A Superbrands minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a fogyasztók elérésére így a bizottság értékelése 2013-ban kiegészült a GfK Piackutató Intézet által a fogyasztók körében végzett online márkaismertség és kedveltség kutatással. Az elismerés irányt szab a fejlődésre törekvő piaci szereplők számára, és a hazai márkáknak példát mutat a sikeres márkaépítéshez. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
A Tork 1992 óta meghatározó szereplője a hazai intézményi higiéniai piacnak, jelenleg is piacvezető Magyarországon. A Tork higiéniai rendszerei megbízható megoldást kínálnak használóinak a mosdóhigiénia, intézményi higiénia, vendéglátás és konyhai higiénia, valamint az egészségügy és az ipar területén. A Tork a svéd SCA Hygiene Products globális márkájaként a világ 90 országában szolgálja ki a partnereit.
Ezzel a díjjal a bizottság elismerte az SCA Tork eddigi munkásságát és hitelességét, így garanciát nyújtva fogyasztóinak, ügyfeleinek, hogy csakis a legjobbat kaphatják, ha az SCA Tork márkáját választják. A márkaérték tudatosítása, illetve a díjazásról szóló tájékoztatás mind a munkatársak, mind pedig az üzleti partnerek, beszállítók, befektetők körében rendkívül fontos: növeli a vállalat presztízsét, és hosszú távon biztos versenyelőnyt jelent. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az intézményi higiénia kategóriájának itthoni megteremtése nagyban köszönhető a Tork márkának, illetve annak a professzionális csapatnak, akik a márka mögött állnak és odaadó munkájukkal elérték ezt az eredményt. Minden nap azon dolgozunk, hogy fenntartsuk illetve javítsuk a forgalmazóinkban, valamint a végfelhasználókban a márkáról kialakult pozitív képet.” – nyilatkozta Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere.
Business Superbrands Program
Az idén hatéves Business Superbrands program az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait emeli ki, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókkal, hanem vállalkozásokkal, szervezetekkel állnak kapcsolatban.
A bizottság elé kerülő lista a Dun & Bradstreet adatbázisa alapján, továbbá a jelentős hazai szakmai szervezetek és szövetségek ajánlásainak figyelembevételével jött létre. Ebbe a mintegy 3000 márkát/céget tartalmazó listába egyaránt beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek csakúgy, mint – az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt – kisebb vállalkozások, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak.