Néhány hete azt írtuk, a Central-Fund veheti meg a magyarországi Sanoma vállaltcsoportot. Valóban így lett. csütörtökön délután a Sanoma nemzetközi oldalára felkerült közlemény szerint a Sanoma magyarországi cégcsoport új tulajdonosa a Centrál Group pénzügyi cég.
A Sanoma által küldött közleményben az áll, a Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd. Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.
Heike Rosener, a csoport Közép-Kelet-Európáért és Oroszországért felelős vezérigazgatója szerint a Sanoma Media Budapest tovább növekedhet a jövőben. „Meg vagyunk győződve a magyar cég növekedési potenciáljáról, amit éppen a stabil portfólió tehet lehetővé. Sok sikert kívánunk a kollégáinknak és az új tulajdonosnak” – mondta Heike Rosener.
„A magyar leányvállalat több mint húsz éve működik sikeresen, vezető nyomtatott- és digitális portfólióval” – mondta a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatója. Szabó György hozzátette: „Köszönöm kollégáimnak az elkötelezettségüket és a kemény munkájukat, mert ezek tették lehetővé a sikereinket.”
Az új tulajdonos szerint a vállalat eddigi teljesítménye megalapozhatja a hosszú távon is sikeres működést. – "A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük" - mondta Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója.
Bedobott nevek
Az eladási szándékról 2013 tavasza óta beszélnek szakmai körökben, mivel a cég külföldi tulajdonosának kell a pénz a televíziós terjeszkedései miatt (a Pro7Sat1-től megvásárolták az SBS-t). Hamarosan kiderült az is, hogy a folyamat levezénylésével a Deloitte könyvvizsgáló-, tanácsadócéget bízták meg.
Az elmúlt fél évben nagyon sok cég neve felmerült. Ilyen volt a Magyar Telekom, a Central European Media and Publishing (CEMP), és olyan cégek is, mint a Hearst, a román piacon a Sanomát felvásárló Burda International. Volt olyan meglepő verzió is, hogy valamilyen módon a Wizzair tulajdonosa, Váradi József szállna be az üzletbe, a Figyelő pedig több cikkben is foglalkozott az ajánlatokkal, olyan neveket is bedobva, mint az RTL Klub, a Lapcom, a korábban is tudott Origo, valamint a Telenor, a finn Alma Media és az Axel Springerhez köthető StepStone. Természetesen az is felmerült, hogy a Sanoma is az egyre terebélyesebb Fidesz-közeli médiabirodalomba kerül, de ennek ellenkezőjéről is sok pletyka keringett.
Egy darabig ment a találgatás, hogy a portfóliót egyben vagy külön-külön is értékesíti-e a finn tulajdonos, mert a szemezgetésre sok jelentkező lett volna, egyben viszont már nehezebben ment a vevőkeresgélés. Mivel a finn tulajdonos egyértelművé tette, hogy egyben kíván megválni a cégtől alaposan megcsappant az érdeklődők száma.
Forrás: Kreatív Online