Felavatták a Hotel Kristályt

Tata városközpontjában álló több mint 200 éves műemlék épület, a Hotel Kristály évek óta rekonstrukciós munkák színhelye. Az elmúlt 5 évben a tetőzet, a homlokzat a vendégszobák, az étterem és a konyha újult meg, illetve a lebontásra ítélt hátsó szárny helyébe építettek mélygarázzsal ellátott szállodaszárnyat, mindezt úgy, hogy a szálloda egyetlen napra sem zárt be.

A fejlesztések harmadik üteme zárult most pénteken, amelynek köszönhetően további 8 szobával nőtt a szálloda férőhely kapacitása, 16 gépkocsibeálló hellyel bővült a mélygarázs a zárt udvar alatti terület egy részének felhasználásával. Mivel a szálloda hét közben elsősorban a üzleti vendégek igényeinek kielégítésére törekszik, ezért az ún. kis barokk szárny legrosszabb állapotú részét „Business Corner”-ként keltették új életre, ahol az irodájától távol lévő utazó minden technikai eszközt megtalál ahhoz, hogy zökkenő mentesen tudja intézni üzleti ügyeit, vagy a megszokotthoz hasonló körülmények között tudja lefolytatni tárgyalásait.

A lobby térhez kapcsolódóan kialakított ún. „Szeparé” igény szerint reggeliző helyiség, kávézó, a nagy méretű kivetítő révén üzleti megbeszélések helyszíne, vagy akár csendes olvasósarok.

A tágas wellness részlegben ellenáramoltatóval ellátott 12 m hosszú beltéri úszómedence és 20 m2 vízfelületű pezsgőfürdő várja a vendégeket. Finn és infraszauna, tepidárium, látványos sókamra, és természetesen különböző masszázsok kényeztetik itt a vendégeket. A szállodából régóta hiányzó wellness részleg kialakításával a szabadidős vendégek köréből is nagyobb érdeklődésre számít a szálloda vezetése, tájékoztatta a TurizmusOnline-t Dr. Somogyi Gabriella, projektmenedzser.

A főépület alatti pincében, amit néhány éve még a városi távhő vezeték foglalt el, a jellegzetes barokk téglaboltozatokat kibontva és helyreállítva különleges hangulatú „Bohém Bár” jött létre.

A beruházás záróakkordjaként a műemléki és az új építésű szárnyak által körbezárt udvarnak az épület stílusához illeszkedő pihenőkertté alakítása valósult meg, amely a tervek szerint nem csak a szálloda vendégeit szolgálja, hanem szabadtéri kiállítások, kamarakoncertek helyszíne is lesz a jövőben.

A fejlesztéseknek köszönhetően környezetbarátabb is lett a szálloda. Energiatakarékos, részben LED-es világítótestek alkalmazásával, becslések szerint évente 15 ezer kWh energiát tudnak megtakarítani. A pályázati támogatással kiépített, geotermikus energiát használó hőszivattyús hűtés-fűtés rendszer megtakarítása a korábbi gázüzemű fűtés és elektromos folyadékhűtő rendszerrel összevetve mintegy 3 millió forintra tehető, ami egyben a szálloda széndioxid kibocsátásának jelentős csökkenését is jelzi.

A beruházás révén a foglalkoztatottak száma is nőtt a szállodában.

A mostani fejlesztések megvalósításához 2009-ben sikeresen pályázott a Gasztro-Kristály Zrt. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Dunántúli Regionális Operatív Programja keretéből elnyert, az Európai Unió és a Magyar Állam által társfinanszírozott 189.686.539 forintos támogatás felhasználásával 500 millió forint értékű fejlesztés jött létre. 


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.