Kismartoni Péter a József Attila Tudományegyetemen diplomázott történelem – olasz szakon. A multinacionális környezetben eltöltött több mint 27 év alatt fő feladata a kommunikáció, rendezvényszervezés, marketingkommunikáció, brandépítés és annak menedzselése volt. Több mint 15 éve foglalkozik haditornával, életmód-rekonstrukcióval, a középkorral.
Jelenlegi csapata az Alba Societas, (XIV.sz) rendszeres résztvevője több, neves nemzetközi történelmi rendezvénynek:
• Trecentesca (Morimondo, Olaszország),
• A.D. 1387 - Battaglia a Terra del Sole (Terra del Sole, Olaszország),
• Calisia 1383 (Kalisz, Lengyelország).
Részt vett olyan nagy történelmi megemlékezéseken, mint:
• 2010-ben a Grünwaldi csata 600. évfordulójának meghívásos megemlékezésén,
• 2015-ben az Azincourt-i csata 600. évfordulójára rendezett „újrajátszáson”,
• 2016-ban ott volt a dániai Middelalder Centeret fennállásának 25. évfordulója alkalmából szervezett nemzetközi rendezvényen.
Munkatapasztalatát, nemzetközi kapcsolatrendszerét felhasználva azt szeretné elérni, hogy a Diósgyőri az európai turisztikai körforgásba, és egyre több külföldi résztvevő látogasson ide fellépőként, vigye hírét a várnak és a Lovagi Tornák Terének; a változatos, gazdag programok pedig egyre több látogatót vonzzanak be a városba és a környékre.
Célja, hogy a Diósgyőri vár igazi turistalátványosság és programközpont legyen, ami hozzájárul a Miskolc látogatottságának növeléséhez.
Forrás: Turizmus Online