 2008. óta minden évben rekordot dönt a fürdő forgalma. 2018-ban összességében az előző évhez képest 3 %-al nőtt a fürdőkomplexum vendégforgalma, ahol ez idő alatt több mint 1,8 millió fürdőszolgáltatást és 800 ezer gyógyszolgáltatást értékesítettek. 2017. óta a várost a Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy, Tisza-tó kiemelt turisztikai térség részeként tartják számon, mely lehetővé teszi a gyógyturisztikai és élményközpontú attrakciók további fejlesztését, illetve egy rekreációs park és egy szórakoztató övezet létrehozását is.

Bagoly Enikő, a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. értékesítési és marketing managere szerint a város sikere abban is áll, hogy képes az évtizedes múltból táplálkozó turisztikai hagyományait szinkronba hozni a modern piaci elvárásokkal: napjainkban az utazók pihenésükben a szellemi feltöltődés lehetőségét, új élmények forrását keresik. A város programkínálata a gyógy-és élményfürdőzés mellett, bepillantást enged a hagyományokba, és a hajdúsági ízek, termelői piac rajongóit sem hagyja magára, a szabadtéri színpad nyári estéit pedig folklór- és modern zenei előadások változatosságával tölti meg.

Kommunikáció

Hajdúszoboszló szisztematikusan felépített, modern arculatának, kifejezetten erős online és offline marketing jelenlétének köszönhetően komoly turisztikai „brandet” képvisel hazánkban. Versenyképességét a sokrétűsége garantálja, melynek célja, hogy életkor és utazási motiváció tekintetében is képes legyen széles utazóközönség számára értéket és felejthetetlen élményt kínálni, túlmulatva a szezonalitás korlátain, négy évszakos „felüdülőhelyként” funkcionálni. Nem elhanyagolható az sem, hogy a város nem csak magára gondol: Hajdúszoboszló honlapján egész Hajdú-Bihar megyéből szemezgethet programokat a látogató.


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.