Tenyeremben elfér a Balaton-felvidéki Nemzeti Park

Eddig kiaknázatlan lehetőségeit aknázná ki a Balaton-felvidéki Nemzeti Park a látogatószám további növelés érdekében a manapság futótűzként terjedő, okostelefonokra letölthető applikáció segítségével.

Bár eddig sem panaszkodhatott a nemzeti park; látogatói száma 16%-os növekedés mellett tavaly 332 ezerre rúgott, ami nem karcsú, ha azt vesszük, hogy mind a 10 nemzeti parkunk összesen 1,4 millió - fizető - látogatót vonzott be. És akkor azokról ezúttal nem is szólt a fáma, akik csak úgy lófrálnak az ösvényeken, kirándulgatnak, vigadnak, mulatnak a természet lágy ölén. Őket is célozza a már tavaly a fejlesztés útjára lépett alkalmazás, mely idén, iphone és ipad után Windows platformokon is elérhető. Hasonlóan más turisztikai alkalmazásokhoz, ez is egy egyszerűsített menürendszerben ismerteti a látnivalókat és kalauzolja a látogatót.

Az alkalmazás akár a látogatók jelenlegi 80-20 százalékos, a belföld javára eldőlő arányon is változtathat. A magyar mellett angol és német nyelven is hozzáférhető app hatékony és olcsó marketingeszköz, melyen keresztül a virtuális turista a kínálatról folyamatosan értesülve valós turistává válik. Különösen igaz ez a fiatalokra, akik a már jól bevált facebook oldal böngészése után egyre jelentősebb számban keresik fel a nemzeti parkot - tudjuk meg Dr. Kopek Annamáriától, a nemzeti park osztályvezetőjétől. A fiatalok pedig az élményt keresik. Ezt felismerték a Balaton-felvidékiek is, melynek kézzelfogható eredménye a tavaly az év ökoturisztikai létesítményéve választott bakonybéli Pannon Csillagda illetve a 2011-ben az év ökoturisztikai látogatóközpontja Levendula Ház. Az obszervatórium júliusi megnyitásától decemberig 35 ezer látogatót vonzott, míg a tihanyi látogatóközpont egész évben 30 ezret. Az interaktivitást hivatott biztosítani a Tapolcai-tavasbarlanghoz kapcsolódó látogatóközpont, melynek közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek, átadás jövő évben várható - tájékoztatott Puskás Zoltán, nemzeti park igazgatója. 

Nem mellesleg a fiatal nethasználók is aktívan részt vettek a nemzeti park arculatváltásának elsődleges megjelenését adó új logó megszavazásában, alakításában, mely 15 év után a letisztultság és az egyszerű megjegyezhetőség szellemében definiálta újra az 57 ezer hektáros nemzeti park jelvényét. 

Az alkalmazás majdani hatékonyságát támasztotta alá Grósz Judit, a Microsoft Magyarország fejlesztési és platform üzletág igazgatója. Az USA példáját idézve azzal lepte meg a hallgatóságot, hogy az átlag amerikai okostelefon felhasználó napi 161 percet tölt alkalmazásaival. Ez több idő mint, amit a web böngészésével töltene; a tévé nézésével vetekszik. Ez persze kis hazánkban még nem állja meg a helyét, de a lehetőségek óriásiak, ha azt vesszük, hogy 10-ből 6 ember rendelkezik internet hozzáféréssel, 4 millió okostelefon van „kint”. Szerinte előbb-utóbb mindenki kezében ott lesz a ketyere és napi készségként kezelik a különféle alkalmazásokat, helyi tartalmakat, akárcsak a Balaton-felvidéki nemzeti parké.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.