A Bojár Iván András vezette Városarculati Tanácsnoki Iroda 2007 májusában kezdte meg tevékenységét. Munkájuknak köszönhetően Budapesten mostanáig mintegy 101.000 m2 városi falfelület, 2.500 ház, köztér tisztult meg a falfirkáktól. Ugyancsak az innen kezdeményezett munka eredményeként szűnt meg a város villanyoszlopait, elektromos dobozait, hídlábait, tartósan lehúzott üzletredőnyeit korábban több centiméter vastagságban ellepő, üzemszerűen gyártott és kihelyezett vadplakátolás jelensége - állítja a fővárosi önkormányzat szerkesztőségünknek eljuttatott közleménye. Ehhez fűződően az "iroda talán egyik legjelentősebb eredményének tekinti, hogy sikerült fölszámolnia a politikai vadplakátolás gyakorlatát, melynek eredményei a mostani önkormányzati választás lebonyolításában is érzékelhetőek" - áll a közleményben.
A Színes Város és a szőlőskert
További eredmények között megemlítésre kerül az Budapest integrált arculati kézikönyve, hogy Budapest városa az elsők között sorakoztatta fel a város kiemelkedő épületeinek 3D-ben megtervezetett modelljeit a GoogleEarth-ön. A Színes Város program keretében a népszerűtlen falfirkák helyett szerethető street art munkák jelenhettek meg a Moszkva téren, a Flórián téren, valamint a Városháza parkban.
Szintén az iroda nyújtotta be azt tervezetet, amely – megvalósulása esetén – Budapest taxis szolgáltatásainak egységes arculatot, és ehhez igazítva egységes, áttekinthető szolgáltatási rendszert képes biztosítani. Borivó népként nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a Budai Vár délnyugati hegyoldalában már zajlanak a történelmi szőlőskert telepítésének munkálatai.
"Az eddig eltelt idő munkái annak reményében és azzal a céllal zajlottak, hogy megalapozzák egy, az európai városokban (Amszterdam, Madrid, Bécs, Milánó, Barcelona) már kialakult, érzékelhető sikerrel működő és a városfejlesztési irányok meghatározásában is stratégiai jelentőséget kapó city branding szemléletű városfejlesztési és kommunikációs szervezet létrejöttét" - tájékoztat a fővárosi önkormányzat.
A Városarculati Tanácsnoki Iroda évente hatmillió Ft-os költségvetéssel működött. "Egy fejlett, korszerű, jelentős gazdasági hasznot teremtő városmarketing és városkommunikációs szervezet működése az említett városokban ennek az összegnek olykor az ezerszerese" - korhol a közlemény.