Nem mindig könnyű dönteni - az éttermek általában sok fogást kínálnak, mi pedig könnyen elbizonytalanodhatunk. Talán ezért lett divatos mostanában a spanyol eredetű tapas - itt több fogást próbálhatunk ki, de mindeegyikből csak egy picit kapunk. Ez jó döntés lehet a döntésképtelenek számára.
Ma már pszichológusok foglalkoznak a menük megszerkesztésének tudományával - tudatosan, kutatások alapján állítják össze azt az étlapot, amely a legtöbb pénz elköltésére csábítja a fogyasztókat. A lényeg az, hogy minél több és drágább fogáson akadjon meg a tekintetünk. Emiatt sok menű bal oldalról, fentről kezdve z-alakban tartalmaz ajánlatokat - ez azért van, mert legtöbbször szemünk is ezt az utat követi végig olvasáskor.
Ugyanígy, az éttermek különös gondot fektetnek a fogások nevének kiválasztására is. Az autentikusnak hangzó idegen nevek, vagy a mértéktartóan játékos leírások hatására a fogyasztók általában izgatottabbak, kíváncsiak lesznek.
A drága éttermek még drágábban tudják adni boraikat és más finomságokat akkor, ha a hangulatnak megfelelő zene szól a háttérben. Ez a legdrágább helyeken a klasszikus zene lehet, a divatos bisztrók látogatói viszont a popzenét kedvelik.
Fontos szerepe van a térhatásnak és hangerőnek is: az üdítők és koktélok fogyasztása általában 70 és 90 decibel közötti hangerőn pörög a legjobban.
Forrás: The Guardian
Forrás: nanarcsjuice.hu