Fény az alagút végén

Október elején 17. alkalommal hívták meg Bangkokba a világ üzleti utaztatóit és konferenciaszervezőit, hogy az IT & CMA (Incentive Travel & Conventions, Meetings Asia) utazási fórumon ismerjék meg Délkelet-Ázsia incentive kínálatát. A rendezvény, amelyen több mint kétezer MICE-utazásszervező és turisztikai szakember vett részt 40 országból, optimizmust csepegtetett a meghívottakba, akik nehéz időszakot éltek át az utóbbi hónapokban.

Az utazási kedv és a marketingre szánt kiadások drasztikus csökkenése világszerte látványosan visszavetette az üzleti utaztatás lendületét. Míg a gazdasági világválság súlyosan érintette a legtöbb ország turizmusát, a délkelet- ázsiai országokba érkezők száma mindöszsze 5–10 százalékkal esett vissza. Darren Ng, a TTG Asia ügyvezető igazgatója, az IT & CMA szervezője szerint a MICE-ágazat itt, Ázsiában jóval rugalmasabban képes alkalmazkodni az új helyzethez, mint a világ más részein. Ázsiában számos ország igyekszik újabb és újabb turisztikai látványossággal és programokkal magához vonzani a turistákat. Az erőfeszítések komolyságát mi sem mutatja jobban, mint, hogy az idén is számos új szállodát és konferencia-központot adtak át Szingapúrban, Macaón vagy a borneói Kutchingban.

A vendégek megtartása érdekében a szállodák lázasan faragják le szobaáraikat. Az utaztatók azonban egyre hevesebben tiltakoznak a folyamat ellen, az éleződő árversenynek ugyanis a desztináció lehet a vesztese, mivel elértéktelenítik így. Néhányan attól is tartanak, hogy a csökkenő árak hozadéka a csökkenő színvonal, a rosszabb minőségű szolgáltatás lesz, ezért egy olyan árszint meghatározását javasolják, amely a szálloda és az utaztató számára is elfogadható. Ez azért is figyelemre méltó javaslat, mert a végsőkig lenyomott árú szolgáltatásokat később, a kereslet élénkülésekor nehezen lehet majd valós piaci értékükre visszahelyezni.

Ludovic Gallerne, a Marriott Resort & Spa marketingigazgatója elmondta: a lánc bangkoki, Hua Hin-i és pattayai házai egyelőre kénytelenek igazodni az új trendhez, így ezek az idei főszezonban továbbra is 10-20 százalékkal olcsóbban adják majd szobáikat. Még rugalmasabbak lesznek a MICE-szektorban, az idei foglalások száma ugyanis 15 százalékkal maradt el a tavalyitól.

Thaiföld idegenforgalmi szakemberei is a MICE-szektorra koncentrálnak, amely már két éve hanyatlik. Malinee Kitaphanich, a TCEB (Thailand Convention and Exhibition Bureau) igazgatója szerint a gazdasági válság és a bizonytalan thai politikai helyzet lényegesen befolyásolta az ország MICE-iparágát. Ezért az idén életre hívták a „Thailand Maximize” elnevezésű kampányt, amely a királyság legvonzóbb adottságait: a kedvező ár-érték arányt, a kulturális látnivalók sokaságát és a hagyományos thai vendégszeretetet emeli ki a MICE-turizmus számára.

A MICE-utazók számának visszaesése először 2008-ban jelentkezett, amikor az előző évhez képest 6,5 százalékkal romlottak a mutatók, ámbár a beutazók számának még így is csaknem 13 százalékát tették ki. A ráta az idén tovább zuhant, s mindössze félmillió üzleti utazó lépte át a thai határt. A nemzetközi konferenciákra érkezők egyébként közel 380 dollárt költenek el naponta, vagyis háromszor többet, mint a szabadságukat itt töltő turisták. A legtöbb látogatót Kínából, Indiából, Szingapúrból és Japánból fogadja az ország.

Thaiföld valóban kedvező adottságaira és a kampány hatékonyságára alapozva 2010-ben 15 százalékkal több, közel 636 000 üzleti utazót várnak a szakemberek az országba, akik mintegy 400 konferencián, szakmai kiállításon és más rendezvényen vesznek részt. Számításaik szerint ez összességében mintegy 45 millió bath forgalmat eredményez majd, ami 10 százalékos forgalomnövekedést jelent. Biztosak benne, hogy Thaiföld ismét a legnépszerűbb MICE-desztináció lesz a délkelet-ázsiai térségben a következő évben. Az IT & CMA kiállítóinak többsége már látja a fényt az alagút végén, bár szerintük a visszarendeződés 2010 első felében csak fokozatosan indul meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.