Felavatták a Hotel Kristályt

Tata városközpontjában álló több mint 200 éves műemlék épület, a Hotel Kristály évek óta rekonstrukciós munkák színhelye. Az elmúlt 5 évben a tetőzet, a homlokzat a vendégszobák, az étterem és a konyha újult meg, illetve a lebontásra ítélt hátsó szárny helyébe építettek mélygarázzsal ellátott szállodaszárnyat, mindezt úgy, hogy a szálloda egyetlen napra sem zárt be.

A fejlesztések harmadik üteme zárult most pénteken, amelynek köszönhetően további 8 szobával nőtt a szálloda férőhely kapacitása, 16 gépkocsibeálló hellyel bővült a mélygarázs a zárt udvar alatti terület egy részének felhasználásával. Mivel a szálloda hét közben elsősorban a üzleti vendégek igényeinek kielégítésére törekszik, ezért az ún. kis barokk szárny legrosszabb állapotú részét „Business Corner”-ként keltették új életre, ahol az irodájától távol lévő utazó minden technikai eszközt megtalál ahhoz, hogy zökkenő mentesen tudja intézni üzleti ügyeit, vagy a megszokotthoz hasonló körülmények között tudja lefolytatni tárgyalásait.

A lobby térhez kapcsolódóan kialakított ún. „Szeparé” igény szerint reggeliző helyiség, kávézó, a nagy méretű kivetítő révén üzleti megbeszélések helyszíne, vagy akár csendes olvasósarok.

A tágas wellness részlegben ellenáramoltatóval ellátott 12 m hosszú beltéri úszómedence és 20 m2 vízfelületű pezsgőfürdő várja a vendégeket. Finn és infraszauna, tepidárium, látványos sókamra, és természetesen különböző masszázsok kényeztetik itt a vendégeket. A szállodából régóta hiányzó wellness részleg kialakításával a szabadidős vendégek köréből is nagyobb érdeklődésre számít a szálloda vezetése, tájékoztatta a TurizmusOnline-t Dr. Somogyi Gabriella, projektmenedzser.

A főépület alatti pincében, amit néhány éve még a városi távhő vezeték foglalt el, a jellegzetes barokk téglaboltozatokat kibontva és helyreállítva különleges hangulatú „Bohém Bár” jött létre.

A beruházás záróakkordjaként a műemléki és az új építésű szárnyak által körbezárt udvarnak az épület stílusához illeszkedő pihenőkertté alakítása valósult meg, amely a tervek szerint nem csak a szálloda vendégeit szolgálja, hanem szabadtéri kiállítások, kamarakoncertek helyszíne is lesz a jövőben.

A fejlesztéseknek köszönhetően környezetbarátabb is lett a szálloda. Energiatakarékos, részben LED-es világítótestek alkalmazásával, becslések szerint évente 15 ezer kWh energiát tudnak megtakarítani. A pályázati támogatással kiépített, geotermikus energiát használó hőszivattyús hűtés-fűtés rendszer megtakarítása a korábbi gázüzemű fűtés és elektromos folyadékhűtő rendszerrel összevetve mintegy 3 millió forintra tehető, ami egyben a szálloda széndioxid kibocsátásának jelentős csökkenését is jelzi.

A beruházás révén a foglalkoztatottak száma is nőtt a szállodában.

A mostani fejlesztések megvalósításához 2009-ben sikeresen pályázott a Gasztro-Kristály Zrt. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Dunántúli Regionális Operatív Programja keretéből elnyert, az Európai Unió és a Magyar Állam által társfinanszírozott 189.686.539 forintos támogatás felhasználásával 500 millió forint értékű fejlesztés jött létre. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.