A jelenleg már 43 Veszprém megyei települést átfogó, térségi TDM-ként működő szervezetet 12 vállalkozás, önkormányzat és intézmény alapította. A munkához 62,5 millió forint összegű uniós támogatást nyertek.
Mint Lencsés Tamara, a Kft. ügyvezetője elmondta, az elsődleges feladatuk a két földrajzi egység, a Bakony és a Balaton egy márkává formálása. A közös értékesítéshez meg kellett határozni a közös értékeket. Ezek többek között a természet, az örökség megóvása, a tehetségek kibontakoztatása.
A közben kidolgozott desztinációfejlesztési stratégiájuk szerint azt szeretnék, ha a Bakony és Balaton térség 2019-re a magyar lakosság ismert és kedvelt turisztikai célterületévé, a külföldi piacokon a Balaton térséghez szorosan illeszkedő, azonban egyedi kínálattal rendelkező, önálló desztinációvá válna. A határon átnyúló kapcsolatai erősítésével és minőségi termékkínálatával pedig hozzájárulna a magyar turizmus elismertségének javításához.
A stratégiai cél eléréséhez megkezdődött a két jól ismert, de ebben a formában új turisztikai egység következetes márkázása. Elsődlegesen megfogalmazásra került a térség közös értékrendje, a térség küldetése, ehhez illeszkedően pedig az arculat kialakítása.
Véleményük szerint a térség versenyelőnye, hogy Magyarország legváltozatosabb megőrzött örökségével rendelkező vidéke. Egyaránt megtalálhatók az épített és szellemi örökségek, a természeti értékek, ezek változatossága pedig egyedülálló.
Ennek megfelelően alakították ki az 5 fő termékkategóriát, melyek: aktív- és sportturizmus, kulturális, vidéki élmények, vízparti üdülés, bor és gasztronómia.
Elkészíttették a térség imázs fotótárát és kiadványcsaládját, és terveik szerint a mai trendeknek megfelelő honlapot fejlesztenek, melyen online szállásfoglalási funkció és számos hasznos információ várja a látogatókat a jövő héttől. A szervezet jövőbeni céljai között szerepel egy térségi kártyarendszer bevezetése és egy desztinációt átívelő kerékpárkölcsönző hálózat megszervezése.
A teljes körűen az Utazás kiállításon debütáló kiadványsorozatot az ügyvezető mellett a kiadványok képeinek készítője, Nánási Pál mutatta be, akit eddig inkább aktfotóiról és celebkapcsolatairól lehetett ismerni. Az újságíróknak már fizikai valójában is átadott A4-es formátumú összefoglaló imázskiadvány az ezredforduló időszakára jellemző szerkesztéssel, látvánnyal, a szabadban is műtermi hangulatot árasztó képekkel operál.
A bemutatón részt vett dr. Navracsics Tibor, aki a szervezet megalakítását, munkáját kezdetektől aktívan támogatta. A miniszterelnök-helyettes szerint siker szaga van annak a történetnek, amit a Bakony-Balaton térség turisztikához kötődő szervezeteivel, önkormányzataival bő egy évvel ezelőtt elindítottak. Akkor arra gondoltak, hogy egy közös turisztikai vállalkozásban láncra lehet fűzni azokat a településeket, amelyek vagy kettős kötődéssel rendelkeznek - a Balaton térségéhez és a Bakonyhoz is csatlakoznak -, vagy pedig a két nagy turisztikai térség közé esnek. Az eddigi munka eredménye megerősítette a várakozásaikat.
Porga Gyula veszprémi polgármester szerint is az elmúlt év bizonyította, hogy sikerült megtalálni azokat a pontokat, amik összekötik ezt a térséget. Ehhez nehéz döntéseket is kellett hozni, de a helyes irányt igazolja a sikeres pályázat és az elkészült kiadványok.