„Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Verseny” szervezői alaposan felmérték, hogy mi az, amit egy szállodai vendég fontosnak tart utazásai során. A cél érdekében, több, mint 8.000 ember bevonásával valósult meg egy átfogóbb piackutatás, amelynek egyértelmű eredménye az lett, hogy az utazók számára a legfontosabb érték nem más, mint a barátságosság, ezt a kutatásban résztvevők 71%-a emelte ki! Az esemény tehát – mint legfontosabb mutatót – az ügyfélközpontúság alapját, azaz a vendégekkel való bánásmódot, a barátságosságot jutalmazza.
Az idén másodszor
megrendezésre kerülő verseny általános célja a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének” javítása. A verseny oldalára hamarosan felkerülnek a nevezők és elindulhat a versengés a megtisztelő címért. A januártól márciusig tartó szavazás újdonsága, hogy idén már a Facebookon keresztül is voksolhatnak a felhasználók. 2010-ben a versenyen mintegy 90.000 szavazó adta le a voksát, a szervezők idén 120.000 szavazóra számítanak. Reményeik szerint akár 2 millió emberhez eljuthatnak a verseny üzeneteivel.
„Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versennyel” a szervezők nem csak a barátságosság fontosságára szeretnének rámutatni, a vendéglátókat arra próbálják ráébreszteni, hogy a minőségi szolgáltatás nem feltétlenül csak anyagi ráfordítás kérdése.
„Hatalmas feladataink
vannak még azon negatív minősítések megváltoztatásán, amelyeket például a World Economic Forum fogalmazott meg, amikor idei jelentésében kiemelte, hogy a hozzáállás, a vendégszeretet és a képzettség miatt nem kiemelkedőek Magyarország adottságai” – mondja Csobota-Kis Árpád a verseny ötletgazdája. Hiszünk benne, hogy a verseny segítségével az utazók tudomást szereznek azokról a szállodákról is, ahol remek a hozzáállás, és megvalósultak a barátságosság feltételei. Jó lehetőséget nyújtunk arra, hogy most ezt a látogatók vissza is jelezzék azoknak, akik sokat dolgoznak a minőségi szolgáltatásaik megteremtésén, illetve az indulók jó példát mutathatnak másoknak is.
A verseny hitelességét bizonyítja az, hogy védnökként a kezdeményezés mellé állt Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Glaser Gyula, a Magyar Kastélyszállodák Egyesületének volt elnöke, és Dr. Török Lajos PhD., főiskolai docens is.