Jelentősen átalakult az emberek motiválhatósága az utóbbi néhány évben. A Kutatócentrum adatai szerint 6-8 éve szinte még bármilyen ajándékkal ösztönözni lehetett az embereket arra, hogy egy kutatáson megosszák a véleményüket. Ma már azonban egyre jobban szétválik a különböző korosztályok motiválhatósági szintje, valamint a legvonzóbb ajándékok is eltérőek az egyes csoportoknál. „A családosoknál az utazások és a pénzre váltható utalványok, a fiatalok körében ugyanakkor a különleges élmények bírnak a legnagyobb motiváló erővel. A férfiaknál a műszaki cikkek számítanak vonzó nyereménynek” – emelte ki Barcza Enikő, a Kutatócentrum cégvezetője.
A Kutatócentrum felmérése szerint az élményprogramok közül a férfiak kétharmada szívesen kipróbálná a gokartozást, körükben népszerű még a lövészet és a kalandpálya is. Bár a dobogóra a nőknél is az előbbi három program került fel, a sorrend eltér: a nők legszívesebben a kalandpályát próbálnák ki, gokartozáson már mindössze tízből négyen vennének részt. A tankvezetés már sokkal jobban megosztja a nemeket: míg a férfiak 41 százaléka szívesen kipróbálná, a nőknek mindössze 15 százaléka vezetne tankot. A fiatalok nyitottabbak a kicsit extrémebb lehetőségek iránt: az airsoft, falmászás és autózúzás egyaránt népszerűbb volt a 30 év alattiak körében, mint az idősebbeknél.
„Mindezek az eredmények ahhoz vezettek, hogy átgondoljuk panelünk motivációs rendszerét – mondta el Barcza Enikő. – A felmérés adataiból kiderült, hogy a válaszadók érdeklődése széles skálán mozog, ezért egy olyan rendszert alakítottunk ki, amellyel minden csoportot hatékonyabban tudunk motiválni. Ennek megvalósításához találtunk partnerre a Feldobox személyében, a segítségükkel sikerült egy nagyon színes nyereményportfóliót összeállítanunk.” A Feldobox különböző élményprogramokra beváltható ajándékutalványokat kínál, jelenleg több mint 800 szabadidős, wellness és gasztronómiai program – például siklóernyőzés, wakeboardozás, vitorlázás vagy egy kastélyszállóban eltöltött hétvége – érhető el segítségével. A Kutatócentrum áprilisban indította el új motivációs rendszerét, melynek keretében a nyeremények átgondolása mellett a sorsolási időszak is lerövidült: a negyedéves helyett havi sorsolások lesznek.
A felmérés hátteréről: Az élményprogramok népszerűségével kapcsolatos felmérést a Kutatócentrum 2014 novemberében közel 600 internetező online megkérdezésével végezte. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves internetezőkre nézve.
Forrás: Kreatív Online