Desszert – Finomságok itthonról és a nagyvilágból

Desszert – Finomságok itthonról és a nagyvilágból

 

Desszert – Finomságok itthonról és a nagyvilágból

 

HOGY A KIKAPCSOLÓDÁS MÉG TELJESEBB LEGYEN A FÜRDŐBEN – SPECIÁLIS PROGRAMOK, SZOLGÁLTATÁSOK, 2. RÉSZ

Sorozatunkban olyan külföldön jól bevált, a hazai fürdőkben, fürdőhelyeken is sikerrel alkalmazható, de széles körben még kevésbé ismert szolgáltatásokat, terápiamódokat mutatunk be, amelyek segíthetnek a fürdőknek abban, hogy célközönségüknek kuriózumot nyújtsanak, és ezzel jelentősen növeljék népszerűségüket és látogatottságukat.

Az első részben bemutatott szolgáltatás főként azon gyógy-, és termálfürdők részére nyújt lehetőséget, amelyek új vízi terápiai eljárások bevezetésére nyitottak, a testi-lelki gyógyulásra vágyó vendégeket célozzák meg. Azokat, akik saját problémáik enyhítésére a hangsúlyt a megelőzésre és a szelíd gyógymódokat alkalmazó rehabilitációra helyezik.

Júniusi számunkban olyan témát mutatunk be, amely valamennyi fürdő számára szolgáltatásbővítési lehetőséget jelent, növeli a vendégek komfortérzetét, függetlenül a fürdő célcsoportjának korösszetételétől.

AZ ANIMÁCIÓ SZÓ LATIN EREDETŰ, ALAPJA AZ ANIMO SZÓ, AMELYNEK JELENTÉSEI: ÉLTET, ELEVENÍT, ÉLŐVÉ TESZ, VALAKIT BIZONYOS ÉRZÉSSEL, VAGY HANGULATTAL TÖLT EL, HANGOL, FELHANGOL, LELKESÍT, FELTÜZEL.

Animálni azt jelenti, lelket, szellemet tölteni egy közösségbe, egy társadalomba, mozgást, aktivitást idézve elő. Animálni annyit tesz, mint életet adni egy csoportnak, lehetővé téve, hogy értékelje, fejlessze, kiteljesítse önmagát. Az animáció megkönnyíti az egyének, illetve csoportok közötti kölcsönös megértést. Segíti az egyéni és csoportos önkifejezést, cselekvési szándékot, kreativitást.

A rendezvény animáció kereskedelmi szálláshelyeken, szabadidő-centrumokban, sport-létesítményekben, faluházakban és egyéb idegenforgalmi helyszíneken megvalósuló szolgáltatás, amelynek célja a vendégeknek maradandó élményt nyújtani az emberek közötti kapcsolatok kiépítésén és játékos programok lebonyolításán keresztül. Ennek érdekében a közös tevékenységre való ösztönzést, bíztatást, felhívást, ráhangolást tűzi ki elsődleges feladatául.

A rendezvény animációt lebonyolító alkalmazott az animátor vagy játékmester. Ő az az életvidám, szellemes, szívélyes és ötletekben gazdag személy, aki jellemzően az üdülőfalvakban, a klubüdülőkben, a kempingekben, a szállodákban gondoskodik a vendégek jó hangulatáról. Segíti a közösségek, a csoportok és az egyének szabadidejének tartalmas eltöltését, a hasznos, értelmes és szórakoztató sport- és kultúrprogramok tervezését és megvalósítását.

Kivel ne történt volna meg, hogy családjával elutazott egy hétre nyaralni egy fürdőhelyre, közben az időjárási viszonyok miatt, vagy, mert a környéken nem volt annyi látnivaló, az utolsó napokban bizony unni kezdte magát. Hasonló helyzetek megoldására alakult ki az animáció, először Franciaországban. A kezdetekben oly módon, hogy a vendégek mellé diákokat is hívtak, hogy szórakoztassák a turistákat. A turistafalvakkal párhuzamosan született meg a turisztikai animátor, aki felelős pl. a vendégek szabadidejének megszervezéséért, egymással való ismerkedésük elősegítéséért. Az animáció lényege, hogy feloldja a szabadidejükkel bánni nem tudó emberek gátlásait, összehozza az azonos érdeklődési körű embereket, lehetőséget biztosítson a megszokottól eltérő kikapcsolódásra a családok, párok és egyedülállók részére egyaránt. Mint ilyen, rendkívül hatásos eszköze az elégedettség növelésének. Segít a szabadidő hasznos eltöltésében, és jó érzéssel tölt el.

Külföldi utazásaink során néhány országban – Tunézia, Törökország, Görögország, Olaszország – szinte ki sem tudjuk kerülni ezt a szolgáltatást, hiszen a legtöbb szállodában, turisztikai objektumban találkozunk az animátorokkal. Először húzódozunk a közös programokban való részvételtől, aztán „belemenve a játékba” kezdjük egyre jobban érezni magunkat. Ez a titka: néhány percre- órára gyerekek lehetünk ismét.

Magyarországon kicsit később kezdett meghonosodni ez a szolgáltatás, és mondhatjuk, hogy még mindig gyerekcipőben jár. Pedig a vendégelégedettség növelésének, és a visszatérési hajlandóság motiválásának nagyon jó eszköze ez.

Milyen lehetőségei vannak a fürdőhelyeknek a vendégek animálására? Erre álljon itt néhány példa:

  • Mozgás, sport
    o helyszín szerint: szabadban (íjászat, strandröplabda) vagy házon belül (fittness, darts)
    o életkor szerint: gyermekek tevékenységei (számháború, bújócska), felnőttek tevékenységei (lovaglás, rafting, jet-ski)
  • Társas tevékenységek
    o gyermekeknek: jelmezbál, kis kertész programo felnőtteknek: kaszinó, kvíz-műsorok
    o családoknak: társasjáték, piknik
  • Hobbi és kreatív tevékenységek
    o gyurmázás, üvegfestés, fényképezés, léggömbhajtogatás
  • Művelődés, felfedezés
    o gyermekeknek: bábszínház, erdei iskola
    o felnőtteknek: olvasói estek, jelmezes tárlatvezetések
    o családoknak: óriás játékok, múzeumlátogatás
  • Kaland
    o gyermekeknek: kincskeresés, arcfestés
    o felnőtteknek: szabadban éjszakázás, ejtőernyőzés, dzsip-túra
  • Pihenés, nyugalom
    o gyermekeknek: szieszta, mesedélután
    o felnőtteknek: thai-csi, kisebb gyalogtúrák
    o családoknak: templomlátogatás, orgona koncerttel

A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, a lényeg a szórakoztatáson van. A játék felszabadít, és boldoggá tesz. A vendég szívesen visszatér olyan helyre, ahol jól érezte magát. Tegyünk hát érte!

Ehhez hasonló témákról, illetve szakmai különlegességekről és újdonságokról a SPAgetti további számaiban is olvashat. Az előző szám desszertjét – a watsu-ról – ide kattintva tekintheti meg.

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.

'


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.