Bár felmérésünk nem reprezentatív jelleggel készült, azonban örömmel tapasztaltuk, milyen sokan küldték vissza az anonimitást biztosító kérdőíveket, amelyeket a turizmusonline.hu oldalunkon osztottunk meg: a munkadók közül 258-an, a munkavállalók köréből pedig 526-an töltötték ki, így jelentős mintavétel alapján dolgozhattunk, és ez alapján adhatjuk közre az eredményeket.
Az adatok kiértékelésével, és közlésével az a célunk, hogy mind a szakma képviselőit, mind a szektor döntéshozóit és érdekképviseleti szerveit segítsük abban, amint lecseng a harmadik hullám, a legjobb, leghatásosabb módon történhessen minden területen az újranyitás. A munkaadói és munkavállalói oldal pedig ismerje meg jobban egymás igényeit, elvárásait annak érdekében, hogy sikeres legyen köztük az együttműködés.
Ki hol, hogyan helyezkedne el?
A legtöbb válaszadónak mindegy, hogy milyen területen helyezkedne el ismét, a lényeg, hogy legyen ismét havi fix jövedelme (40 %.) A szállodaipari szektort elég sokan jelölték meg (15%), mint lehetséges következő munkahelyet. Ami azonban elgondolkodtató, hogy a válaszadók 7 százaléka többé egyértelműen nem szeretne a turizmus ágazaton belül elhelyezkedni, és sokan jelezték (29 %), hogy inkább valamilyen ügyfélszolgálaton, marketing, vagy pénzügyi, netán egészségügyi helyen venné fel a munkát a legszívesebben. (1. chart)
A most álláskeresők esetében úgy tűnik, kiemelkedő fontosságú, hogy lehetőleg a végzettségének megfelelő állást találjon a munkavállaló, és nagyon is számít, hogy merre van az új munkahely, lehetőleg a lakóhelyhez elérhető távolságra essen. Nem mindegy a műszakok száma sem, valamint, érthető módon, a havi jövedelem összege is meghatározó tényező.
Elgondolkoztató a munkaadók szempontjából, és emiatt érdekes kiemelni a kapott adatok alapján, hogy a munkát kereső munkavállalók esetében döntő szempont az is, hogy milyen az adott helyen a munkahelyi légkör. (2. és 3. chart)
Mi a helyzet a pályaelhagyókkal? Van-e visszaút?
Akik a munkavállalók köréből más ágazatban helyezkedett el, elmondásuk szerint az eredeti szakmájukban többet kestek (54,1%), és közel azonos azok aránya, akik vagy ugyanannyit kerestek korábban, mint jelenleg, vagy pedig most többet visznek haza az új munkahelyükről (22,1 - 23,8 %). (4. chart)
Nagy kérdés, mi történik esetükben, ha vége a járvány okozta válságnak, és visszatérhetnek abba az ágazatba, ahol eredetileg dolgoztak? Sokan azt válaszolták, hogy igen (46 %), vagyis remény van arra, hogy a pozitív hozzállás miatt a pályaelhagyók jórésze ismét a turizmus szektorban helyezkedik el, amint lehet. (5. chart)
A válaszadók több mint fele (278-an feleltek igennel) munkaadóját sem hibáztatja a történtekért, vagyis úgy ítélik meg, ha rajta múlna, ma is ott dolgoznának, csak az adott körülmények ezt nem tették lehetővé, ezért a visszaút lehetősége nyitott - a munkaadókon múlik, hogy korábbi munkavállalóik többségét vissza tudják-e hívni, amint zöld utat kap az újranyitás, avagy sem. (6. chart)
És akkor jöhet a bónusz?
Most pedig mind a kérdőívet beküldők, mind az értékelést végigolvasók körének felajánljuk, hogy a korábban meghirdetett két nyereményt kisorsoljuk azok körében, aki a következő LINKRE kattintva kitölti nevét, e-mail címét.
Egy-egy Karrier coaching csomagot sorsolunk ki: a munkaadók és a munkavállaók köréből, amelyet a Business Drive Hungary Kft. ajánlott fel.
Vezetői coaching: A coaching folyamat során igyekszünk feltárni a vezető látható és rejtett erőforrásait, felhasználva személyes fejlődésük, magabiztosságuk és teljesítményük növelésére. Személyre szabottan nyújt segítséget.
Karrier coaching: Sok mindennek kell a tudatában lennünk ahhoz, hogy rátaláljunk a nekünk való munkára és el is nyerjük azt. Ebben fognak segíteni.
Visszaküldési határidő: 2021. március 26.
A két nyertest emailben értesítjük, és a turizmusonline.hu oldalon is közzétesszük.
Ezúton is köszönjük a közreműködésüket és a felajánlást!
Forrás: Turizmus Online