Ikonikus nőalakok magyar reklámokban

Összegyűjtöttük a magyar reklámtörténet szerintünk 13 legikonikusabb nőalakját. De melyik közülük a leg-legikonikusabb? Szavazzon!


Tunsgram Volfrámlámpa
(Faragó Géza, 1912)

A mai napi az egyik legtöbbet idézett magyar plakát Faragó Géza grafikusművész 1914-ig több verzióban is elkészült alkotása.

 

Flóra
(1920-as évek)

A kor stilizált, divatos háziasszonya egy jó nagy kosár mosnivalóval.

 

A cigarettázó nő
(1920-as évek végétől)

Mintha Móricz Rokonokjából előlépő Magdaléna lenne, a végzet asszonya alapvetően határozta meg a férfiak szexuális fantáziáját egészen a háború kitöréséig. Plakátokon ismert a Modiano-nő (Klaudinyi László, 1932), de csúcspontja természetesen Karády Katalin cigarettázó alakja és az 1942-es Hamvadó cigarettavég.

 

A traktoros lány
(’40-es évek végétől)

A második világháború után a szocialista nőtípus egyik ikonikus megjelenítése plakáton, filmben, híradóban, címlapokon. A dolgozó lány mellett a kalászgyűjtő asszony és az izmos gyári munkásasszonnyal vetekedő ikonográfiai típus, több tudományos értekezés megihletője.

 

Az esernyő öltöztet
(Kemény György, 1969)

Egy kor emblematikus, a fiatal értelmiségre óriási hatást gyakorló botrányplakátja, a szocialista erkölcsök kikezdője és megszentségtelenítője, számos hivatalos elítélő vélemény és betiltási szándék generátora.

 

Fabulon Ági
(Dr. Veress Gáborné, Sas István, 1970-es évek végétől)

Az első nemzetközi értelemben vett magyar brandinghez az első igazi magyar szupermodell, az azóta producernek álló Pakati Ági dukált. Két évtizeden át minden lehetséges pózban Pataki Ági nézett ki a férfiakra plakátról, sajtóhirdetésből, reklámszpotból.

 

Bíró Ica
(80-as évektől)

A törékenyebb alkatú Pataki Ági erőteljes ellentétpárja a nyolcvanas évektől kezdve Bíró Ica volt. Az egykor Metál Ladynek hívott, később fitneszguruvá előlépett üzletasszony megszámlálhatatlan szpotban, plakáton, címlapon szerepelt.

 

A kilencvenes évek magyar háziasszonya

Nem magyar találmány, de a multicégek betörésével nálunk is ellepte a televíziókat a konyhában, fürdőszobában teljesen tanácstalan, viszonylag közepesen öltözködő, szürke, aggodalmaskodó, karakter nélküli, fiatal háziasszonytípus (férfipárja a betűrt pólós/inges Cillit Lajos).

{youtube|id=SVgmSA3jClU}

 

Pepsi Kata
(BBDO, 1998)

Megannyi átirat, remix, mém alapja a szobába betoppanó Dobó Kata és a mondat: „Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?”

{youtube|id=43vvV7ecOTM}

 

A Jakupcsek-Szulák tengely
(2000-es évek elejétől)

A médiában tudatos karriert kiépítő női médiaszemélyiségek egy idő után valahogy mindig a Danone-nál kötöttek ki, vélhetően azért, mert bár ismertek, mégis inkább az átlagnőket jelenítették meg a marketingesek szerint. Előbb Jakupcsek Gabriella, majd pedig Szulák Andrea képviselte a bifidusvonalat a médiában.

{youtube|id=z56qLCSYfOg}

{youtube|id=G_dJf2AKW0A}

 

Rosszabbul élünk nagymama
(Fidesz, 2006)

A 2006-os választások során feltűnt egy addig a reklámokból zömében kifelejtett célcsoport: a budai nyugdíjas. Minden idők választásainak legfontosabb női alakja.

 

Lelkes Emese
(Laboratory, 2007-2011)

A Stefanovics Angéla által parádésan alakított, a Budapest Bank érdekében mindenféle ötlettel előálló, de végtelenül butácska Emese a rendszerváltás reklámtörténetének egyik legfontosabb nőalakja. Az alakítás (ahogy a személyére épülő reklámok is) átütő, szórakoztató és maradandó volt.

{youtube|id=ItV-TOkr5qY}

Ön szerint melyik a legikonikusabb női reklámarc?
Tunsgram
0%
Flóra
0%
A cigarettázó nő
0%
A traktoros lány
0%
Az esernyős lány
0%
Fabulon Ági
0%
Bíró Ica
0%
A kilencvenes évek magyar háziasszonya
0%
Pepsi Kata
0%
Japupcsek Gabriella
0%
Szulák Andrea
0%
Rosszabbul élünk nagymama
0%
Emese
0%

Forrás: kreativ.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.