Bár eddig sem panaszkodhatott a nemzeti park; látogatói száma 16%-os növekedés mellett tavaly 332 ezerre rúgott, ami nem karcsú, ha azt vesszük, hogy mind a 10 nemzeti parkunk összesen 1,4 millió - fizető - látogatót vonzott be. És akkor azokról ezúttal nem is szólt a fáma, akik csak úgy lófrálnak az ösvényeken, kirándulgatnak, vigadnak, mulatnak a természet lágy ölén. Őket is célozza a már tavaly a fejlesztés útjára lépett alkalmazás, mely idén, iphone és ipad után Windows platformokon is elérhető. Hasonlóan más turisztikai alkalmazásokhoz, ez is egy egyszerűsített menürendszerben ismerteti a látnivalókat és kalauzolja a látogatót.
Az alkalmazás akár a látogatók jelenlegi 80-20 százalékos, a belföld javára eldőlő arányon is változtathat. A magyar mellett angol és német nyelven is hozzáférhető app hatékony és olcsó marketingeszköz, melyen keresztül a virtuális turista a kínálatról folyamatosan értesülve valós turistává válik. Különösen igaz ez a fiatalokra, akik a már jól bevált facebook oldal böngészése után egyre jelentősebb számban keresik fel a nemzeti parkot - tudjuk meg Dr. Kopek Annamáriától, a nemzeti park osztályvezetőjétől. A fiatalok pedig az élményt keresik. Ezt felismerték a Balaton-felvidékiek is, melynek kézzelfogható eredménye a tavaly az év ökoturisztikai létesítményéve választott bakonybéli Pannon Csillagda illetve a 2011-ben az év ökoturisztikai látogatóközpontja Levendula Ház. Az obszervatórium júliusi megnyitásától decemberig 35 ezer látogatót vonzott, míg a tihanyi látogatóközpont egész évben 30 ezret. Az interaktivitást hivatott biztosítani a Tapolcai-tavasbarlanghoz kapcsolódó látogatóközpont, melynek közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek, átadás jövő évben várható - tájékoztatott Puskás Zoltán, nemzeti park igazgatója.
Nem mellesleg a fiatal nethasználók is aktívan részt vettek a nemzeti park arculatváltásának elsődleges megjelenését adó új logó megszavazásában, alakításában, mely 15 év után a letisztultság és az egyszerű megjegyezhetőség szellemében definiálta újra az 57 ezer hektáros nemzeti park jelvényét.
Az alkalmazás majdani hatékonyságát támasztotta alá Grósz Judit, a Microsoft Magyarország fejlesztési és platform üzletág igazgatója. Az USA példáját idézve azzal lepte meg a hallgatóságot, hogy az átlag amerikai okostelefon felhasználó napi 161 percet tölt alkalmazásaival. Ez több idő mint, amit a web böngészésével töltene; a tévé nézésével vetekszik. Ez persze kis hazánkban még nem állja meg a helyét, de a lehetőségek óriásiak, ha azt vesszük, hogy 10-ből 6 ember rendelkezik internet hozzáféréssel, 4 millió okostelefon van „kint”. Szerinte előbb-utóbb mindenki kezében ott lesz a ketyere és napi készségként kezelik a különféle alkalmazásokat, helyi tartalmakat, akárcsak a Balaton-felvidéki nemzeti parké.