A módosítás - mint arról csütörtökön a Kreatív Online is beszámolt - lehetővé teszi a közösségi oldalon hirdetők számára hogy mostantól a hirdetők nemcsak a felhasználók nevét, hanem azok publikus adatait is használhatják a Facebook-reklámokban anélkül, hogy bármit is fizetnének azért a usereknek.
A jogvédők (például az Electronic Privacy Information Center) arra hivatkoznak, hogy a Facebook a módosítással megsért egy, az FTC-vel korábban megkötött megállapodást. "A Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak most kell lépnie, hogy megvédje a Facebook-felhasználók érdekeit. A személyek azon joga, hogy ellenőrizzék, milyen formában használják fel őket kereskedelmi célokra, a modern adatvédelmi törvény sarokköve" - áll az FTC-nek küldött levélben.
Debbie Frost, a Facebook szóvivője emailben küldött közleményében azt írta, hagynak egy kis időt arra, hogy feldolgozzák a felhasználók véleményét a témában, hogy eldöntsék, szükséges-e a szabályzat további módosítása. A végleges feltételeket várhatóan jövő héten hozzák nyilvánosságra.
Augusztus utolsó napjaiban egy amerikai bíróság jóváhagyta a Facebook ajánlatát, amely szerint a közösségi oldal összesen 20 millió dollárt fizetne peren kívül amerikai magánszemélyeknek és jótékonysági alapítványoknak, amiért 150 millió felhasználó nevét jelenítették meg szponzorált sztorikban azok engedélye nélkül. A mostani, felhasználók számára jelentősen előnytelenebb adatvédelmi szabályzatot a bírósági ítélet meghozatala után nem sokkal módosították.
Forrás: Kreatív Online