A barátságosság a legfontosabb az utazóknak

Január 10-étől szavazhatunk a neten az „Év Legbarátságosabb Szállodájára”. A szervezők a versennyel arra kívánnak rávilágítani, hogy az utazók többsége a barátságos és figyelmes szolgáltatókat keresi.

„Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Verseny” szervezői alaposan felmérték, hogy mi az, amit egy szállodai vendég fontosnak tart utazásai során. A cél érdekében, több, mint 8.000 ember bevonásával valósult meg egy átfogóbb piackutatás, amelynek egyértelmű eredménye az lett, hogy az utazók számára a legfontosabb érték nem más, mint a barátságosság, ezt a kutatásban résztvevők 71%-a emelte ki! Az esemény tehát – mint legfontosabb mutatót – az ügy­félközpontúság alapját, azaz a vendégekkel való bánásmódot, a barátságosságot jutalmazza.

Az idén másodszor

megrendezésre kerülő verseny általános célja a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének” javítása. A verseny oldalára hamarosan felkerülnek a nevezők és elindulhat a versengés a megtisztelő címért. A januártól márciusig tartó szavazás újdonsága, hogy idén már a Facebookon keresztül is voksolhatnak a felhasználók. 2010-ben a versenyen mintegy 90.000 szavazó adta le a voksát, a szervezők idén 120.000 szavazóra számítanak. Reményeik szerint akár 2 millió emberhez eljuthatnak a verseny üzeneteivel.

„Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versennyel” a szervezők nem csak a barátságosság fontosságára szeretnének rámutatni, a vendéglátókat arra próbálják ráébreszteni, hogy a minőségi szolgáltatás nem feltétlenül csak anyagi ráfordítás kérdése.

„Hatalmas feladataink

vannak még azon negatív minősítések megváltoztatásán, amelyeket például a World Economic Forum fogalmazott meg, amikor idei jelentésében kiemelte, hogy a hozzáállás, a vendégszeretet és a képzettség miatt nem kiemelkedőek Magyarország adottságai” – mondja Csobota-Kis Árpád a verseny ötletgazdája. Hiszünk benne, hogy a verseny segítségével az utazók tudomást szereznek azokról a szállodákról is, ahol remek a hozzáállás, és megvalósultak a barátságosság feltételei. Jó lehetőséget nyújtunk arra, hogy most ezt a látogatók vissza is jelezzék azoknak, akik sokat dolgoznak a minőségi szolgáltatásaik megteremtésén, illetve az indulók  jó példát mutathatnak másoknak is.

A verseny hitelességét bizonyítja az, hogy védnökként a kezdeményezés mellé állt Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Glaser Gyula, a Magyar Kastélyszállodák Egyesületének volt elnöke, és Dr. Török Lajos PhD., főiskolai docens is.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.