A városvezető hozzátette: bízik a honatyák, a kormány és mindenekelőtt a miniszterelnök bölcs belátásában, hogy nem hagyják Budapestet 23 városra szakadni.
Az Újvárosházán tartott konferencia szerevezői szerint a dinamikus fejlődést felmutató élhető városok versenyében Magyarország fővárosa csak akkor maradhat talpon, ha ismét a világ egyik fontos, vonzó településévé válik. A szakmai tanácskozáson neves hazai és nemzetközi szakemberek vitatták meg Budapest fejlesztéséhez, fejlődésével kapcsolatos kérdéseket. A városfejlesztési konferencia szakmai partnere a Duna Főváros Egyesület (DFE) volt, amelynek képviseletében Zoboki Gábor építész, a szervezet elnöke Budapest jövőképéről és a városépítészet stratégiájáról tartott előadást.
Törlesztés
Budapest vezetésének vannak évtizedes adósságai, amelyeket mindenképpen törleszteni kell a fővárosi lakosok felé - jelentette ki Tarlós István. A főolgármester ezek közé sorolta a Széll Kálmán tér rekonstrukcióját és a római parti árvízvédelmi mű megépítését. A közlekedési fejlesztések között említette az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítását és meghosszabbítását, a budai fonódó villamos projektet, valamint a városi közlekedést megújító bérbicikli-rendszert, a BuBit.
Elengedhetetlen egy új városgazdai szemlélet meghonosítása, a korábbi városvezetés kezéből kicsúszott vagyonelemek visszaszerzése. Ennek jó példája a csepeli szennyvíztisztító üzemeltetésének múlt heti visszavétele – tette hozzá a főpolgármester.
Tarlós István Budapest leminősítésével kapcsolatban leszögezte, hogy ennek a mindennapok szempontjából nincs semmiféle jelentősége. A főváros már 2010-ben elérte hitelfelvételi képességének korlátját, ennek megfelelően újabb hiteleket egyébként sem tudna felvenni, illetve be kell látni, hogy Budapest eladósodottsága nem növelhető tovább.