Rogán Antal arról is beszámolt: a négyszázalékos adómérték egynegyedét, vagyis egy százalékot közös marketingalap létrehozására fordítják. Ennek összege az idei számokból kiindulva 700 millió forint, ezt a Magyar Turizmus Zrt., illetve az állam kiegészítené ugyanekkora összeggel, vagyis 1,4 milliárd forintos alap jöhet létre – ismertette a belvárosi polgármester az MTI beszámolója szerint.
Rogán Antal azt is jelezte: az egységesítés a jelenlegi törvényi keretek között rendezhető, módosításra nincs szükség emiatt. Kitért arra is, hogy ilyen nagyságrendű forrás még nem volt a fővárosi marketing területén, ennek felhasználására pedig közös desztinációs szervezetet kell létrehozni. Kifejtette, hogy nagy hangsúlyt szeretnének fektetni az online kommunikációra, segíteni az ideérkezők eligazodását, programokban való tájékozódását, hogy Budapest „otthonos, vendégbarát város képét sugározza”.
Az V. kerület vezetője jelezte: egységes alapra helyeznék a kerületi marketingeszközöket is, vagyis az online felületeket és más kiadványokat. Bánki Erik (Fidesz), a parlament sport- és turisztikai bizottságának elnöke a megállapodás kapcsán úgy fogalmazott: újabb húszéves probléma lett ezzel kipipálva, hiszen 1990 óta nem volt példa arra, hogy a kerületek meg tudtak volna állapodni az egységes adóbeszedésben. Mint mondta, ez jelentős lemaradást okozott a „versenytársakkal szemben”, miután Prágában a kilencvenes elején, Bécsben pedig ennél korábban rendezni tudták a kérdést. Hozzátette: ennek köszönhetően a válság idején Bécs 4 millió euróval, Prága pedig több mint 2 millió euróval tudta emelni a marketing-költségvetést. Ennek jóvoltából a két fővárosban nem volt jelentős visszaesés – mondta a bizottsági elnök.
TDM-mé vált a BTSZK
Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) elnevezést kapott a főváros turizmusáért felelős szervezet (korábban BTSZK, illetve BTH néven működött), hogyelnevezésében is illeszkedjék az országos TDMhálózathoz. A tényleges átalakulásra azonban a turizmustörvény elfogadásáig várni kell, hiszen ebben rögzítik majd a TDM-ek statútumát. A finanszírozás tekintetében a fővárosi intézmény sajátos helyzetben van, mert Budapesten az idegenforgalmi adót a kerületek szedik be – az idén még eltérő mértékben.