Egységes 4%-os ifa a fővárosban

Egységesítik az idegenforgalmi adó kivetési gyakorlatát a budapesti kerületek és a főváros, ennek alapja a négyszázalékos adómérték lesz – jelentette be Rogán Antal (Fidesz– KDNP) V. kerületi polgármester, miután az érintett önkormányzatok egyeztettek a kérdésben.

Rogán Antal arról is beszámolt: a négyszázalékos adómérték egynegyedét, vagyis egy százalékot közös marketingalap létrehozására fordítják. Ennek összege az idei számokból kiindulva 700 millió forint, ezt a Magyar Turizmus Zrt., illetve az állam kiegészítené ugyanekkora összeggel, vagyis 1,4 milliárd forintos alap jöhet létre – ismertette a belvárosi polgármester az MTI beszámolója szerint.

Rogán Antal azt is jelezte: az egységesítés a jelenlegi törvényi keretek között rendezhető, módosításra nincs szükség emiatt. Kitért arra is, hogy ilyen nagyságrendű forrás még nem volt a fővárosi marketing területén, ennek felhasználására pedig közös desztinációs szervezetet kell létrehozni. Kifejtette, hogy nagy hangsúlyt szeretnének fektetni az online kommunikációra, segíteni az ideérkezők eligazodását, programokban való tájékozódását, hogy Budapest „otthonos, vendégbarát város képét sugározza”.

Az V. kerület vezetője jelezte: egységes alapra helyeznék a kerületi marketingeszközöket is, vagyis az online felületeket és más kiadványokat. Bánki Erik (Fidesz), a parlament sport- és turisztikai bizottságának elnöke a megállapodás kapcsán úgy fogalmazott: újabb húszéves probléma lett ezzel kipipálva, hiszen 1990 óta nem volt példa arra, hogy a kerületek meg tudtak volna állapodni az egységes adóbeszedésben. Mint mondta, ez jelentős lemaradást okozott a „versenytársakkal szemben”, miután Prágában a kilencvenes elején, Bécsben pedig ennél korábban rendezni tudták a kérdést. Hozzátette: ennek köszönhetően a válság idején Bécs 4 millió euróval, Prága pedig több mint 2 millió euróval tudta emelni a marketing-költségvetést. Ennek jóvoltából a két fővárosban nem volt jelentős visszaesés – mondta a bizottsági elnök.

TDM-mé vált a BTSZK
Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) elnevezést kapott a főváros turizmusáért felelős szervezet (korábban BTSZK, illetve BTH néven működött), hogyelnevezésében is illeszkedjék az országos TDMhálózathoz. A tényleges átalakulásra azonban a turizmustörvény elfogadásáig várni kell, hiszen ebben rögzítik majd a TDM-ek statútumát. A finanszírozás tekintetében a fővárosi intézmény sajátos helyzetben van, mert Budapesten az idegenforgalmi adót a kerületek szedik be – az idén még eltérő mértékben.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.