A vizsgálat, mely kiterjedt a BKV és a gyógyfürdők szolgáltatásaira, a turista információs irodákra, valamint a Budapest kártya használatra, nagyrészt igazolta a turisták és a szakma eddigi visszajelzéseit, azonban rendkívül előremutató, eredeti javaslatokkal is szolgált.
A kutatás rámutatott arra, hogy a kiváló turisztikai adottságaink, a jó közlekedési hálózat mellett, még több területen vannak hiányosságaink, elsősorban a megfelelő tájékoztatás, a közérthetőség, az idegen nyelvtudás és a segítőkészség terén.
A kutatást kezdeményező ESSCA École de Management Gazdasági Egyetem és a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. úgy véli, hogy a turisták számának és a bevételek növelése hosszú távon csak egy vendégbarát városban lehetséges, ahol a budapesti szolgáltatások színvonala megfelel a turisták elvárásainak.
A BTH a prezentációt követően a diákok helyszíni tapasztalatait, fényképekkel dokumentált vizsgálatait, és a jövőre vonatkozó ötleteit, javaslatait valamint saját kutatásait összegzi és továbbítja az illetékes fővárosi cégek felé, annak érdekében, hogy a problémákra a megfelelő helyen és szinten a felelős vezetők azonnal reagálni tudjanak és megtegyék a szükséges lépéseket.
Az ESSCA École de Management egy több mint 100 éves gazdasági iskola, melyet 1909-ben alapítottak a Nyugat-Franciaországi Angers városában, és a világban leányintézményei vannak, Sanghajban, Párizsban és Budapesten. A már 15 éve működő Budapesti intézet 30-50 tanulót fogad minden szemeszterben, annak érdekében, hogy nemzetközi és magyar professzorok irányításával nemzetközi gyakorlatra tegyenek szert.
A BTH és az ESSCA idén tavasszal írta alá hosszú távú együttműködését, mely szerint a BTH közös kutatások, felmérések szervezésével segíti a diákok gyakorlati tapasztalatszerzését, az ESSCA diákjai pedig új szemléletmóddal és konkrét javaslatokkal támogatják a budapesti marketingszervezet munkáját.