Tíz éves a Torkos Csütörtök, és az eddigi pozitív eredmények alapján szervezte meg ismét a Magyar Turizmus Zrt. a gasztronómiai akciót. Mintegy másfél millióan vették igénybe az elmúlt tíz év alatt a kedvezményeket, amelybe időközben bekapcsolódhattak a büfék és a cukrászdák is. Az elmúlt években – a visszatérő éttermekkel együtt – több mint 9000 étterem csatlakozott az akcióhoz. A 2015. évi akcióhoz 610 étterem csatlakozott. A résztvevő vidéki éttermek aránya meghaladja a 80 százalékot.
Az akció célja a magyar éttermek és a magyar gasztronómia népszerűsítése, a régiók által kínált hagyományos magyar ételek, italok megismertetése, valamint az, hogy a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat újra felfedezzék. A kínálat évről évre szélesedett: a halászcsárdától az art caféig, a gyorsétteremtől a prémium kategóriás vendéglátóhelyig országszerte több száz étterem közül választhattak az érdeklődő ínyencek. Az egységes és mindenkire vonatkozó szabályrendszer bármilyen típusú vendéglátóhely csatlakozását lehetővé tette.
Fontos, hogy egyre több ember jusson el étterembe
Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint nem a profittermelés a cél ezen a napon, hanem az, hogy egyre több ember jusson el étterembe, azok is, akik eddig nem tudtak, vagy nem szoktak akár családi ünnepeket is éttermekben ünnepelni. Véleménye szerint ennek az akciónak vidéken van nagyobb jelentősége, jó lenne, ha ott is egyre többen vennék igénybe az éttermek szolgáltatásait. „Ezelőtt tíz évvel nem számítottunk rá, hogy a Turizmus Zrt. ilyen időtálló terméke lesz ez az esemény” – mondta Niklai Ákos.
Az eseményen részt vevő éttermeknek azt kellett vállalniuk, hogy az étel- és italfogyasztásból egyaránt 50 százalékos kedvezményt biztosítanak vendégeiknek. Külön, erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. A választási lehetőséget a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt „a la carte” étlap és itallap választékából kell biztosítani. Hogy miért is jó ez az éttermeknek? Erre az újságírói kérdésre Niklai Ákos válasza az volt, hogy a nagy keresletet nagyobb forgalmat generál egy olyan holtszezoni időszakban (január-március), amikor a vendéglátóhelyek többségében alacsonyabb a forgalom, a vendéglőbe járók fél áron kipróbálhatnak valami újat, vagy visszatérjenek kedvenc vendéglőik egyikébe és új ízeket fedezzenek fel.
A jubileum alkalmából a szakújságírókat Niklai Ákos meghívta ebédre, ahol ropogós kacsát kaptak áfonyával és párolt almával, és természetesen ebéd után ünnepélyesen felvágták a tortát.